• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

afprinten instellingen

Status
Niet open voor verdere reacties.

pluspower

Junior lid
Lid geworden
18 jan 2020
Berichten
87
Waarderingsscore
13
Windows10. De bedoeling is mijn e-mail instellingen af te printen.
Ik log in op mijn e-mail account. Klik op het icoontje instellingen. Dan zie ik al mijn e-mail instellingen. Deze instellingen wil ik graag afprinten. Ingesteld op alles afprinten en toch wordt maar 1 pagina opgeladen en kan dus ook maar 1 pagina afprinten.
De tekst in blauw zetten lukt evenmin (om daarna te kopiëren naar een tekstverwerker)
Wat doe ik verkeerd?
 
Geen flauw idee wat je verkeerd doet, maar simpelweg de prt-sc indrukken, een tekstverwerker openen, ctrl-v indrukken levert je sowieso het gewenste resultaat op.

Past de info niet op 1 prt-sc beeldscherm, dan scroll je voor een 2e prt-sc even naar de volgende informatie en herhaal de truuk.

is er t.o.v. het eerste scherm in het 2e scherm overlappende info? Dan kies je in je tekstverwerker voor 'bijsnijden' en je snijdt de overlappende info eruit.
 
Ja, ik gebruikte de methode die u beschreef maar hoopte de gewone normale methode toe te passen.
 
Ik ga jouw situatie simuleren :
- jij zegt dat je inlogt op je account. Wáár (hoe) doe je dat precies?

Ter verduidelijking van mijn vraag : als ik mijn machine aanzet en ik klik op het Outlook icoontje onderin op de Windowsbalk dan start Outlook en worden al mijn accounts (automatisch) geladen (6 stuks).
 
Laatst bewerkt:
Ik log NIET automatisch in. Ik klik op Outlook icoontje en daarna op Aanmelden. Dan verschijnt midden het scherm een kadertje waarin ik mijn e-mailadres en mijn wachtwoord invul. Vervolgens komen al mijn e-mails op het scherm.
Rechts boven zie ik dan het icoontje van instellingen waardoor ik kan zien/bepalen hoe mijn e-mails op het scherm moeten komen. Het zijn deze instellingen die ik wou afprinten. Met prt-scr gaat dat ook maar moet dan blz. per blz. kopiëren naar de tekstverwerker.
 
Ik lees wat je schrijft, maar begrijpen doe ik het nog niet echt. Als jij Outlook voor de 1e keer installeert op een machine en je voert accounts in, dan starten bij een volgende keer dat Outlook opent automatisch al je accounts, worden mails opgehaald en de agenda en contactpersonen gesynchroniseerd met bijv. je smartphone of een andere pc of laptop.

Ik kan mij niet herinneren bij de vele tientallen (misschien wel meer dan honderd) keren dat ik Outlook heb geïnstalleerd (niet alleen bij mijzelf maar ook bij veel collega's / familieleden, kennissen etc. etc. die toen wat minder verstand hadden van mailprogjes, dat Outlook je de keuze laat tussen handmatig aanmelden dan wel automatisch aanmelden.

Hebben wij het wel over de 'echte' Outlook van Microsoft?

Punt is namelijk ook een beetje dat wanneer je Outlook voor het eerst op een device installeert en je voegt je mailaccountjes toe, je eigenlijk verder helemaal geen instellingen hoeft in te geven. Outlook doet dat allemaal volautomatisch voor je en een volgende keer dat je /outlook opent gaat alles volautomatisch.
 
Ik zal uw raadgevingen/opmerkingen eens goed bestuderen. Men is nooit te oud om te leren.
Bedankt
 
Je kan bij outlook wel degelijk zo instellen dat je je elke keer moet aanmelden
of dat hij bepaald accounts alleen handmatig update.

Maar afgaande op @quandor vraagt de wizard daar niet meer naar.
Vroeger moest je echter wel degelijk een vinkje aanzetten om het wachtwoord van een acount te laten onthouden.
(ik gebruik outlook alleen nog op mijn werk en daar wordt de installatie verzorgd.)

Er is een exportfuntie waarmee je je instellingen kunt opslaan.
welliswaar niet als tekst maar wel bruikbaar om ze automatische te herstellen
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan