• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Advies nieuwe desktop

Status
Niet open voor verdere reacties.

Berend Jansen

Gewaardeerd
Lid geworden
16 dec 2013
Berichten
1.333
Waarderingsscore
45
Hoewel onze ruim 8 jaar oude pc nog prima werkt, denk ik inmiddels aan de aanschaf van een nieuwe.
Synchroniseren van Onedrive wordt niet meer ondersteund in Windows 8.1. Ook het uitwisselen van Adobe documenten met die op de laptop met Windows 10 is lastig omdat de versies gaan verschillen.
Bovendien werken een aantal usb-poorten en de dvd-drive niet meer. Upgraden naar Windows 10 heeft weinig zin, denk ik.
Tijd dus voor iets nieuws.

Ik denk daarbij aan
  • een snelle processor i.v.m. video- en geluidsbewerking, een i7 o.i.d.
  • 32 Gb geheugen (of meer als dat niet veel duurder is)
  • Een 500 Gb ssd voor programma's en Windows
  • 4 of meer Tb hd (de huidige 2 Tb zit bijna vol)
  • uiteraard toetsenbord en muis
  • een stille kast
Graag advies.
Prijsklasse rond de € 1000,00.
 
Heb je nog hulp nodig @Berend Jansen ? Of inmiddels voorzien.

Ik heb het bij alternate gedaan daar kun je zelf samenstellen, en als het niet klopt wordt het aangegeven, je zou nadat je het samengesteld hebt, hier de samenstelling kunnen delen ter controle en advies.

Maar het is voor een leek lastig.
@Lange Pier @maestro12 @artstudiog @Enigma147 kan 1 van jullie hulp bieden.
 
Heb je nog hulp nodig @Berend Jansen ? Of inmiddels voorzien.

Ik heb het bij alternate gedaan daar kun je zelf samenstellen, en als het niet klopt wordt het aangegeven, je zou nadat je het samengesteld hebt, hier de samenstelling kunnen delen ter controle en advies.

Maar het is voor een leek lastig.
@Lange Pier @maestro12 @artstudiog @Enigma147 kan 1 van jullie hulp bieden.
Nee, nog niets beslist.
Het heeft ook geen gruwelijke haast, hoor...
Ik wil een pc met voldoende rekenkracht en opslagruimte.
Video mag onboard zijn, als dat goed genoeg is.
Er is al een externe geluidskaart, dus onboard audio is oké.

Ik zal eens op de site van Alternate kijken. Ook mijn lokale pc-boer is natuurlijk t.z.t. betrokken.
 
Vraagje over de 4Tb hd, wil je die voornamelijk gebruiken als opslag of ook om programma's van te draaien?
Een Samsung 870 QVO 4Tb SSD kost ergens €350 maar een rappe M2 van dezelfde grootte kost dan al snel twee keer zoveel.
Nu is een SSD nog steeds vele malen sneller dan een ouderwetse HDD, maar dus wel een behoorlijk stuk trager dan een M2
 
Die 4 Tb hd wordt als opslag gebruikt. De 500 GB ssd voor programma's.
 
Dom van mij, had gelijk moeten vragen, wil je zelf bouwen, wel of geen OS?
Voor redelijk eenvoudig tot middelmatige video bewerking is geen aparte videokaart nodig, voor een beetje zwaarder (4k) is dat toch wel gewenst.
Geen idee wat je nu hebt, maar als je het nu met een 'onboard' (onchip) doet zal iedere moderne onboard sneller zijn, doe je dit nu al met een behoorlijke videokaart dan kan dat wel eens tegenvallen.
Overigens, je budget is aan de krappe kant met de hoeveelheid werkgeheugen, opslag en i7, denk dat je al snel op ergens € 1500,- uitkomt.
 
Mijn pc-winkel kwam met het volgende:
  • Cooler Master Silencio S400 - USB3.2/Midi/µATX (Extra stille kast)
  • Cooler Master White Elite V4 600W ATX
  • Gigabyte 1200 B560 HD3
  • Intel Core i7 10700 65W 2,9GHz BOX
  • 32GB DDR4/3200 CL16 (2x 16GB) Corsair Vengeance LPX
  • 512GB M.2 PCIe NVMe Kingston KC3000 Business 7000/3900
  • 4,0TB WD Blue SATA3/256MB/5400rpm
  • Geforce GT1030 2GB/DP/HDMI
  • HLDS GH24NSD5 24x SATA DVD Brander
  • Microsoft Windows 11 Home 64bit DVD OEM of Windows 10 net wat je eigen voorkeur heeft.
€ 1199.00
 
Ziet er een degelijke combo uit alleen de GPU (videokaart) lijkt mij nogal zwak om videobewerking mee te gaan doen. Ik zou toch al minstens met een "GTX 1050ti" of "GTX 1660" super of "RTX 2060 super" beginnen. Ik weet niet met welke software je nu gebruikt voor foto- en videobewerking maar als het Adobe is, dan maakt die ook dankbaar gebruik van het geheugen en de cpu van je videokaart, vandaar mijn advies.
 
Windows 11 Pro voor 3.17€
 
Hmm, als je video wilt gaan bewerken en dan een i7 van de 10de generatie, zou toch een 12xxx willen. (die 10xxx zal het ook wel door hoor)
Ook zou ik geen Kingston M2 willen, maar gaan voor een Samsung EVO pro en ook zou ik niet kiezen voor een 5400 rpm schijf maar een Samsung 870 QVO SSD.
Ook de GT 1030 is niet zo heel goed in het renderen, de GTX 1050ti doet dat al zo'n 120% sneller
En ja dat is allemaal duurder, maar wel meer toekomst gericht.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan