• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Advies nodig defecte HP Pavilion

Status
Niet open voor verdere reacties.

Floorr

Nieuw lid
Lid geworden
21 apr 2021
Berichten
4
Waarderingsscore
0
Hoi allemaal,

kort geleden is mijn laptop (HP Pavilion 14-ce0510nd) kapot gegaan, het scharnier.
Bij het open en dicht doen van de laptop zat er een duidelijke hoorbare (en voelbare) klik in.
Voor de rest was er niks aan de hand met mijn laptop.
Het reparatiebedrijf wil nu wat dingen vervangen waar ik mijn vraagtekens bij heb, namelijk de backcover, topcover en bottomcover. Nu ben ik een totale noob op dit vlak dus graag jullie advies, klopt dit?
Op de foto’s is de staat van mijn laptop zichtbaar op het moment van versturen.
 

Bijlagen

  • C2523652-D460-4ABE-8A39-65A2E3D070BB.jpeg
    C2523652-D460-4ABE-8A39-65A2E3D070BB.jpeg
    155,5 KB · Weergaven: 35
  • CA2CEFBA-A3FE-4F53-92F5-DB03287EDB10.jpeg
    CA2CEFBA-A3FE-4F53-92F5-DB03287EDB10.jpeg
    75,5 KB · Weergaven: 34
  • 842E1B2B-C97C-4D89-94E3-6ED7C6E3A947.jpeg
    842E1B2B-C97C-4D89-94E3-6ED7C6E3A947.jpeg
    282,3 KB · Weergaven: 31
  • E43192A1-4ACB-4866-8360-039F60844B96.jpeg
    E43192A1-4ACB-4866-8360-039F60844B96.jpeg
    344,2 KB · Weergaven: 29
  • 7EAC5DEB-05F8-4784-A47A-0BCEBB0B1FFD.jpeg
    7EAC5DEB-05F8-4784-A47A-0BCEBB0B1FFD.jpeg
    99,5 KB · Weergaven: 35
Voor zover ik het uit de foto's kan opmaken kan het bedrijf wel eens gelijk hebben. Ik zie op foto 1 dat de cover wijkt (dus krom is), als, in dit geval, bij het openen van de laptop het deksel, de base raakt geeft dat een 'klik' geluid en kan wat haperen.
Als het deksel bij de scharnier geen beweging/speling vertoont zal het scharnier gewoon nog heel zijn.
Het blijft alleen wel lastig te oordelen aan de hand van foto's.
 
Voor zover ik het uit de foto's kan opmaken kan het bedrijf wel eens gelijk hebben. Ik zie op foto 1 dat de cover wijkt (dus krom is), als, in dit geval, bij het openen van de laptop het deksel, de base raakt geeft dat een 'klik' geluid en kan wat haperen.
Als het deksel bij de scharnier geen beweging/speling vertoont zal het scharnier gewoon nog heel zijn.
Het blijft alleen wel lastig te oordelen aan de hand van foto's.
Bedankt voor je antwoord @maestro12. De achterkant is inderdaad wat verbogen.
 
Het zou goed kunnen dat de achterkant gewoon in elkaar te klikken is.
Ik heb zelf van mijn laptop de accu vervangen en die moet je dan ook weer in elkaar klikken.
Is er iets met die laptop gebeurd waardoor de achterkant is gaan buigen?
Wat moet het allemaal bij elkaar gaan kosten?
Geen handige computer kennis, die er eens naar kan kijken?
 
Het zou goed kunnen dat de achterkant gewoon in elkaar te klikken is.
Ik heb zelf van mijn laptop de accu vervangen en die moet je dan ook weer in elkaar klikken.
Is er iets met die laptop gebeurd waardoor de achterkant is gaan buigen?
Wat moet het allemaal bij elkaar gaan kosten?
Geen handige computer kennis, die er eens naar kan kijken?
@Aarie25 Er is nooit iets geks met de laptop gebeurd, dat is het rare. Het is ook nog binnen de garantie, maar de winkel blijft volhouden dat het gebruikersschade is. Het bedrag is 340 euro. Mijn laptop is al bij de reparateur, omdat ik dus dacht dat het binnen de garantie zou vallen.
 
Dat is een hoop geld en zeker omdat je niet zeker weet of alles moet gebeuren.
Ik zie aan jou ip adres dat jij uit Utrecht komt.
Ik zou als ik jou was je laptop ophalen en hier eens langs gaan, kijken wat hun zeggen.
Wel kan het enkele weken duren ivm lockdown, maar je kunt ook eventueel bij hun aan huis komen.
 
340 euro is een hoop geld inderdaad, maar toch wel de prijs als je dit laat herstellen. Volgens mij wordt er dan niet eens werktijd aangerekend en is het dus nog best 'eerlijk'. Het gaat niet over geloven of niet maar van garantie kan in dit geval geen sprake zijn. Mogelijk werd de schade al veroorzaakt ver voordat de 'voelbare breuk' kwam toen je de laptop opende. Mocht er een specifiek probleem zijn rond bouwkwaliteit, zou je daarover veel meer lezen op internet. Want dat komt zeker voor, maar voor dit typenummer is er (jammer genoeg voor jou) niets bekend.

Repaircafé kan je proberen, maar ik vrees dat je daar niet goedkoper zal uitkomen, omdat het gaat om een nieuwer type laptop en er dus amper tweedehands reserve onderdelen zijn. Alles is momenteel nog enkel als nieuw verkrijgbaar en dan spreken we samen toch wel over 340 euro.
 
Bedankt allemaal voor jullie reacties. Het is inmiddels opgelost. Is er een mogelijkheid dat ik dit topic nu kan verwijderen?
 
Hoe is het nu opgelost?
Dat kun jij zelf niet, maar ik kan dit topic wel verwijderen. Maar waarom wil jij het topic verwijderd hebben?
Maar ik kan er ook een slotje op doen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan