• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Advies oude computer

Status
Niet open voor verdere reacties.

Runner50

Nieuw lid
Lid geworden
22 nov 2023
Waarderingsscore
0
Ik gebruik heel veel Photoshop, met het steeds zwaarder worden van het programma ondervind ik met sommige opdrachten hinder doordat de bewerking lang duurt.
Mijn systeem bestaat uit:

AMD Ryzen 5 2600x

Gigabyten x470 Aorus ultra

Corair Vengeance lpx black

16 gb DDR4 -3000 Cl15

Crucial mx500 500GB ssd

Nividia gefore GT730

Zelf denk ik aan de grafische kaart maar met welke zou ik die moeten vervangen? Of moet ik aan een andere oplossing denken?

Ik denk dat zowel processor (CPU) als de videokaart (GPU) de bottleneck zijn. Voor graphic design (o.a. Photoshop) gebruik ik altijd Intel processors maar als je dat wil gebruiken moet heel je systeem aangepast worden (of toch een nieuw moederbord en cpu). Je kan hier upgraden naar een AMD Ryzen 5000 cpu (voorbeeldje: KLIK HIER voor een AM4-socket cpu bij Alternate). Daarnaast zal je de videokaart toch minstens naar een RTX 1660 (hoger is altijd beter). Mijn advies voor gpu: de RTX 4060 ( KLIK HIER voor de black friday aanbieding bij Alternate). Let wel dat je voeding sterk genoeg is, min. 550W. Uiteraard kan je al starten met de nieuwe videokaart en kijken wat het resultaat is en eventueel later de cpu aanpassen.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan