• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Advies Advies computer upgraden

Status
Niet open voor verdere reacties.

revelations

Junior lid
Lid geworden
3 jun 2014
Berichten
83
Waarderingsscore
0
Hallo allemaal,

Ik wil graag mijn huidige computer upgraden om de komende tijd de nieuwe games te kunnen spelen. (Assassin's creed odyssey, forza horizon 4) etc.

Nu heb ik een beetje rondgekeken, maar zou ik toch graag wat meer advies willen want ik kom er niet helemaal uit.

Hier alvast mijn huidige systeem:

Operating System
Windows 10 Home 64-bit

CPU
Intel Core i5 6600K @ 3.50GHz 21 °C
Skylake 14nm Technology

RAM
24,0GB Dual-Channel DDR3 @ 666MHz (9-9-9-28)
Motherboard

Gigabyte Technology Co. Ltd. H170-HD3 DDR3-CF (U3E1) 27 °C
Graphics
S22C300 (1920x1080@60Hz)
2047MB NVIDIA GeForce GTX 760 (EVGA) 26 °C

ik ben opzoek gegaan naar een videokaart met minimaal 4GB geheugen en ben op de volgende uitgekomen:

MSI GeForce GTX 1060 6GT (deze heeft 6GB)

https://www.alternate.nl/MSI/GeForce-GTX-1060-6GT-OCV1-grafische-kaart/html/product/1302533?lk=9373

ASRock Phantom Gaming D Radeon RX580 8G OC (deze heeft 8GB)

https://www.alternate.nl/ASRock/Pha...-grafische-kaart/html/product/1482486?lk=9364

nu zou ik persoonlijk voor de 2e optie kiezen, omdat deze meer geheugen heeft (meer is beter lijkt me), en ik er gratis 3 spellen bij krijg.

echter heb ik wel een processor en moederboard van intel, maar dat maakt volgensmij niet zoveel uit.

ook vroeg ik me nog af of mijn processor nog een beetje mee kan komen met de huidige games (voor AC word bijvoorbeeld al een i7 aanbevolen)

mijn moederboard is nog goed denk ik, die is 1 jaar geleden vervangen, en RAM geheugen hoef ik me ook niet druk om te maken.

mijn budget is trouwens 400/500 euro :)

nu hoop ik dat iemand mij wat advies kan geven, ik hoef niet alles op ultra te spelen, maar wil wel een beetje fatsoenlijke FPS kunnen halen.

MVG,

Mathijs
 
Zou de beste videokaart kiezen die bij je budget past en niet kijken welke games je er bij krijgt.
En met meer geheugen gaat de kaart niet sneller werken, tis voor de opbouw van het videobeeld, met meerdere monitoren heb je meer geheugen nodig, 4GB is bij 1 monitor al meer dan voldoende.

Vergelijk ze eens.
 
Als ik ze vergelijk lijkt het alsof de RX580 net een iets hogere FPS haalt, maar het verschil tussen deze 2 kaarten is heel klein dus daar zal ik weinig van merken.
Ik ben van plan om 1 scherm te gebruiken.

Ik denk dat ik toch voor de kaart van AMD ga, omdat deze voor mij iets hoger scoort.

Hoe zit het met de rest van mijn setup? Kan dat nog wel mee met de nieuwste games of is het aan vervanging toe?

Mvg,

Mathijs
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan