• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Advies Adviesvraag ivm aansluiten router aan modem.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Schrijfertje

Nieuw lid
Lid geworden
19 apr 2022
Berichten
29
Waarderingsscore
3
Sinds jaren heb ik Experiabox V10 in huis, via KPN, en dat doet ’t goed met m’n bedrade computer.

Ik heb echter geen wifi in huis.

Jaren heb ik een (verouderde?) Alcatel OneTouch-smartphone in huis, en ik had geen belangstelling om wifi aan te schaffen. (Ik dacht dat wifi op m’n smartphone zou moeten via een duur abonnement, en ik heb verder niet geïnformeerd.)

Vraag: Is ’t zo dat als ik een router aansluit aan die Experiabox V10, bijv ’n TP-LINK Archer C7, dat ik dan tamelijk eenvoudig internet op m’n smartphone kan ontvangen?
 
Ik heb echter geen wifi in huis.
Hoezo niet? De Experiabox V10 heeft toch ook wifi? Als die uit staat hoef je dat maar aan te zetten.

Je kunt inderdaad bijv. een TP-Link Archer of andere router achter je V10 zetten, maar waarom zou je dat doen als je met de V10 gewoon wifi kunt gebruiken?
 
1. Open een browser (op een apparaat dat verbonden is via LAN)
2. Ga naar http://192.168.2.254
3. Log in. De eerste keer kan dit zonder wachtwoord en zal je gevraagd worden een wachtwoord aan te maken. Als je al een keer hebt ingelogd gebruik je het wachtwoord dat je hebt aangemaakt.
4. Je bent nu ingelogd. Klik op het tabblad "WiFi"
5. Klik op "Aan" onder "WiFi aan/uit-configuratie". Klik vervolgens op Toepassen.

Deze instructies komen van de Bitdefender helpsite.
 
1. Open een browser (op een apparaat dat verbonden is via LAN)
2. Ga naar http://192.168.2.254
3. Log in. De eerste keer kan dit zonder wachtwoord en zal je gevraagd worden een wachtwoord aan te maken. Als je al een keer hebt ingelogd gebruik je het wachtwoord dat je hebt aangemaakt.
4. Je bent nu ingelogd. Klik op het tabblad "WiFi"
5. Klik op "Aan" onder "WiFi aan/uit-configuratie". Klik vervolgens op Toepassen.

Deze instructies komen van de Bitdefender helpsite.
Typfoutje? .2.254 lijkt mij uiterst raar tbh..
 
Typfoutje? .2.254 lijkt mij uiterst raar tbh..
Lijkt vreemd, maar de V10 zit inderdaad op 192.168.2.254. Kennis van me heeft er ook een. Eigenlijk slim want daarmee kom je niet snel in conflict met andere (veelal eigen) routers.
 
Tsja 't is maar hoe je het bekijkt. Er is vast en zeker over nagedacht met iets zoals Black Tiger zegt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan