• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Afdrukprocessor onbekend

Status
Niet open voor verdere reacties.

JKL

Gevestigd lid
Lid geworden
15 sep 2016
Berichten
209
Waarderingsscore
2
Hoi allemaal!

Ik heb een HP Deskjet 930c en ik wil printen vanaf mijn laptop met Windows 10. De printer wordt wel herkend, maar het installeren van een stuurprogramma mislukt met de melding "De afdrukprocessor is onbekend".

De driver zelf downloaden via internet werkte ook niet. Heb eerst de HP-website geprobeerd, maar die zei dat Windows zelf de driver moet leveren. Via driverscape.com heb ik 'm wel binnengehaald, maar de installatie mislukte hier.

Hoe kan ik dit oplossen?

Alvast bedankt voor de reacties!
 
Had je dit in de link van Lange Pier nog gelezen?
If a driver is not available from HP, you might be able to print from USB using the Add Hardware feature in Windows 10.
 
Kijk eens of dit nog helpt, dit komt van de Microsoft site.

Draai ook de probleemoplosser voor printerproblemen:
- klik op de knop Start en vervolgens op Configuratiescherm. Typ probleemoplosser in het zoekvak rechts bovenin en klik vervolgens op Probleemoplossing. Klik onder "Hardware en geluiden" op "Een printer gebruiken".
 
Kijk eens of dit nog helpt, dit komt van de Microsoft site.

Draai ook de probleemoplosser voor printerproblemen:
- klik op de knop Start en vervolgens op Configuratiescherm. Typ probleemoplosser in het zoekvak rechts bovenin en klik vervolgens op Probleemoplossing. Klik onder "Hardware en geluiden" op "Een printer gebruiken".
Bedankt voor de reactie. Ik heb het geprobeerd, maar helaas mocht dit ook niet baten.

Ik vermoed dat ik laatst een verkeerde registersleutel heb weggegooid. Is hier een oplossing voor?
 
Was dat iets van Windows zelf?
Zo ja wat was dat voor register sleutel?
Heb je niet toevallig een herstelpunt van net voor de verwijdering?
 
Was dat iets van Windows zelf?
Zo ja wat was dat voor register sleutel?
Heb je niet toevallig een herstelpunt van net voor de verwijdering?
UPDATE: ik ben erachter dat het wel eens kan samenhangen met Active Directory Domain Service. Ik krijg namelijk de melding dat deze niet beschikbaar is.
 
Ik vond dit er over als mogelijke oplossing.

I have had the Active directory domain services unavailable message for months whenever I tried to add a printer from Control Panel or Word. However, I just opened Notepad, went to Find Printer and added the printer from there, and I can now print from all programmes.

Komt van deze link.
https://answers.microsoft.com/en-us...vailable/984c846d-56a0-4ecf-9df7-5b419268c4ed
 
Ik vond dit er over als mogelijke oplossing.

I have had the Active directory domain services unavailable message for months whenever I tried to add a printer from Control Panel or Word. However, I just opened Notepad, went to Find Printer and added the printer from there, and I can now print from all programmes.

Komt van deze link.
https://answers.microsoft.com/en-us...vailable/984c846d-56a0-4ecf-9df7-5b419268c4ed
Het lijkt erop dat het weer werkt. Ik heb wat gevonden in de geavanceerde computerinstellongen van het configuratiescherm met werkgroepen en domeinen. Daarmee een beetje gerommeld, en opeens kon ik de driver van de printer weer installeren. Ga nu kijken of printen weer werkt.

Bedankt voor de hulp!
 
Oke goed om te horen.
Hopelijk werkt het weer.
Geen dank!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan