• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

advies gevraagd ultra wide (gaming)monitor

Status
Niet open voor verdere reacties.

basdert

Junior lid
Lid geworden
31 mrt 2011
Berichten
49
Waarderingsscore
0
Beste allemaal,

Juni vorig jaar heb ik met dank aan jullie een nieuwe game pc gebouwd. Ik heb toen een 27 inch beeldscherm aangeschaft echter ben ik nu hard aan het twijfelen of dit de beste keuze voor mij was. Een 32/ 34 inch ultra wide curved scherm lijkt mij gewoon zo gaaf :p. Dus aan jullie de volgende advies vragen:

- is een ultra wide 32/34 inch Quad HD (1440p) haalbaar en verstandig met mijn set-up??
- is ultra wide überhaupt verstandig i.v.m. pixel dichtheid?
- Welk beeldscherm raden jullie mij aan?

Ik speel eigenlijk alleen singleplayer games en het liefst open world, zoals: red dead redemption 2, Days gone, Dying Light 2, Cyberpunk 2077 e.d. Hierbij gebruik ik ook graag mods.

Gewenst beeldscherm: ultra wide curved 32/34 inch, Quad HD (1440p)
Prijs: 600,-
maar is geen vast gegeven, mag minder maar ook meer, als dit veel kwaliteit met zich mee brengt.
RGB e.d. heb ik niet zo veel mee maar maakt niet uit als dit er op zit. Ik besteed de euros liever aan de kwaliteit van het beeldscherm.

kastLian Li Lancool II MESH C PERFORMANCE Black Midi T
MoederbordAsrock Z690 Phantom Gaming 4/D5 - Moederbord
GeheugenKingston DDR5 FURY Beast 2x8GB 5600
ProcessorIntel Core i7-12700KF - Processor 3.6 GHz (5.0 GHz)
videokaartGigabyte Geforce RTX 3070 Gaming OC rev2.0 LHR -
SSD mainSamsung 970 EVO Plus 1TB M.2 SSD
VoedingCorsair SF750 (750 Watt)
SSD2x 500GB Samsung 860 EVO Series

Alvast bedankt,

Bas
 
Mijn zoon (en kleinzoon, beide gamers) heeft twee weken geleden zijn twee 24" monitors vervangen door één 34" ultra wide curved nl de MSI Optix MAG342CQRV ( KLIK HIER ). Op zijn job gebruikt hij deze al geruime tijd, CAD-programma's om deuren en ramen te ontwerpen en klaar te zetten voor de laser, enz. Hij is er uiteraard zeer tevreden over, alleen kan hij zijn games niet op de volledige breedte spelen. Er blijft altijd een zwarte band van zo'n 10cm aan elke zijkant staan. Voor de rest is het dual screen gebruik natuurlijk zeer handig/praktisch en is de beeld- en refresh kwaliteit uitmuntend. Wordt aangestuurd bij hem door een MSI RTX 2070 Super - 8Gb videokaart, dus bij jou gaat dat misschien nog beter/sneller/straffer zijn. Wat hem betreft een aanrader alleen nog uitvissen of het fullscreen verhouding haalbaar is voor games.
 
Hallo Bas,

Ook op gebied van pixeldichtheid zit voor QHD behoorlijk evolutie. Je hebt hiervoor de juiste setup en kan op zo'n gamingmonitor dus aardig uit de voeten als gamer en de genoemde games. Mijn advies zou hierbij gaan naar:
Iiyama G-Master GB3467WQSU-B5 Zwart - Kenmerken - Tweakers

Het beeldscherm hierboven in de reactie is al een paar jaartjes ouder en heeft een minder goede ververssnelheid (Hz). Niet tegenstaande, voor die tijd ook een uitstekende optie. Voor nu zijn er inmiddels al beter schermen in omloop.

Groetjes,

Dave
 
Sorry voor de late reactie.
Bedankt voor jullie reacties!

Zelf dacht ik aan de LG UltraGear 34GN850P-B Zwart. Zou dit wat zijn?
 
Ik zou zelf eerder voor IPS kiezen omdat ik hem ook voor mijn werk wil gebruiken.
 
Sorry voor alle spam, maar ik lees net terug dat ik een budget van €600 had aangegeven. Dit mag opgeschroefd worden naar €1000,-
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan