• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Opgelost alle apparaten wifi BEHALVE 1 pc na nieuwe modem

Status
Niet open voor verdere reacties.

jamlego1

Nieuw lid
Lid geworden
30 dec 2020
Berichten
6
Waarderingsscore
2
Hoi,

Nadat we een nieuwe modem hebben gekregen van KPN omdat de vorige plotseling niet meer deed, hebben gelukkig alle apparaten weer wifi behalve 1 pc niet.

De vraag is hoe kunnen we ervoor zorgen dat deze pc ook weer wifi heeft?

Wat me is opgevallen op deze pc is dat het nieuwe netwerk niet in het lijstje tevoorschijn komt wanneer je kiest om te verbinden met een netwerk. Het netwerk is dan wel weer te zien bij Wifi -> Bekende Netwerken Beheren.

Ik hoor graag!
 
Dat bekende netwerk weggooien, en opnieuw scannen voor netwerken, of PC herstarten ? Het kan namelijk niet bekend zijn, het is een nieuw netwerk, maar misschien met hetzelfde SSID ?
 
Hoi Erik. Ik heb bij Bekende Netwerken ons oude netwerk al weggegooid maar hij is nog steeds te zien wanneer je rechts-onderin op het wifi-symbooltje klikt om te verbinden met een netwerk.

Terwijl het nieuwe netwerk precies het tegenovergestelde is: Te zien bij Bekende Netwerken, maar niet in het lijst rechts-onderin op het wifi-symbooltje.

SSID is niet hetzelfde. Het zijn andere namen en wachtwoorden.
 
Ik dacht dat 'bekende netwerken' pas ontstaan nadat je een keer verbonden hebt ? Maar dat is volgens jou niet gebeurd ?

Heb jij die PC wel ooit eens verbonden met de nieuwe router ? Kijk dan eens naar de default SSID van de router, en of deze wel in de lijst met beschikbare staat ? Ik heb wel eens gehad dat ik de netwerknaam gewijzigd had, en maandenlang toch met één Windows apparaat de router verbond met de oude SSID, die wilde zich in die lijst niet wijzigen in de nieuwe naam.

Ik zou ook elke instantie (oud of nieuw) een keer weggooien, en je PC afsluiten door Shift ingedrukt te houden voordat je op Afsluiten klikt. En dan weer opstarten.
 
Ja dat is best wel gek inderdaad. het nieuwe netwerk staat wel in instellingen -> Wifi -> Bekende Netwerken Beheren. Dus hij heeft denk ik eerder verbinding gemaakt.

Hoe gooi je die instanties weg precies Erik? via instellingen -> ... ? Misschien dat ik het op een verkeerde manier heb gedaan. Ik hoor graag!
 
Bekende netwerken is toch geen probleem om iets weg te gooien ? Je klikt op hem, en kiest 'Niet onthouden'. Dat doe je natuurlijk alleen met die oude naam, of misschien onder zijn oude default naam, welke op de router zal staan. Als het jouw enige netwerk is voor die PC kan je daar alles weghalen.
En in je lijst van beschikbare netwerken iets zien te vinden wat die router inhoudt, dus óf onder de nieuwe naam, of ook misschien onder zijn oude default naam, welke op de router zal staan.

Daarna (!) kan je proberen onder bekende netwerken 'Nieuw netwerk toevoegen', en de juiste credentials met de hand invoeren. Even opletten op het beveiligingstype, wat je in je router kan vinden.
Ik zou daar nu ook voor de zekerheid het vinkje zetten bij 'Verbinding maken ook als deze niet uitzendt', juist omdat het nu lijkt of jouw nieuwe netwerk geen SSID uitzendt.
 
Ik heb gedaan wat je zei. Ik had het oude netwerk al weggegooid en het nieuwe netwerk opnieuw eraf gegooid en daarna opnieuw handmatig toegevoegd. Maar wederom verschijnt hij niet in het lijstje rechts-onderin bij het wifi symbooltje :(
 
Ook gecheckt voor die oude default SSID van je nieuwe router.

Wil je dit proberen in een opdrachtprompt ?
netsh wlan show networks
Kijk of het dan wel in deze (langere) lijst staat ?
 
Wat ik vergeet... heb je door dat er een 2,4GHz en een 5GHz mogelijkheid is ? Als je router met 5GHz werkt, maar je PC kan alleen 2,4GHz aan, dan zal die hem niet zien...
In de router is meestal een mogelijkheid om één of beiden te gebruiken.
 
Dag allemaal,

Sorry voor de late reactie. Het waren hele drukke dagen.

netsh wlan show networks resultaat: Nieuw netwerk staat niet in de lijst. Oud netwerk wel. Er staat ook een netwerk bij zonder naam, dit was ook opvallend.

Ik heb idd ook ergens anders gelezen dat 2.4 en 5 GHz ook het probleem kon zijn. Hoe kan je zien of de pc een 2.4 of een 5 ghz aankan? Router is wss 5ghZ aangezien het een zeer nieuwe model is.

Black Tiger, ik heb hem toegevoegd omdat ik hoopte daarmee dat het probleem op een of andere manier opgelost zou zijn. Ik heb gedaan wat je zei wederom geen resultaat. Er gebeurt niets nieuws :(
 
Heb jij het modem al eens gereset?
Dit wil wel eens helpen.

Mocht dit niet werken, heb jij een optie om een lan kabel aan de pc aan te sluiten?
Zo ja verwijder dan in apparaat beheer de wifi adapter, sluit dan de lan kabel aan en herstart de pc.
Er wordt dan een nieuwe wifi adapter geïnstalleerd, hopelijk lukt het dan wel.
 
heb je de wifi voor de andere apparatuur ook zelf ingesteld?
ging het daar gewoon in 1 keer goed?

voor de zekerheid omdat nog niemand dit aan je heeft gevraagd
Het is een pc zeg je weet je zeker dat de aansluiting draadloos is?
een wificard is niet echt standaard voor een pc.
mocht het een bedraade aansluiting zijn
doe dan de netwerkkabel in de nieuwe router.
 
Ik heb idd ook ergens anders gelezen dat 2.4 en 5 GHz ook het probleem kon zijn. Hoe kan je zien of de pc een 2.4 of een 5 ghz aankan?
In Apparaatbeheer - Netwerkadapters, rechtsklik de WiFi adapter en kies 'Eigenschappen'.
Onder de tab 'Geavanceerd' kan je denk ik uitlezen of ook de 5,2GHz naast de 2,4GHz band tot de mogelijkheden behoort, kijk bij bandwidth mogelijkheden.

Als het 802.11n ondersteunt heeft het vaak 5GHz, niet allen.
Als het 802.11ac ondersteunt heeft het zeker 5GHz.

Je kan natuurlijk eerst in je router checken of ook daar de 2,4 GHz band aan staat, want de adapter op je PC heeft bij je vorige router (naar ik aanneem) goed gewerkt.
 
Laatst bewerkt:
Ik moet jullie en mezelf teleurstellen...
Er is een monteur gekomen. Iemand van het gezin hier heeft de monteur een tijdje geleden gebeld en is eindelijk, een beetje onverwachts, gekomen.

De huidige modem had blijkbaar een foutje en functioneerde niet goed. Dus WEER nieuwe modem geïnstalleerd en deze keer zijn alle problemen nu opgelost.

Om enkele vragen nog te beantwoorden. Pc had dus wel een 5GHZ optie, stond ie ook op. PC is zeker draadloos, altijd al gehad. Met kabel kregen we wel internet.

Ik wil jullie nog bedanken voor de hulp! Ik ben in ieder geval een stuk wijzer geworden hoe om te gaan met zulke problemen.

Dank!
 
Toch fijn dat er een monteur is geweest, want dit zag niemand aankomen :)
Geen dank en een fijn weekend!
 
Inderdaad bij een probleem wat echt maar op 1 toestel voor komt ligt het normaliter ook altijd aan dat toestel. Dat het dan toch aan het modem ligt is bijzonder apart.
Maar wel iets om te onthouden. Dus wij zijn blij met jouw terugkoppeling. 👍
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan