• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Opgelost Adobe Digital Editions

Status
Niet open voor verdere reacties.

sperwer

Gevestigd lid
Lid geworden
2 mei 2010
Berichten
335
Waarderingsscore
6
Ik gebruik Adobe Digital Editions om boeken welke ik leen van Bibliotheek online op mijn KOBO e-reader te zetten.
Sinds kort krijg ik als ik Adobe Digital Editions opstart ook allerlei boeken te zien die ik maanden geleden er op gezet heb en na lezing weer heb verwijderd, Nu met de datum en tijd van het opstarten van het programma. Als ik ze weer verwijder komen ze bij de volgende opstart gewoon weer terug. En ook nog steeds een nieuwe erbij. Het is wel geen groot probleem maar wel vervelend.
 
Hoe verwijder jij steeds die boeken?
Want ik zie hier dat er op de Ereader kan, maar ook in Adobe.
Mocht je het via de E reader doen, kun je eens kijken of het nog gebeurd als je het in Adobe verwijderd.

E-book verwijderen via je e-reader
Je kan een e-book vaak direct verwijderen via je e-reader. Deze optie werkt niet bij alle e-readers. Raadpleeg de handleiding van je eigen e-reader om te achterhalen of je deze optie kunt gebruiken.
Het werkt zo:
  • Ga naar titellijst in je e-reader. (bij een Kobo e-reader is dat 'Mijn boeken'.
  • Houd de titel van het e-book ingedrukt tot er een nieuw venster opent.
  • Kies in dit venster 'verwijderen'.

2. E-book verwijderen via Adobe Digital Editions
  • Sluit je e-reader aan op je computer.
  • Open Adobe Digital Editions.
  • Selecteer in het linkervenster je e-reader.
  • Je ziet nu in het rechtervenster welke e-books op de e-reader staan.
  • Selecteer het e-book dat je wilt verwijderen.
  • Klik op de rechtermuisknop om een venster te openen met de optie 'Verwijderen uit Bibliotheek'.
 
Bedankt voor de reactie.
Dit zijn de procedure's die ik gebruik om boeken die gelezen heb van de e-reader en Adobe Digital Editions te verwijderen. Het verwijderen van het boek van de e-reader en Adobe Digital Editions kan onafhankelijk van elkaar.
Het probleem is dat boeken die ik maanden geleden van de e-reader en Adobe Digital Editions verwijderd heb nu opeens op Adobe Digital Editions terugkomen. En niet op de e-reader. Als ik probeer ze overbrengen naar de e-reader of op de Adobe Digital Editions te lezen geeft hij terecht een foutboodschap. Verwijderen van Adobe Digital Editions lukt wel maar als ik Adobe Digital Editions weer opstart staan ze er weer met nieuwe toevoegdatum en tijd. En vaak met nog eentje erbij.
 
Schijnbaar kwam dit in 2015 al voor en kwam iemand in 2018 met een oplossing.
Want schijnbaar heeft het met het synchroniseren van boeken te maken.

A fix: I've had similar problems the past few days (more than 2 years after the original post above). Below is what I did to fix it (it might be overly complicated, I'm not sure which of the following are the key steps). Go to "Adobe Digital Editions" -> Preferences, and turn off "Automatically download your synced books to this device". Then I was able to delete two books form the ADE (Adobe Digital Editions) Library window. However there were two new unlabelled books added (I don't remember exactly what they were called). These corresponded to two *.acsm files had been added to ~/Documents/Digital Editions/CloudSync. Back in the ADE Library window, I clicked on these unlabelled new books, and this caused ADE to download the books I thought I had deleted again, and the two *.acsm files disappeared. I then deleted these two books again. I then deleted the corresponding epub files from ~/Documents/Digital Editions. I then went to "Adobe Digital Editions" -> Preferences, and turned back on "Automatically download your synced books to this device". The two books stayed deleted.

(I'm running ADE 4.5.7.179634 on a Mac. The above instructions might need to be adjusted some for a Windows computer.)

Deze oplossing komt uit 2019, toen was het problemen in Adobe er nog.


I have found something that appears to work. Go into File Explorer then to the My Digital Editions folder. Go through all the subfolders and delete all the Cloudsync subfolders (there are four: You will find Cloudsync under My Digital Editions, then three others: Under Annotations, Manifest, and Thumbnails). After I deleted these four Cloudsync subfolders I found that Adobe Digital Editions program worked fine and I no longer have books showing up in my Library that I did not put there. I also check to see that any books I delete from my Library are no longer in any of the subfolders under the My Digital Editions folder. If you accidently delete a subfolder that prevents Adobe Digital Editions from working properly, remove and reinstall Adobe Digital Editions and start over.

 
Ik heb allebei de procedures uitgeprobeerd. De eerste gaf geen resultaat. Bij de tweede heb ik de Cloudsync folders verwijderd. Als ik ADE weer opstart dan zijn de Cloudsync folders met de zelfde inhoud weer terug. Opnieuw met ADE actief daarna afsluiten en op nieuw opstarten weer het zelfde resultaat.
Bij het opstarten synchroniseert ADE van cloud naar laptop. Ik zou verwachten dat bij afsluiten ADE synchroniseert van laptop naar cloud. Verderop in die site zag ik dat het synchroniseren een dag kan duren.
 
Als oplossing wordt ook genoemd de account van ADE verwijderen en een nieuwe creëren.
 
Opgelost!
Door een nieuw boek toe te voegen gaat ADE nu wel synchroniseren.
Nogmaals bedankt voor het goede advies.
 
Fijn dat het is opgelost en geen dank!
 
Hallo sperwer, ik begrijp dat je het probleem hebt opgelost door een nieuw Adobe account aan te maken. Dat is dus het enige dat helpt?
 
Hallo sperwer, ik begrijp dat je het probleem hebt opgelost door een nieuw Adobe account aan te maken. Dat is dus het enige dat helpt?
Dit was zijn oplossing -> Door een nieuw boek toe te voegen gaat ADE nu wel synchroniseren.
 
Wil natuurlijk niet zeggen dat dit voor jou ook de oplossing is, maar je kunt er in ieder geval mee beginnen.
 
Door een nieuw boek toe te voegen gaat ADE nu wel synchroniseren, schreef ik eerder. Helaas na een paar weken kwamen alle oude boeken in eens weer terug. Het probleem bij mij is ontstaan toen ik een nieuwe laptop kocht en ADE overzette van de oude laptop naar de nieuwe. Volgens mij is de enigste oplossing het aanmaken van een nieuwe account.
 
lees je even in in het gebruik van Calibra dat is een heel fijn programma om de boeken op je ereader te beheren

Adobe Digital Editions is er vooral voor de uitgevers. jij als lezer hebt er geen enkel voordeel van.
 
Van Bibliotheek online gebruik kan alleen met Adobe Digital Editions.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan