ewald_L
Heeft veel posts
- Lid geworden
- 13 aug 2008
- Waarderingsscore
- 0
Hallo,
zoals sommigen al weten heb ik de (Asus) HD 4870 van just--mike overgekocht. Is een prima kaart, en werkt prima,
maar ik vind de koeler persoonlijk niet snel/stil genoeg.
Ik ben dus opzoek naar een aftermarket koeler, die redelijk stil is, en natuurlijk ook goed koelt.
Eerst kwam ik uit op de
Arctic Cooling Accelero Twin Turbo
Maar na wat zoeken, schijnen er veel problemen te zijn met geheugenchips van de kaart die over de 120 graden worden en doorbranden.
Dan wordt aangeraden de backplate van de originele koeler erop te laten zetten, maar die heb ik niet. Ik heb deze (klik!) kaart,
en zoals je ziet zitten onder de koeler de memory chips zonder enige koel blokjes oid.
Die koeler leek me dus niet geweldig, ook vind ik hem ietwat dik.
De sloten verdeling op m'n moederbord is zo:
PCIe x1
PCIe x16
PCIe x1
PCIe x1
PCIe x16
PCI
PCI
Nu is het belangrijk dat in het 2e PCIe x16 slot een 2e videokaart kan (8600GT) die dient als dedicated PhysX kaart.
De koeler zelf mag 1 slot, en maximaal 1,5 slot innemen.
Ik zat te denken aan deze koeler: ZALMAN VF1000 LED
Deze ziet er degelijk uit, en reviews lijken goed. Maar ik vraag toch nog om adviezen en ervaringen voor deze en eventueel andere koelers, en montage op een HD4870.
Budget is 30 tot 40 euro
zoals sommigen al weten heb ik de (Asus) HD 4870 van just--mike overgekocht. Is een prima kaart, en werkt prima,
maar ik vind de koeler persoonlijk niet snel/stil genoeg.
Ik ben dus opzoek naar een aftermarket koeler, die redelijk stil is, en natuurlijk ook goed koelt.
Eerst kwam ik uit op de
Arctic Cooling Accelero Twin Turbo
Maar na wat zoeken, schijnen er veel problemen te zijn met geheugenchips van de kaart die over de 120 graden worden en doorbranden.
Dan wordt aangeraden de backplate van de originele koeler erop te laten zetten, maar die heb ik niet. Ik heb deze (klik!) kaart,
en zoals je ziet zitten onder de koeler de memory chips zonder enige koel blokjes oid.
Die koeler leek me dus niet geweldig, ook vind ik hem ietwat dik.
De sloten verdeling op m'n moederbord is zo:
PCIe x1
PCIe x16
PCIe x1
PCIe x1
PCIe x16
PCI
PCI
Nu is het belangrijk dat in het 2e PCIe x16 slot een 2e videokaart kan (8600GT) die dient als dedicated PhysX kaart.
De koeler zelf mag 1 slot, en maximaal 1,5 slot innemen.
Ik zat te denken aan deze koeler: ZALMAN VF1000 LED
Deze ziet er degelijk uit, en reviews lijken goed. Maar ik vraag toch nog om adviezen en ervaringen voor deze en eventueel andere koelers, en montage op een HD4870.
Budget is 30 tot 40 euro