• Hulpvragenden in dit forumonderdeel worden enkel geholpen door daartoe bevoegde teamleden.
    Dit is belangrijk, zodat de hulpvragende goed geholpen kan worden zonder (goedbedoelde) aanvullende berichten van andere leden.
    Reageren op andermans discussie is daarom uitgeschakeld.
  • De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

afbeelding niet te zien

Status
Niet open voor verdere reacties.
11324

dit krijg ik dus als ik klik op persoonlijke instellingen en ook als ik via het bureaublad voorkeuring instellingen wil aanpassen
 
Vreemde zaak.

Druk tegelijk de Windows- en de X-toets in - daarmee krijg je het X-menu.

Klik nu op Opdrachtprompt/Windows PowerShell (Admin).

In het zwarte dan wel blauwe venster typ of kopieer/plak je nu sfc /scannow gevolgd door indrukken van de Entertoets.
Denk wel aan de spatie na 'sfc' indien het typt.

In het zwarte dan wel blauwe venster zie je vervolgens de voortgang van de scan - die even kan duren
SFC (SystemFileChecker) houdt in dat systeembestanden gecontroleerd worden op juist funktioneren, zo nodig volgt reparatie.
Let goed op de laatste meldingen in het venster: indien aangegeven wordt, dat herstel afhankelijk is van opnieuw opstarten, doe dit dan.

Is de scan klaar en hoeft er niet gerebooted te worden of na het heropstarten (cmd.exe weer met adminrechten opstarten) ga je door met de volgende opdracht.


In het zwarte dan wel blauwe venster typ of kopieer/plak je nu DISM.exe /Online /Cleanup-image /Restorehealth gevolgd door indrukken van de Entertoets.

Ook nu wordt er een voortgang gegeven; de scan zal zelfs nog wat langer kunnen duren als de eerste.


Is die scan klaar, doe dan nogmaals sfc /scannow om de fouten die DISM.exe gevonden heeft te repareren.

Start hierna het systeem opnieuw op - ook als daar geen opdracht voor is en laat weten hoe een en ander is gegaan.
 
niets gevonden persoonlijke instellingen werkt nog niet
 
ik heb snel effe het gehele topic door gelezen en begrijp dat er dus een gebruikers account corrupt is geraakt daarop heb jij dan op het advies een ander (administrator) account aangemaakt ..
op zich is hier niets verkeerd aan maar dit had je niet via het corrupte account mogen doen … maar wel via de verborgen Net user of anders gezegd via de verborgen Administrator ..

om deze verborgen Administrator weer te geven dien je deze eerst te activeren ...vermits een opdrachtprompt( administrator )

doe een rechtsklik op start en kies de opdrachtprompt ( administrator )
is de Powershell actief inplaats van de opdrachtprompt dan dien je via start >instellingen >persoonlijke instellingen naar de taakbalk te gaan en zet je de schakelaar uit betreffende de Powershell zodat de opdrachtprompt via een rechts klik op start te gebruiken is .

*het probleem is nu in uw geval dat je niet naar “persoonlijke instellingen" kunt gaan !
dus dien je op te starten via een andere gebruiker .. of via een opstart herstelcd of usb stick om zodoende dan de opdrachtprompt ( administrator ) te gebruiken is..

**zit je éénmaal in de opdrachtprompt (administrator ) dan geef je de opdracht
net user administrator /active:yes in en druk je op enter ..
sluit vervolgens de opdrachtprompt af en indien je dus opgestart bent van af een medium het zijnde een cd of usb stick dien je je systeem gewoon op te starten met gebruik van dit toegevoegde account ( de verborgen administrator )..

ben je opgestart via deze account dan verwijder je het account " Frissen " en daarna nadat deze verwijderd is maak je deze opnieuw aan (deze zal dan nadat jij van deze opgestart bent geen problemen meer geven .

vervolgens kun je dan wederom de net user administrator verbergen door yes te vervangen door no

notie :
indien je onder het huidige account Frissen wel een opdrachtprompt (administrator )kunt openen dan geef je de opdracht NET USER inlognaam /ADD in en klik je op enter

*Met het commando NET USER inlognaam /ADD wordt er een gebruiker toegevoegd als administrator
*
vervang inlognaam door de gewenst gebruikersnaam en klik op enter meld je af en je zou vervolgens deze nieuwe toegevoegde account vermeld moeten zien ..meld je met deze dan ook aan ..

als dit alles gelukt is dien je ook het account Frissen te verwijderen ...




het komt er nu op neer dat ook het account “ Frissen “ hetzelfde probleem vertoond als het eerder corrupte account !
 
11327


Dit zie ik nu moet ik nu weer alles kopieeren naar dat nieuwe account???
 
nee nu dien jij je af te melden en via deze nieuwe account aan te melden ..
onder deze nieuwe account verwijder je dan het account "Frissen " en nadat deze verwijderd is voeg je een nieuwe account toe.. probeer "frissen" als gebruikernaam te vermijden .
éénmaal deze dan aangemaakt is kun je je weer afmelden om daarna je aan te melden met de juist toegevoegde account ..
stel dat je nu als gebruikersnaam chucky gebruikt dan meld je je dus aan via deze chucky en ga je de net user weer verbergen .
 
je gaat zeker niets kopiëren ..doe je dit wel dan ben je haasje over ..want ik vermoed dat jij iets heb binnen gekregen van een mail of een foto dat een corrupt bestand mee heeft en dat er voor gezorgt heeft dat jouw account corrupt werd … je mag zeker géén instellingen over nemen van je eerdere "corrupte " accounts !
 
oke ik laat weten of het gelukt is alvast bedankt zover
 
alles gedaan werkte goed totdat ik een nieuwe achtergrond had ingesteld toen kwam ik er weer niet meer in. Moet aangeven ( dit was ik vergeten te vermelden)dat dit bij de eerst keer ook gebeurd is ,achtergrond veranderd erna kon ik niet meer in de persoonlijke instellingen.
 
die achtergrond is dat er eentje die je ergens heb opgehaald ...van het internet .. heb je deze dan ook eerst gescant … het zou immers kunnen zijn dat men in deze afbeelding en uitvoerend bestand heeft gezet om dus de problemen welke je steeds ondervind te veroorzaken ….>heb je al eens een ander achtergrond genomen of is dat steeds dezelfde die jij dan wenst te gebruiken ...
 
deze stond er gewoon in en was een andere die ik eerst had
 
ik kan het zo laten maar vind het vervelend dat het niet werkt zoals het zou moeten
 
je bedoelt nu dat het screensavers zijn van Windows zelf die bij u problemen geven … als dat zo is dan denk ik eerder aan het opnieuw instellen van Windows zelf ..

of je doe de bewerking over en je gebruikt de standaard ingestelde screensaver .. persoonlijk ben ik hier ook niet voor ..
 
de eerste keer had ik er een via achtergronden windows link gedownload ( windows store)en erop gezet. Nu had ik een screensaver genomen die er al in stond dus van windows zelf
 
het betreft wel degelijk om een legale Windows 10 en niet eentje die je ergens heb opgehaald via een payserver of eender waar ..
ik heb je een werkwijze meegedeeld om dus een via de opdrachtpromt (administrator ) een nieuwe gebruikers account aan te maken … dit was tevens gelukt vermelde je ..
maar toen je dus een andere screensaver wenste in te stellen kwam het probleem betreffende ke persoonlijke instellingen weer te voorschijn ..
mijn advies is nu om je pc opnieuw in te stellen m.a.w. je ga deze via de optie " deze pc opnieuw instellen " vernieuwen zonder behoud van persoonlijke instellingen en of bestanden zodat je ook geen map Windows.old verkrijgt .
*het is aan u of je hier mee door ga of met dit probleem blijft zitten !
 
je bedoelt helemaal windows 10 opnieuw erop zodat ik ook alles weer opnieuw moet installeren????

IK heb in het niewe account de screensaver in kunnen stellen dat lukte maar als ik dan weer naar de persoonlijke instellingen wilde gaan kwam ik er niet meer in
 
Hallo Jos, is jouw Windows een niet legitieme versie?
 
Ja abraham het is een orginele versie pc winkel heeft hem erop gezet
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan