• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Aanschaf Advies gevraagd nieuwe PC

Status
Niet open voor verdere reacties.

EGD

Junior lid
Lid geworden
16 dec 2013
Berichten
48
Waarderingsscore
0
1. Het systeem:
- Wat is het maximale budget dat je wil uitgeven?
800,- euro. Enigszins flexibel.
- Welke onderdelen denk je te kunnen hergebruiken van een eerdere pc? (bv: beeldscherm, muis, toetsenbord, speakers)
Heb al een nieuw scherm/toetsenbord/muis/speakers. Helaas kreeg ik mijn stoffige pc niet meer aan de praat na anderhalf jaar stof happen.
- Wat is het hoofddoel van de pc, waarvoor wil je hem gebruiken? (bv games, mediacenter, muziekbewerking, foto's bewerken, videobewerking, 3d modelleren,...)
Gaming, beperkt video-/foto bewerking.
- Welke software/games ga je erop gebruiken?
Adobe première, Photoshop, games als Fallout 4 verwacht ik high res te kunnen spelen. Nieuwe games moeten redelijk mee kunnen. Grotendeels single player games (sim games).
- Ben je van plan te gaan overklokken? (Klik voor meer info)
Nee.
- Heb je verder 'speciale' eisen voor je pc? (bv: Draadloos internet, SSD, kaartlezer, optie voor CFX/SLI, verlichting en venster in de behuizing, waterkoeling, upgrademogelijkheden...)
SSD + HDD, verder is alles mooi meegenomen. Mogelijkheid om in de toekomst gemakkelijk te 'vernieuwen' zou fijn zijn.

2. Randapparatuur:

- Heb je ook randapparatuur nodig? (muis, toetsenbord, beeldscherm, luidsprekers ...)
Nee.
- Welke software heb je nodig? (bv: besturingssysteem, antivirus, ...)
Nieuwste Windows.
- Heb je hiervoor ook een apart budget?
Nee.
- Hoeveel beeldschermen wil je gaan gebruiken?
1, uitbreiding naar 2 is mogelijk in de toekomst maar geen prioriteit.

3. De (web)shop:

- Moet het systeem geassembleerd (in elkaar gezet) worden door de (web)winkel? (1)
Ja, echter hoop ik dat er deskundigen zijn die ook kijken naar "kant&klare" systemen die een leuke aanbiedingsprijs hebben.
- Wil je ook dat er een besturingssysteem door de (web)winkel wordt genstalleerd? (2)
Geen voorkeur.
- Heb je zelf een voorkeur van bepaalde (web)winkel of heb je liever dat wij prijs/kwaliteit de beste deal uitzoeken?
Geen voorkeur.
 
Klein probleem is (voor de eisen die jij stelt) de videokaart, die slurpt redelijk wat budget weg.
Je kunt natuurlijk naar een Azerty of een andere 'winkel' gaan om het e.e.a. bij elkaar te klikken.
 
Klein probleem is (voor de eisen die jij stelt) de videokaart, die slurpt redelijk wat budget weg.
Je kunt natuurlijk naar een Azerty of een andere 'winkel' gaan om het e.e.a. bij elkaar te klikken.

Ja daar ben ik helaas niet goed genoeg voor geïnformeerd. Ben bang dat ik met combinaties kom aanzetten die niet echt het maximaal potentieel benutten.
 
Daarom zou ik niet al teveel energie steken in het samenstellen. De machine die jijzelf ook al had gevonden gaat van de markt verdwijnen en wil je 'm hebben, dan zal je redelijk snel toe moeten slaan. Wacht nog een dagje op eventuele andere reacties, want er zijn natuurlijk plenty opties.

Ga jezelf samenstellen, dan zijn moederbord, processor en videokaart wel zo'n beetje de belangrijkste dingetjes. (Even los van de voeding die natuurlijk niet van een C-merk moet zijn.)

Ga je bijv. naar Acer (heeft niet mijn voorkeur) dan koop je voor hetzelfde geld een nog wat betere machine.
 
CONFIGURATIE OVERZICHT
AMD Ryzen 5 2600, 3,4 GHz (3,9 GHz Turbo Boost) socket AM4 processor
€ 129,90
MSI B450 GAMING PLUS MAX, socket AM4 moederbord
€ 109,-
ADATA Ultimate SU650, 120 GB SSD
€ 19,99
WD Blue, 1 TB Harde schijf
€ 38,49
Corsair 16 GB DDR4-2666 Kit werkgeheugen
€ 74,90
Sharkoon M25-W 7.1 tower-behuizing
€ 56,90
Cooler Master MWE 750 White 230V - V2, 750 Watt voeding
€ 59,90
Microsoft Windows 10 Home 64bit software
€ 109,-
Cooler Master Hyper TX3 EVO cpu-koeler
€ 21,99
ASUS BW-16D1HT Silent blu-ray brander
€ 89,-

Totaal
€ 709,07

+

MSI RADEON RX 580 ARMOR 8G OC GRAFISCHE KAART (deze wilde het systeem niet toevoegen, de knop leek niet klikbaar)
€ 199,-

Wat het totaal exclusief assemblage op iets meer dan 900,- euro komt.

Ik heb nu letterlijk de enigszins goedkopere alternatieven geselecteerd die goeie beoordelingen krijgen. Is dit systeem nou ook een stuk beter dan voorgestelde Medion Erazer? (En mis ik iets in de configuratie?)
 
Een Blu Ray speler heb ik overigens nog in mijn oude systeem, dus die kan ik vast wel overzetten.
 
Op windows 10 home kan je ook al tot 70% besparen door deze online te kopen (zie elders op dit forum)
 
Allemaal bedankt voor de adviezen..

Weet niet of het handiger is om een nieuw topic te starten, maar probeer het eerst wel hier. Heb toch een poging gedaan voor een self-build. Het wordt de eerste keer dat ik zelf ga bouwen, dus hopelijk wilt iemand (ervaren persoon) er serieus even naar kijken.

AZERTY winkelmandje

Alvast bedankt!
 
Laat maar, ben er al uit! Bedankt voor de eerdere adviezen!
 
OK, ziet er niet verkeerd uit voor een mooi prijsje, succes met de montage en installatie.
 
Ja, dat heb ik vannacht nog aangepast. Eveneens als de voeding en kast ivm minder goede reviews. Alles is inmiddels besteld. :)


Edit:
En toch voor de Scythe Mugen 5 PCGH Edition gekozen.
 
Laatst bewerkt:
Top, hou ons op de hoogte van de vorderingen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan