• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

adobe pdf direct openen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tante Til

Junior lid
Lid geworden
20 aug 2015
Berichten
51
Waarderingsscore
0
Hoi.
Allereerst de beste wensen voor 2016. :biggrin:

Mijn vraag is.....
Ik kon altijd een pdf van een website ophalen, en die direct laten zien, zodat ik kon kiezen of en waar ik hem wil opslaan.
Nou heb ik denk ik op een gegeven moment ergens iets aangeklikt bij de popup met de vraag op ik wil openen of opslaan. Dat vinkje bij (dit altijd kiezen) of zoiets. Voutje.!! Nu verdwijnt mn PDF steeds eerst naar "downloads" waar ik m dan moet openen. En dat wil ik dus niet.

Ik heb adobe reader al eens verwijderd en weer opnieuw gedownload in de hoop dat het weer als vanouds was, maar helaas.
Nu weet ik niet waar of hoe ik dat ongedaan moet maken.

Ik heb windows 10 en firefox.

Er zijn andere readers, ik weet het, maar ik ben zo gewend aan adobe, ik wil die graag houden. Windows 10 is me toch al te verschillend van wat ik gewend ben, en ik hou daar niet van. Van veranderingen bedoel ik. Kan helaas niet meer terug naar windows 8. Maar dat terzijde. :wink:

Hoe zet ik die instelling terug naar de vraag of ik wil openen of opslaan?

Alvast bedankt en groetjes
Tante Til
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Niemand?
Verkeerde rubriek? :unknown:
 
Geen verkeerde rubriek.
Welke Adobe Reader gebruik jij op dit moment?
 
klik op start > instellingen >systeem>standaard apps
klik nu op de in het blauw vermelde regel " standaard apps per bestandstype kiezen"
scrol nu naar beneden tot je aan de .pdf "PDF Bestand " gekomen ben ...
klik hier op en selecteer in uw geval dan de Firefox ....
* bij mij staat hier de edge ingesteld zoals je kunt zien in de afbeelding .

5698fd8738fa1-Ashampoo_Snap_2016.01.15_15h03m59s_005_.png
 
PDF kun je ook rechtstreeks openen met firefox. Even instellen aldaar (options, applications, portable document format (pdf), gewenste optie instellen). Adobe reader kun je verwijderen, tenzij je al heel speciale dingen ermee doet.
 
Geen verkeerde rubriek.
Welke Adobe Reader gebruik jij op dit moment?

Hoi Abraham.
Ik gebruik adobe acrobat reader dc 15.010.20056

--- Update ---

klik op start > instellingen >systeem>standaard apps
klik nu op de in het blauw vermelde regel " standaard apps per bestandstype kiezen"
scrol nu naar beneden tot je aan de .pdf "PDF Bestand " gekomen ben ...
klik hier op en selecteer in uw geval dan de Firefox ....
* bij mij staat hier de edge ingesteld zoals je kunt zien in de afbeelding .

5698fd8738fa1-Ashampoo_Snap_2016.01.15_15h03m59s_005_.png

Hm. Hier staat alleen pdf adobe acrobat reader, valt verder niks te kiezen, behalve edge en nog een paar dingen.
 
verouderde versie.

Ga naar https://get.adobe.com/nl/reader/ en download versie 2015.007.20033- vink de McAfee SecurityScan uit, die heb je niet nodig.

Voor installatie ervan wel eerst de oude versie verwijderen en dan de computer herstarten.
De nieuwe versie daarna via rechtsklik "Als administrator uitvoeren".
 
voor alle duidelijkheid !!

5699103bed555-Ashampoo_Snap_2016.01.15_16h23m05s_009_.png
 
Hoi Abraham en Emi

Ik heb dat gedaan, weggegooid en opnieuw genstalleerd.

Dus ik ga naar een al opgeslagen pdf, klikop openen met, kies adobe, klik aan "dit voor allemaal kiezen", of hoe staat dat daar, vink dat aan, en , en voila...... de volgende keer opent hij m in ..........Edge.

Heb ik toch iwets verkeetrd gedaan denk ik.
Ik ga nog even kijken naar Emi's "standaard apps per bestandstype kijken. HAD ik al gedaan maar daar kwam ik toen niet verder dan dat adobe al bij pdf staat.
Tjonge, wat een gepuzzel voor een digibeet. Hihihihihi.

--- Update ---

Hoi Abraham en Emi

Ik heb dat gedaan, weggegooid en opnieuw genstalleerd.

Dus ik ga naar een al opgeslagen pdf, klikop openen met, kies adobe, klik aan "dit voor allemaal kiezen", of hoe staat dat daar, vink dat aan, en , en voila...... de volgende keer opent hij m in ..........Edge.

Heb ik toch iwets verkeetrd gedaan denk ik.
Ik ga nog even kijken naar Emi's "standaard apps per bestandstype kijken. HAD ik al gedaan maar daar kwam ik toen niet verder dan dat adobe al bij pdf staat.
Tjonge, wat een gepuzzel voor een digibeet. Hihihihihi.

PS. Ik ben daar weer heengegaan, pdf stond ineens weer op edge, maar dat zal komen omdat ik de oude versie van adobe had verwijderd en weer opnieuw geinstalleerd.
Standaard app weer op adfobe gezet, en YEAH.................. mn opgeslagen pdf's openen nu met adober.
Nu eens kijken wat er gebeurd als ik een pdf wil ophalen van een website.
Spannend........!!! :biggrin:

--- Update ---

YEAH........... :worship: :rules: :yahoo:

Het gaat nu weer zoals ik dat wilde.
Ik heb welliswaar het vinkje voor dit vanaf nu automatisch doen vooraangevinkt maar hij komt nog steeds met de vraag openen of opslaan, maar dat maakt me niets uit, ik kan er weer voor kiezen. EERST openen, kijken en DAN pas kiezen voor eventueel opslaan.

Abraham, Emi, heel erg bedankt.

Weballey, ook jij bedankt uiteraard voor je reactie, ook al is m dat niet geworden. Ik heb gezocht maar kon die optie niet vinden.

Ikke weer super blij met dit forum.
Groetjes en een knuf voor jullie
:gogo:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan