Adresboek Thunderbird compleet veranderd.

Hans Beumer

Nieuw lid
Lid geworden
1 aug 2021
Waarderingsscore
3
Punten
0
Leeftijd
69
Zojuist gisteren de nieuwste versie van Thunderbird neergehaald en geïnstalleerd. Maar het resultaat viel heel erg tegen; ik heb nu een compleet ander adresboek en volgens mij zijn er gegevens verdwenen. Hoe brei ik dit weer recht of terug? Is dat wel mogelijk? Ik heb geen back-up gemaakt in de veronderstelling dat alles wel ongeveer bij het oude zou blijven.
Wie kan mij helpen?

Aarie25

NCF Goeroe
Forumleiding
Moderator
Lid geworden
12 apr 2013
Waarderingsscore
1.133
Punten
0
Leeftijd
42
Als ik hier kijk dan zie ik deze opmerking.
"Get Map" feature missing from address book for physical addresses

Dit is in de laatste versie nog niet verholpen, dus zou dit wel met een update moeten worden opgelost.

erikdenhouter

Gewaardeerd
Lid geworden
14 jun 2019
Waarderingsscore
119
Punten
0
Leeftijd
65
Probeer een herstelpunt terug te zetten ? En dan een backup van het adresboek maken.

TS
TS
H

Hans Beumer

Nieuw lid
Lid geworden
1 aug 2021
Waarderingsscore
3
Punten
0
Leeftijd
69
OK, goeroe, dat lijkt me dan het eenvoudigst. Even afwachten tot er een update volgt.
Herstelpunt terugzetten, Erik, dat is voor mij chinees; geen idee hoe dat dan weer moet.
Overigens krijg ik steeds meldingen dat TB geen updates kan downloaden. Heb ik nu al 2x uitgevoerd, maar bericht komt terug.
Ik wacht een paar dagen en probeer opnieuw. Dank voor jullie adviezen.
Groet'n
Hans

Aarie25

NCF Goeroe
Forumleiding
Moderator
Lid geworden
12 apr 2013
Waarderingsscore
1.133
Punten
0
Leeftijd
42
Ik wacht een paar dagen en probeer opnieuw. Dank voor jullie adviezen.
Je moet gewoon de site in de gaten houden wanneer er een nieuwe update is uitgekomen en dan kijken of jou probleem wordt verholpen.

Heb jij trouwens deze versie al?
Deze lijkt vandaag uit te zijn gekomen.

Veng

Elite lid
Lid geworden
27 nov 2012
Waarderingsscore
119
Punten
0
Ik heb nu versie 102.3.1!

Berend Jansen

Gewaardeerd
Lid geworden
16 dec 2013
Waarderingsscore
40
Punten
0
Bij mij geen verlies van adressen, maar het vervelende is dat het adresboek nu twee smalle kolommen heeft, die niet breder zijn te maken. Op een 27" scherm is bijzonder hinderlijk, omdat het grootste gedeelte van het scherm wit blijft.

1664711817011.png

Veng

Elite lid
Lid geworden
27 nov 2012
Waarderingsscore
119
Punten
0
Bj mij is er nooit iets veranderd aan de adresboeken. Gewoon rechttoe rechtaan zoals ik het zou verwachten.

Laatst bewerkt:

Berend Jansen

Gewaardeerd
Lid geworden
16 dec 2013
Waarderingsscore
40
Punten
0
Bj mij is er nooit iets veranderd aan de adresboeken. Gewoon rechttoe rechtaan zoals ik het zou verwachten.
Bij de vorige versie was in de linkerkolom alles leesbaar (dus niet afgebroken) en werd de rechterkolom over de volle breedte gebruikt.

Veng

Elite lid
Lid geworden
27 nov 2012
Waarderingsscore
119
Punten
0
Mss. dat ik het probleem niet herken omdat ik de laatste tijd niets heb hoeven te wijzigen in het adresboek.
Maar ik keek even in het menu, rechts van het zoekvenster. Daar kun je overschakelen naar "Horizontale opmaak". Heb je die geprobeerd. Bij mij wordt dan het gehele rechtergedeelte gebruikt voor telefoonnummers en adres.

Berend Jansen

Gewaardeerd
Lid geworden
16 dec 2013
Waarderingsscore
40
Punten
0
Dat werkt inderdaad, alleen is de linker kolom nog (te) smal. Deze kan je ook niet groter maken door de zijkant te verslepen. Ik zou graag zelf de breedte willen aanpassen.

Veng

Elite lid
Lid geworden
27 nov 2012
Waarderingsscore
119
Punten
0
Het lijkt er idd. op dat het een kolombreedte is die afhangt van je schermbreedte. Ik gebruik TB altijd op een verkleind venster en heb dan ook een te smalle kolom. Gebruik ik het hele scherm (breedbeeld monitor), dan is de kolom ruim voldoende breed.

Als je nergens "adressen" en "telefoonnummers" gebruikt, maar net voor één adres wel en dit buiten beeld gebeurt krijg je waarschijnlijk ook het beeld dat jij ziet. Maar dan zou ik de kolomkoppen toch nog verwachten te zien. Die zie ik bij jou echter ook niet.

Als ik de "adressen" en "telefoonnummers" kolommen uitschakel is mijn smalle venster wél voldoende om beide overgebleven kolommen in zijn geheel te zien(maar mss. lost dit jouw probleem nog steeds niet op?).
In elk geval geen handige keuze van de makers van TB.

Laatst bewerkt:

Nieuwste berichten

Bovenaan Onderaan