• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Opgelost Advies nieuwe PC

Status
Niet open voor verdere reacties.

meulenhof

Gevestigd lid
Lid geworden
29 okt 2008
Berichten
341
Waarderingsscore
0
Ik ben toe aan een nieuwe PC. Ik wil een PC waar ik enkele jaren goed mee vooruit kan, dus kwalitatieve onderdelen en geen minieme specificaties. De pc staat in de huiskamer, dus een stil systeem is belangrijk.

Ik gebruik de PC vooral voor Office pakketten ,internet, mail, eenvoudige spellen (geen 3d spellen of zo), films bekijken.
Eventuele eenvoudige foto en videobewerking.

Zelf dacht ik aan:

- Geen schreeuwerige kast, stil en niet te groot.
- I5 (8ste of 9de generatie)
- 1 TB SSD schijf (geen harde schijf, heb een externe harde schijf voor mijn foto's en muziek)
- Geen dedicated videokaart ( Dus een processor met goede grafische kwaliteiten)
- 16 GB werkgeheugen
- stille processorkoeling (waterkoeling lijkt me overdreven)
- dvd brander (hobby van mijn vrouw)
- LAN verbinding
Budget is 800 euro, mogelijke uitloop naar 1000.

Concreet:

-Als je kijkt naar mijn gebruik, heb ik de hardware dan goed ingeschat.
-Waar kan ik eventueel het best een PC laten samenstellen
-Ik zag toevallig een medion PC (P62017/md bij de ALDI (vanaf zaterdag)
MD34150 MEDION AKOYA P62017 ALDI NL NL : MEDION bei ALDI .
Een 9de generatie I5 met 512 GB SSD voor 599 lijkt me erg goedkoop, maar ik heb geen enkele ervaring met medion van de ALDI, maar het lijkt me bijna te goedkoop om waar te zijn.

Graag hoor ik jullie opmerkingen of tips!
 
Mooie aanbieding, zou zeggen...doen; iets te weinig RAM naar wens voor je maar kan er later bij eventueel.
Medion is van Lenovo en zijn prima pc's tegenwoordig.
 
Heb al een aantal keer een Medion pc gehad, inderdaad wel altijd net te weinig RAM, maar voor de rest, prima computers!
 
Dus het advies tot nu toe is gewoon:"Koop maar de ALDI computer" ?
Zelf samenstellen heeft voor mij weinig toegevoegde waarde ?
 
Medion computers zijn degelijk, alleen onhandig als je iets aan de configuratie wil wijzigen.
 
Zal aan de gebruiker liggen, je kunt die dingen prima aanpassen.
 
Dus het advies tot nu toe is gewoon:"Koop maar de ALDI computer" ?
Zelf samenstellen heeft voor mij weinig toegevoegde waarde ?

Dat klopt, voor jou is dit een puike pc waar je mooi een paar jaar mee vooruit kan. 16Gb geheugen met Windows 10 is ruim voldoende, geheugen kun je altijd nog uitbreiden maar is voor de dingen die jij er mee doet ruim voldoende. Ik zeg: "DOEN"! :)
 
Voor de toepassingen die jij beschrijft moet de 12gb werkgeheugen ook ruim voldoende zijn. Een prima PC zou ik zeggen.
 
Ik heb de medion gekocht bij de Aldi.

Ik kreeg een tip van de medewerker. Omdat elke vestiging maar enkele exemplaren krijgt, soms maar één, kun je het beste tegen sluitingstijd van de dag voordat de verkoop start naar de vestiging gaan en vragen of je de pc meekrijgt. Dit lukte.

Mooi compact systeem, snel en stil, precies wat ik wilde. Voldoet prima.
 
Heel veel plezier met je nieuwe pc!
 
Mooi om te horen! Veel plezier met je nieuwe PC.

Ik zal dit topic als opgelost mankeren.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan