• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Advies All-in-one-printer met verwisselbare printkop

Status
Niet open voor verdere reacties.

kampdvd

Bekend gezicht
Lid geworden
6 jan 2008
Berichten
107
Waarderingsscore
0
Mijn printer heeft weer eens een verstopte printkop. Ondanks dat ik regelmatig print gebeurd dit toch. En repareren schijnt meer te kosten dan een nieuwe printer. Het is de meest voorkomende reden dat ik een andere printer moet kopen.
Nu las ik over printers waarvan je de printerkop kunt vervangen. Is hij verstopt, dan hoef je dus geen nieuwe printer te kopen, maar alleen een nieuwe printerkop.
Ik had er nog nooit van gehoord en kan geen informatie vinden hierover. Is dit wat, werken die vervangen printerkopen daarna goed en doet je printer het daarna weer als vanouds?
Ook kan ik nergens vinden welke printers dit hebben en wat nou een goede printer is die dat heeft.
Kunnen jullie mij hierover advies geven?
Alvast bedankt, Dicky
 
Tis merk afhankelijk.

Had ooit een Epson, externe printkop, vaak problemen, toen een HP met interne printkoppen, vaak problemen, nu een Canon met externe printkoppen, geen problemen en de externe schoonmaken is net zo'n crime als interne proberen schoon te maken.

Moraal van dit verhaal, maakt geen ... uit en of het bij Canon altijd goed gaat?, heb mazzel denk ik.
 
Ja, diverse fabrikanten hebben printers met losse koppen. Bv. HP en Cannon, maar waarschijnlijk veel meer. Deze twee heb ik wel eens bekeken.
Prijzen van koppen gaan zo'n beetje van € 35 bij Aliexpress tot zo'n € 90 bij de leverancier van de printer. Afhankelijk van welke printer je wilt is een nieuwe printer toch vaak goedkoper dan een andere printkop.
Als je werkelijk van dit probleem af wilt kun je ook een type nemen waar de spuitmondjes rechtstreeks op de cartridge zitten. Dan ben je echter wel weer (veel) duurder uit met je cartridges.

Ik hoorde gisteren een verhaal hoe iemand een printer kocht: hij ging naar de winkel en vroeg naar de goedkoopste cartridges. Daarna zei hij: "en hier wil ik nu de printer bij kopen!!":D

Zelf gebruik ik een oude HP PSC2150 met de kop op de cartridges. Nooit problemen. Alleen als ik ze zelf vul moet ik wel eens rommelen om hem weer goed aan de gang te krijgen. Tegenwoordig koop ik steeds vaker replace cartridges want dat navullen kan bij zo'n externe cartridge ook maar een paar keer.
 
Laatst bewerkt:
Het beste kan je overstappen op een laserprinter.

Nooit problemen met uitgedroogde inkt of printkoppen die verstopt zitten. Eens in het half jaar een paar velletjes printen is de opdracht geven en een paar seconden later komt de print eruit rollen. Geen gedoe met koppen die je moet doorspoelen, of erachter komen dat een van de kleuren het weer eens op was. Het is even een investering, maar zoveel beter als dat gedoe met inktjets.
 
Een printkop vervangen kan lonend zijn . Recentelijk heb ik dit gedaan bij twee Canon printers
Een IP7250 en MG6650.
Mijn ervaring is dat bij deze Canons meestal de zwarte inkt problemen gaat geven (serie 550 cartridges) en uiteindelijk foutcode B200 geeft .Wat einde printer betekent.
Heb de gok genomen om bij Aliexpress een vervangende printkop te bestellen.
met voorlopig positief resultaat
 
Vroeger ook Hp en als je een tijdje niet print, heb je al eens problemen, dan reinigen starten, dan vliegt de helft van je patroon erdoor om hem te kuisen, als je een printer wegdoet moet je eens de moeite doen om deze open te maken, daar zit een opvangbakje in met spons, wel daar gaat veel inkt naar toe als je maar af en toe print, voor mij geen inktjetprinter meer, heb een kleurenlazer aangeschaft, valt goed mee in prijs, enig nadeel, foto's printen, maar daarvoor ga ik naar het Kruidvat.
Inkjetprinters zijn goedkoop maar inkt is ontzettend duur.
 
Voor mijn HP C410b heb ik ook bij AlieExpress een printkop gekocht voor 20€. Werkt uitstekend. Origineel kost die bij HP 210€!
 
Het hang natuurlijk ook een beetje van de leeftijd van de printer af. Onlangs heb ik een dure HP c6380 van een kennis naar de stort gebracht. Was nog maar weinig gebruikt.
Na lang zoeken had ik gevonden dat er een tandwieltje van de carriage was afgebroken. Voor € 3 bij Ali besteld. Het was niet exact hetzelfde randwieltje maar na voorzichtige montage werkte het wel. De kop was echter met geen mogelijkheid open te krijgen (ook niet met ultrasoon). De printer had ook meerdere jaren ongebruikt op een hete zolder gestaan.
Om de printer te testen zou ik dus zowel een nieuwe kop van € 35 moeten aanschaffen als ook een set cartridges. Dit wetende dat de printer een enorme inktslurper is. Mogelijk dat er nog meer aan de hand zou zijn dus die uitgave wilde ik niet meer doen.
Wat belangrijk is om te beseffen is dat deze printer voor grotere oplagen bedoeld is. Als je dan toch maar weinig print ben je al je inkt kwijt aan periodiek reinigen ipv afdrukken.

Als je een printer neemt met chip op de cartridge ben je mogelijk ook duur uit aan inkt: die dingen meten niet het inktnivo maar het aantal pagina's dat je hebt afgedrukt. Het komt blijkbaar regelmatig voor dat de printer zegt dat je de cartridge moet wisselen terwijl deze nog half vol zit. Bv. omdat je veel print met weing tekst op de pagina.
 
Mijn HP C410b print toch echt tot de cartridge zo goed als leeg is. Dit kan ik wel alleen controleren als de cartridge doorzichtig is. Deze cartridges zijn in 2 gedeeld, het reservoir met de inkt en een kleinere waar de restinkt van het spoelen naar toe gaat.
 
de koppen van de ip7250 kan je demonteren en schoonmaken met een straal water en lucht.
tot ze weer mooi open zijn.
ik heb dit bij mij printer een paar keer gedaan de koppen zijn dan weer als nieuw
ongeveer zo als in het filmpje maar dan buiten in de tuin met aan het einde even de slang over de inktopening om te zien of er weer mooie straaltjes uit de kop komen

wil je goedkoop printen met een inktjet koop er dan een waar je de inkt rechtstreeks vanuit de fles in kan gieten ik heb nu de g3501 en tot op heden doet die het primma
 
De betreffende printer is al weg mar was echt niet open te krijgen. Ink heeft drie jaar de tijd gehad om in te drogen. Sommige koppen kun je openmaken. Deze echter niet. Na weken "badderen" en ultrasoon heb ik ook een grote spuit met soepele aansluiting rechtstreeks op de printaansluiting gezet. Eén kleur kreeg ik open, de rest niet.
 
Na weken "badderen" en ultrasoon heb ik ook een grote spuit met soepele aansluiting rechtstreeks op de printaansluiting gezet. Eén kleur kreeg ik open, de rest niet.
Lukt het ook niet met warm/lauw water?
Want normaal kun je verstopte inktpatronen zo weer los maken.
 
Lukt het ook niet met warm/lauw water?
Want normaal kun je verstopte inktpatronen zo weer los maken.
Nee, heb ik ook geprobeerd. Blijf bedenken dat dit niet gebeurd is tijdens het printen of een weekje stilstand. Hij raakte defect en heeft drie jaar op een hete zolder gestaan. Ik heb er niet meer aan gedacht om de kop te slopen om eens te kijken wat er aan de hand was. Ik was hem beu.
 
snap ik
bij mij is hij ook vervangen op een gegeven moment wil je iets anders
 
Zo worstel ik ook nog met een vrijwel nieuwe stoomreiniger. Niet zo'n dure (€ 46 meen ik), waarvan het plunjermotortje defect is. Ik kan dat bij Ali bestellen voor € 16 maar moet er dan 5 weken op wachten (hier kost hij € 28 ex. verz. kosten). Ik heb mijn vrouw echter al blij gemaakt met een nieuwe (veel duurdere) met meer hulpstukken.
Aan de ene kant loont reparatie nauwelijks want op MP gooien ze je dood met die goedkope dingen, aan de andere kant vind ik het zonde om een vrijwel nieuw apparaat zo maar in de kliko te gooien. Voor mij is zoiets een dilemma :D.
 
Met een verwisselbare printkop kun je hem inderdaad eens een nachtje in lauw liefst kalkvrij water laten rusten en dan goed uitspoelen, heb ik ook nog gedaan met success.
Is inderdaad zoals in rubriek #8# veel inkt gaat verloren in het reinigen.
Misschien zijn de printers met aparte inktreservoirs een betere en goedkopere oplossing.
Vroeger zat in iedere cartridge een printkop, als deze verstopt zat stak je er een andere in en kon je weer printen.
 
als je een inktjet wilt tegen lage kosten per afdruk maar niet wilt knoeien met zelf vullen
is een printer met een inkttank een hele goede optie

 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan