• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Afbeeldingen plaatsen

ontwikkelaars.jpg


Bij mij werkt het plaatsen van https://fotostek.nl/zooi/ontwikkelaars.jpg op dit forum dus blijkbaar wel.
 
Ik zie nu pas dat @Enigma147 in zijn startpost ook de afbeelding van zijn site heeft geplaatst. Ik dacht eerst dat die afbeelding via dit forum was geupload. Is dat het teken dat het probleem is verholpen?
Ja, het domein wat ik gebruik voor het plaatsen van afbeeldingen is toegevoegd aan een uitzonderingen lijst waardoor ik ze weer kan posten. De allerlaatste post van mij was een test met een ander domein op dezelfde server, gewoon om even wat te testen.
 
Indien jullie hoster Antagonist is ligt het in elk geval niet daar aan.
Dat kun je helaas zo niet stellen. Antagonist heeft net zoals Vimexx (en veel andere hosters) meerdere servers. Het kan dus zomaar zijn dat jij op een andere server zit dan het NCF met je forum. Maar we hebben al kunnen concluderen dat het aan de kant van Enigma147 moet zitten.

Maar nee, het oorspronkelijke probleem is nog steeds niet verholpen. Die uitzonderingenlijst is een workaround, geen oplossing.

Dat is duidelijk gezien het in post #18 nog niet werkt.
 
Ik heb hele ranges van IP's van Antagonist gekregen en het kan dus zijn dat er een deel van die range geblokkeerd wordt. Als @Enigma147 alleen een aantal dagen kan kijken, dan kan ik nog wel een nieuwe test via de proxy checker doen, dan kun je kijken of je een entry op de webserver ziet.

Om 10:51:23 heb ik een test gedaan, dus zou je rond die tijd iets in je logging kunnen waarnemen als het tot de logging komt (als er wel een blokkade in de firewall zit wordt het vaak al eerder afgevangen).
 
Ik heb even gekeken, maar ik kan daarvan niets terugvinden.
 
Heb jij een eigen server @Enigma147 want anders kun je misschien in de apache en/of domain error log kijken.
Als er nergens in de apache logs iets te vinden is, dan zou een firewall regel die de aanvraag blokkeert normaliter in de systemlog zichtbaar moeten zijn.

Kan jij hier iets zinnigs uithalen @Black Tiger?
Ja er mist iets aan beveiliging, ook niet noodzakelijke beveiliging, in elk geval maakt dit dat het juist geen problemen zou moeten geven, zoals ik het zie.
 
@Enigma147 heb je nog verder kunnen kijken? Ik wil de uitzondering er binnenkort ook graag weer uit halen, maar wil niet dat al je plaatjes onbruikbaar worden.
 
Nee, eigenlijk niet. Ik zie in mijn logs niets fout gaan, dus ik heb ook geen enkele houvast waarom het gebeurt. Ook heb ik ook op andere websites geen problemen. Ik had hier ook nooit problemen, tot recentelijk.
 
Zie je ook niets in de firewall logs? Want het lijkt echt een blokkade en als het niet door de firewall komt, dan komt er ook niets in de apache logs terecht.
 
jij dacht dat ik daar bij kon? Het is slechts een simpel shared hosting accountje van Vimexx. Ik heb alleen een access log en en een web error log.
 
Owz, ik dacht dat je een eigen server had vandaar. Dan zou het een kwestie zijn van Vimexx support eens vragen eventueel.
 
Antagonist support heeft in ieder geval bij ons aangegeven dat er geen firewall restricties zijn en dat zij geen blokkades zien bij onze hosting. Misschien kun je eenzelfde ook eens bij Vimexx navragen.
 
Ik zie dat de uitzondering er weer uitgehaald is?

Want mijn afbeeldingen worden weer geblokkeerd terwijl zij bij het invoeren wel zichtbaar zijn.

SSD.jpg



Bovenstaande plaatje wilde ik posten in Image van hele HD of alleen systeem, maar daar werkte hij plotseling niet meer. Dat hij in dat topic nu wel zichtbaar is komt omdat hij voor nu even op een andere hosting heb gezet. Die hosting is echter niet van mij en is ook geen permanente oplossing.
 
Zelf gebruik ik altijd imgdumper.nl om een afbeelding te posten. Werkt dat voor jou ook niet?
 
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan