• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Afspelen Muziek Wma Bestand?

• Onderwerp starter Onderwerp starter Ineke
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
I

Ineke

Gast
Hallo,

Heb met Kazaalight muziek gedownload :D maar niet alles is af te spelen. :(
Ik gebruik WinRip of Media Player (dat zijn de 2 die ik heb)

De bestanden die niet af te spelen zijn zijn wma bestanden. :huh:

En nog een vraagje. Wat is Winmx ik zag dat Zodiac dat aanraadde ergens verderop in dit deel van het forum.

Alvast bedankt :D

Met mediaplayer zou je hem af moeten kunnen spelen kijk anders even of het vinkje goed staat bij winmediaplayer. Open wmediaplayer ga naar extra-opties-tabblad bestandstypen -en zet een vinkje bij wma.

Het kan altijd dat leidjes van kazaa corrupt zijn, dus als het niet werkt ligt het niet altijd aan jou.

Winmx is net zoiets als kazaa/ shareaza / en andere muziek download porgramma's

idd probeer het eens zoals frankw zei, anders moet je even kijken wat windows er zelf over zegt als je geen wma bestanden kan afspelen.

:D Het is gelukt. En dat bestand dat ik wilde afspelen was waarschijnlijk gewoon corrupt :lol:

Ik weet alleen niet goed hoe ik een afspeellijst moet maken in Mediaplayer. (Help heeft me nog niet veel soelaas geboden ;) )

Bij Winrip lukt dat wel.(Maar dan stopt ie steeds na elk nummer terwijl ik het wel handig vind als de nummers doorlopend afspelen)

Ik heb nu ergens iets aangevinkt en nu staan alle nummers met het icoontje van mediaplayer ervoor en eerst was dat met icoontje van winrip (zo wordt het meestal op Kazaa aangeboden)

Alvast bedankt maar weer :)

Hoi Ineke :)

je kan een eigen-voorkeuren-afspeellijst aanmaken in de Windows Mediaplayer als je, wanneer je de Mediaplayer opent, in dat submenu links het vierde tabbladje "Mediabibliotheek" neemt.
Dan zie je daar helemaal links vanboven "Afspeellijsten" staan, daar op klikken en dan de keuze "Nieuwe afspeellijst" pakken.
Dan krijg je een kadertje met 2 kolommen, links de lijst met al de liedjes in je in de bib van de mediaplayer hebt staan (liedjes die je al hebt afgespeeld met de Mediaplayer) en rechts de afspeellijst die je gaat maken. Je moet dus links tot op het liedje gaan en dat aanklikken en dan zie je dat rechts verschijnen, en zo dus een lijst naar voorkeur samenstellen :P
Die spelen dan bij afspelen ook achtereen af :)

Succes en veel samenstel- en luistergenot! :D

Hoi Kingpin, :)

Heb net gedaan zoals je zei en dat ging goed.

Omdat ik nog niet echt thuis ben in Mediaplayer ben ik een beetje gaan aanklikken zo hier en daar. :o

Kreeg ik ineens een foutmelding
Zal kijken of het me lukt om de link hier in te voegen

Hier staat de foutmelding

En ze geven het advies om het met medegebruikers op te lossen (geen garantie voor hulp) ;)

Dit gebeurde toen ik .....en dat weet ik niet meer ;)

Dit wordt weer studeren :lol: , want het gaat nog niet van harte :P

Ga nog even kijken bij woordgame en dan ben ik weer weg :rolleyes:

Alvast bedankt maar weer, doei :)

Hoi Ineke :)

Fijn dat het al wat lukte :)

:huh: ja dat is vreemd die melding
.. en gebeurde dat misschien bij een bepaalde playlist (en enkel daar) of bij een bepaald liedje dat je mss nog weet? Anders wanneer je er de volgende keer mee bezig bent, eens even terug wat proberen en kijken wanneer het juist gebeurd dat je die melding krijgt en wat je aan het doen bent op dat moment :)
Misschien is het maar iets eenmaligs ? of enkel bij een bepaald bestand dat je wil afspelen?
Kben het zelf nog niet tegengekomen eigenlijk..

Ja, je kan altijd proberen via die medegebruikers op dat technisch forum, maar ik denk dat ze wschl ook naar meer gegevens gaan vragen over wat je toen juist deed toen je die melding kreeg..

maar kijk eens of je een bepaald patroon terug ziet keren wanneer het gebeurt :) misschien was het nu een eenmalig toeval ofzo :) Ik zal ook al eens rondkijken of ik mss ergens iets over vind ondertss :)

ok :D sloppel!

Hoi die foutmelding is een melding die niet precies terugverwijst naar een specifiek pobleem, je kan hem dus altijd zomaar krijgen. Kijk anders wel even of je alle updates hebt van microsoft mbt de mediaspeler.

Dus niet echt iets aan te doen.

frankw.

Er is een algemene parseringsfout opgetreden in de xml-parser
maar er zijn geen gegevens beschikbaar

Deze foutmelding kreeg ik toen ik van Het hoofdscherm naar mediabibliotheek ging. Er was op dat moment een paylist aan het afspelen. Ik wilde kijken wat de inhoud daarvan was en dacht dat te kunnen vinden in de bibliotheek. Dus dat aangeklikt en toen kwam deze foutmelding.

Nu nog de help op het web openen om te zien wat er verteld wordt

Dit is de link niet maar de pagina waarvan je de extra dingen voor mediaplayer kan downloaden (is me niet gelukt, want kan het niet zo volgen)

Windows media9 serie

Hiervandaan begon ik te downloaden en toen kreeg ik dat unzip gebeuren.

Op deze link stond de foutmelding

foutmelding

http://www.microsoft.com/windows/windowsme...413&id=C00D0FB6

Heb er verder nog niet naar gekeken. Ga nu dit schermpje sluiten in mediapayer en eens kijken wat er dan gebeurd.

Hij stond op Vplugins

Geen idee wat dat ziijn???

Dus naar de playlist gegaan die ik aan het afspelen was om de inhoud te bekijken, maar dan zie je maar 1 regel en dat vind ik niet zo denderend.

Hoe krijg je dat nu overzichtelijker?

Als iemand me er verder mee kan helpen? Al vast bedankt.

Op de volgende pagina staat het betreffende scherm
Nou dat is dus niet gelukt. :huh:

Ik had in Word met ALT PrintScreen het actieve scherm geplakt, maar ik krijg het met geen mogelijkheid in dit bericht. :(

Ondertussen heb ik weer van alles zitten vogelen dus als iemand hier helemaal niets meer van snapt dan snap ik dat want ik snap het zelf geloof ik ook niet meer. :blink:

Maar de vragen waren? ;)
1. Wat betekent de foutmelding?
2. Hoe kan ik de playlist overzichtelijk zichtbaar maken in de mediaplayer (zonder dat ik op playlist bijwerken hoef te drukken)

Ineke je kan dat hier niet plakken of latenz ien op d emanier die jij wilde je kan een printscreen maken maar dan deze opslaan in paint. Daarna paintbestand opslaan als jpeg en dan laten hosten door klik hier als hun jouw bestand (foto) hebben ontvangen dan geven ze jou een url (htttp adres) die je hier kan posten.

Je hebt niet alle updates van microsoft dus ook niet van win mediaspeler, misschien dat het daar aan kan liggen want er zijn er nogal wat voor winm,ediaplayer.

Ha die Frank,

Van Microsoft heb ik geloof ik wel alle updates. Alleen KB826942 WPA ondersteuning heb ik niet gedownload, want ik doe tovh niets draadloos. :D

Het kan best wijn dat ik van Mediaplayer niet alle updates heb. Dat wilde ik wel downloaden, maar dan liep ik tegen dat rare winzip aan waar ik niets van snapte dus ben er niet verder mee kunnen gaan. :(

Is er misschien een andere link die iets simpeler is in het gebruik om updates te downloaden dan houd ik me aanbevolen. :rolleyes:

Gewoon bovenaan je venster naar extra- windows update. Dan krijg je een scherm waar hij gaat zoeken naar welke updates er op je pc staan 33% 66% 99% en bingo dan zie je aan de linkerkant de essentiele updates en daaronder de niet essentiele updates klik de essentieele updates aan en je ziet een lijst selecteer degene die je wilt en hij loopt vanzelf je zou in princpe niets hoeven uit te pakken of te unzippen dit zou vol automatisch moeten gaan. Bij sommige updates kan dit wel even duren voordat je ze binnen hebt en geinstalleerd zijn.

Ja da is al alllemal gedaan
Alleen de media player heb ik net opnieuw geinstalleerd dus dan zou ik toch ook alle updates daaarvan moeten hebben?? :blink:

Ben ik nog even :) . Heb net een plug in gedownload en de handleiding zal ik hier even neer zetten :rolleyes:

plug in handleiding of iets wat er op lijkt

Deze ben ik nu aanhet bestuderen
;)

En dit was het resultaat bij het uitzoeken of mijn pc wel in staat was om een film af te spelen.

appears that your system may not be sufficient to play this movie. This movie requires:
512MB of system memory - you have 384MB
128MB of video memory - you have 64MB
AGP rate of 4x - you have 4x
AGP Fast Write enabled - yours is disabled
For more information on WMVHD performance tuning with a Windows XP-based entertainment system, please click here.

Note that this scale represents an estimate of the performance of your PC in comparison to a hypothetical recommended PC configuration. Please check the complete system specifications before purchasing the movie.

Your System

Required System for
This Movie - 720P

Required System for
This Movie - 1080P

Snap je er nog wat van? Ik niet meer. Het gaat mijn petje een beetje te boven. :P :angry:

:) Ik heb 'm

Beeld>>Weergave infocentrum>>Altijd weergeven

En dan kun je zien wat er in de betreffende afspeellijst staat.

He He Phoe :rolleyes:

Mediaplayer :( vind ik niet echt een makkelijk programma om mee te werken. Of ben ik zo'n dombo dat ik er niet mee om kan gaan, want er gebeuren steeds dingen die ik niet wil. :(

Wordt echt studeren, want het wijst zich niet vanzelf.
Als iemand een makkelijker programma weet houdt ik me aanbevolen. :rolleyes:

oopsie even niet meer gevolgd :rolleyes: Super dat het gelukt is Ineke!!!

en heel erg fijn van je dat je de handleidingen en wijzes waarop ineens ook op het forum plaatst :) ! zo kunnen wij der allemaal ook nog van leren :D !!

Och het was vreselijk. Zoeken en zoeken en eigenlijk ben ik nog niet echt tevrden over het resultaat.

Maar goed het werkt en als de playlist bezig is dan moet ik er gewoon even even niets doen, want anders stopt ie meteen. OP de een of andere manier kun je geen twee dingen tegelijk doen met Mediaplayer. :P

:( ow had met mn reactie daarnet je toevoeging onder de 'hehe phoe' nog niet gezien :rolleyes: maar eigenlijk is het dus nog niet in orde, want dat zou toch niet mogen dat hij stilvalt eigenlijk...(bij mij staan er nu 6 "rijen" toepassingen/internetpag. open en de Mediaplayer kan spelen zonder stil te vallen..) En is het gewoon stilvallen, of echt "vastlopen"?
Mss iets met je systeem zelf dan :huh: En hoe hoog is je cpu% gebruik?
ps: niets van dombo! :lol: er klopt gewoon iets niet, ligt zeker niet aan jou ;)

Kijk ook eens in mediaplayer onder extra-opties-tabbald bestandstypen en kijk of alle hokjes staan aangevinkt.

Hallo :)

Het ging eerst ongeveer zo

Maar heb vandaag het boek "Muziek uit mijn pc" van de Consumentenbond eens doorgelezen. Daar staat vrij nauwkeurig in hoe je dat programma kunt gebruiken.

En nu is het niet meer zo dat dat ik dit gevoel heb

Dus je kunt dit op opgelost zetten
Bedankt :)
Ineke

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan