• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Advanced IP Scanner toont onbekende apparaten

Status
Niet open voor verdere reacties.

LucD

Nieuw lid
Lid geworden
5 okt 2020
Berichten
2
Waarderingsscore
0
Goedemiddag,
ik heb Advanced IP scanner geïnstalleerd op mijn laptop.
Krijg een lijstje met IP adressen en een hele lijst met onbekenden.
Kan ik die onbekenden ongestraft verwijderen ?
En wie of wat zijn dit ?
Groet Luc
 
Hoe bedoel je verwijderen? De lijst met apparaten die je te zien krijgt zijn allemaal verbonden met je netwerk. De klus wordt nu om uit te vinden over welke apparaten het gaat.

Dat kan je bijvoorbeeld doen aan de hand van het MAC adres dat per apparaat wordt getoond.
 
Rubensky, diy klopt aantal met IP adres mijn apparaten. Maar krijg ook 247 ongekenden met ? icoontje, verwijderen ?
 
Een aangesloten apparaat verwijderen kan niet zomaar, want dan heeft dat apparaat geen verbinding meer met je netwerk.

Ben je alles nagegaan op basis van het MAC adres?
 
is waarschijnlijk zijn router en de andere dingen gewoon een telefoon,ipad,tv en printers anders kijk bij manufacturer staat vast dingen bij zoals TP Link,HMD global,intel,asus,MSI dan is het wat makelijker om het te achterhalen.

 
Laatst bewerkt:
is waarschijnlijk zijn router en de andere dingen gewoon een telefoon,ipad,tv en printers
Daar dacht ik eerst ook aan. Maar 247 stuks???
Ik vraag me af of hij niet zijn externe ip aan het scannen is geweest.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan