• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Afzender wordt niet weergegeven in overzicht Gmail

Status
Niet open voor verdere reacties.

Llibertat

Nieuw lid
Lid geworden
25 jan 2021
Berichten
15
Waarderingsscore
0
Ik heb twee devices, een laptop en desktop. Op beide gebruik ik Gmail als mailclient.

Nu is het vreemde dat op mijn laptop ik wel een kolom zie met naam afzender en niet op mijn desktop. Zie screenshot.Ik heb alle instellingen in Gmail nagelopen en uiteraard het web af gegoogeld, maar geen oplossing gevonden.

Vandaar mijn post.

Ik hoop dat jullie kunnen helpen.
 

Bijlagen

  • laptop-desktop.png
    laptop-desktop.png
    310,4 KB · Weergaven: 12
Dat is inderdaad vreemd. Ik zie dat jij van een andere weergave gebruik maakt dan ik. Ik maak gebruik van een gesplitst venster, waardoor ik in Gmail 3 kolommen zie:
1. helemaal links de lijst met mappen, waaronder de Inbox
2. rechts daarvan de kolom met daarin 3 regels: a) afzender; b) onderwerp van de e-mail; c) eerste zin van de inhoud van de e-mail
3. Het leesvenster waarin de inhoud van de mail verschijnt die ik geselecteerd heb.

Met een afbeelding ter illustratie:
6220cf262797e-Ashampoo_Snap_2022.03.03_15h09m32s_003_Inbox_-_porrelaar-gmail-com_-_Gmail_-_Mozilla_Firefox.png


Zet jouw Gmail ook eens tijdelijk op die weergave. Dat doe je door op de knop Gesplitst venster aan/uit te klikken:
6220cf855761a-Ashampoo_Snap_2022.03.03_15h06m42s_001_.png


Zie jij dan ook die 3 regels met a) afzender; b) onderwerp van de e-mail; c) eerste zin van de inhoud van de e-mail)
Klik daarna opnieuw op de knop Gesplitst venster aan/uit
Dan krijg je weer de weergave in Gmail die jij blijkbaar verkiest. Hopelijk zijn de afzenders dan wel zichtbaar.

Ik kan natuurlijk geen garantie geven, maar soms helpt het om een instelling uit en daarna weer aan te zetten.
 
Hoi,
dank voor je tip en toelichting. Ik heb geprobeerd, maar krijg nog steeds niet in de "eerste"kolom zoals ik dat maar noen geen afzender. Zie screenshots

Misschien goed om te vermelden dat ik een plugin Active Inbox gebruik. Maar die gebruik ik ook op mijn laptop...Dus dat is niet logisch.
 

Bijlagen

  • leesvenster.png
    leesvenster.png
    145,5 KB · Weergaven: 3
  • nog-steeds-leeg.png
    nog-steeds-leeg.png
    494,4 KB · Weergaven: 6
ActiveInbox is een plug-in voor Chrome, meen ik. Ik heb geen ervaring met die plug-in; bovendien gebruik ik Firefox als standaardbrowser.

Schakel die plug-in op je desktop eens tijdelijk uit.
Zie je daarna wel de afzenders?
Indien ja, de plug-in ActiveInbox weer inschakelen. Zijn de afzenders weer spoorloos? Dan ligt het toch aan de plug-in. Dan de plug-in op de desktop geheel verwijderen en daarna opnieuw installeren.
Of had je dat al geprobeerd?
 
Gebruik jij op beide computers de zelfde browser?
Heb jij de plug-in perse nodig?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan