• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Advies Alle emails weg

Status
Niet open voor verdere reacties.
Quandor, ik hou het in de gaten. Ik ga wel zo zachtjes aan over met aanschaffen van nieuw of verlengen van het oude. Maar ik heb nog enkele dagen de tijd. Ik heb nog een vraag uitstaan bij de site goedkoopsteantivirus.nl of te wel partnershopper.nl. In de reclame staat wel nieuw of verlengen, en 10 devices en 3 jaar, en ook Premium, maar geen jaar, is het 2018 of 2019, zit er wifi bescherming bij?, meestal moet dat ook bij Norton apart gekocht worden, en is het originele Norton met alles wat in de reclame staat, e.d. Ik heb via Google ook de site nagetrokken en reviews gelezen, allemaal goed, maar vragen staat toch vrij? Groeten Leo.
 
Idd. succes!
 
Van Norton gebruik ik altijd de Norton Security Deluxe + WiFi Privacy, 5 apparaten 1 jaar. Momenteel 34.95€
 
Dank ShadyAngel, het is me bekend, en staat ook goed genoteerd, hoort bij de top 3. Ik heb tenminste 8 apparaten, 3 PC's, Laptop, Tablet en 3 smartphones, zo kom ik tenminste aan 8, dus wil ik de Norton voor 10 devices en om telkens van het verlengen af te zijn kies ik voor 3 jaar.
Maar hier vind je een heel lijstje met prijzen, die van jou kost hier maar €21,60 :
Goedkoopste Antivirus | Norton Security Deluxe 5-Devices 1 jaar direct online downloaden en kopen.
Groeten Leo.
 
Hoi Leo,
Bedankt voor je link.
Ik heb deze ook in mijn favorieten bewaard voor eventueel in de toekomst. Ik heb in oktober reeds een Retail pakket gekocht voor 39.95€ voor 5 pc's. De gekochte Norton die ik gebruik is gebundeld met WiFi Privacy, deze heb ik nodig voor mijn 2 smartphones en 2 notebooks, mijn desktop heeft geen WiFi maar ik heb wel externe WiFi indien nodig. WiFi Privacy heb ik op mijn desktop nog niet echt nodig gehad maar zou wel handig zijn als ik nog eens problemen heb met de vaste lijn van mijn provider (een maand geleden was door werken de VDSL lijn doorgesneden en zat ik 4 dagen zonder internet, maar gelukkig met een noodoplossing vie WiFi bij de buren die een andere provider hebben).
 
Hallo ShadyAngel, goede morgen,

Wat de websites aangaande Symantec Norton betreffen, zijn er nog meerdere, maar dit is de voordeligste die ik vinden kon. Er is ook nog een website licentie2go, die ook voordelig is in security software, maar Norton is er wat duurder, maar voor anderen, ik meen, bitdefender en bullguard kan je er wel weer terecht. Gewoon als je wat zoekt wat meer googlen. Ik weet zo komt Google alles van je te weten en ben daar best tegenstander van, maar wie tracht niet alles van je te weten, zowat alle sites willen zaken van je weten om reclames e.d. te kunnen sturen. Dus als ik ergens gebruik van kan maken dan doe ik dat, uiteraard na goed nakijken of het niet vals, onecht, crimineel e.d. is. Ik moet mijn security verlengen, over een dag of 20. En ben op zoek gegaan naar hoe het nu zit met de security's. Ik ben best veel wijzer geworden, al zijn de meeste adviezen op forums verschillend, ja zoveel mensen zoveel zinnen. Niettemin kan je er best keuze uitmaken, in elk geval krijg je weer meer informatie. Voor mij is als besten uit de bus gekomen de al genoemde top 3. Windows Defender is ook aanbevolen, maar daar heb je niets aan voor je smartphones en jammer dus dat Windows Defender niet gewoon meeloopt, zodra je een andere security gebruikt stopt Defender ermee, zo althans is me uitgelegd en is overal te lezen. En verder is het makkelijker al geïnstalleerde software te verlengen, je hebt dan al een account en de software ziet waar de oude staat, schijnt simpeler te gaan, probeer dat nog uit. Alleen dus bij verlengen is overal het advies geweest doe het niet bij Norton zelf of bij de winkel, dat is veel te duur. Vandaar dus de site goedkoopsteantivirus of ook wel partnershopper genoemd. Groeten Leo.
 
Ik moet mijn security verlengen, over een dag of 20.

Ik verleng de mijne niet . Ik verwijder de mijne overal en koop mij een nieuwe aan een prijsje en activeer die dan en ben terug goedkoop voor een jaar gerust .
Als jij nu op al jouw apparaten je licenties gaat verlengen zal daar een serieus prijskaartje aanhangen , en dat is zo bij alle beveiligingssoftware !
 
Van Norton gebruik ik altijd de Norton Security Deluxe + WiFi Privacy, 5 apparaten 1 jaar. Momenteel 34.95€

@RuiterLeo : dit is een mooi voorbeeld . Als ShadyAngel volgend jaar opnieuw zal verlengen zal Symantec 5 licenties verlengen aan de normale prijs en die is 79,99 €
5 x 79,99 is dan 399,95 €
Op alle apparaten verwijderen en een nieuwe kopen voor 5 apparaten is maar 34,95 €
 
Hallo Swaken,

Ik moet verlengen is misschien wat te sterk uitgedrukt, mijn security loopt 20 februari af en dan krijg je volop mails van de fabrikant en de winkel om te verlengen. Ook ik doe dat niet omdat ik hier en elders het advies gehad heb, niet doen bij de fabrikant en winkel betaal je veel te veel. Dus heb ik wat gegoogled, en ook veel adviezen gekregen. En uiteindelijk moet je zelf kiezen. Omdat ik meerdere apparaten wil beveiligen (heb ik nu ook) en omdat er op Windows werkende en op Android werkende bij zijn, ben ik daar al aan gebonden. Vervolgens wil ik een tijdje af zijn van het verlengen of opnieuw installeren, en kies dan voor 3 jaar security. Dat kan namelijk tegenwoordig, weliswaar niet bij allen, wel bij Bullguard, Bitdefender en Norton. En als je googled qua prijzen kost bij Norton de total security, de Premium, voor 10 apparaten en 3 jaar abonnement maar 89 Euro. Ik vind dat nogal meevallen. Ik heb overal prijzen vergeleken (zelfde soort, zelfde merk, zelfde kwaliteit enz.) en die 89 Euro is de goedkoopste. Die schaf ik dan aan en installeer het op de 8 apparaten, voor 3 jaar voor 89 Euro, ik vind het toch niet duur. Maar uiteraard moet ieder doen wat hij/zij wilt. Groeten Leo.
 
de Premium, voor 10 apparaten en 3 jaar abonnement maar 89 Euro. Ik vind dat nogal meevallen. Ik heb overal prijzen vergeleken (zelfde soort, zelfde merk, zelfde kwaliteit enz.) en die 89 Euro is de goedkoopste. Die schaf ik dan aan en installeer het op de 8 apparaten, voor 3 jaar voor 89 Euro, ik vind het toch niet duur. Maar uiteraard moet ieder doen wat hij/zij wilt.

Dat zijn speciale aanbiedingen die na 3 jaar verlengd worden en hierin sluwe methodes gebruiken .
Om te verlengen moet je de betaalwijze automatische incasso gebruiken . Wanneer je vergeetachtig bent en je abonnement zal gaan verlopen zul je op een dag eens een mailtje krijgen 14 dagen voor de licentie vervalt .
Wij hebben uw abonnement automatisch verlengd voor 8 apparaten aan de prijs van 79,99 /apparaat en ter betaling aangeboden aan uw bank .
En daar kun je helemaal niets tegen doen want het staat zo in hun voorwaarden waarmee je akkoord gegaan bent .
 
Hallo Swaken,

Dank voor je reactie en ga dat zeker nakijken. Ik heb al de algemene voorwaarden opgezocht en kan niet vinden dat ik na 3 jaar verplicht opnieuw moet afnemen. Mijn vraag is ook of dat kan, c.q. mag, c.q. wettelijk in orde is. Daarom ga ik nog verder zoeken. In elk geval dank voor de informatie. Hier de voorwaarden:

Artikel 1 - Toepasselijkheid
1. Deel I van deze algemene voorwaarden is van toepassing op elk aanbod van de ondernemer en op elke tot stand gekomen overeenkomst op afstand tussen ondernemer en consument.
2. Voor of bij het aangaan van de overeenkomst op afstand, wordt de tekst van deze algemene voorwaarden aan de consument digitaal beschikbaar gesteld, op zodanige wijze dat de consument deze eenvoudige wijze kan opslaan op een duurzame gegevens drager. Indien dit redelijkerwijs niet mogelijk is, zal worden aangegeven waar van de algemene voorwaarden langs elektronische weg kan worden kennisgenomen en dat zij op verzoek van de consument langs elektronische weg of op andere wijze kosteloos zullen worden toegezonden.

Artikel 2 - Het aanbod
1. Indien een aanbod een beperkte geldigheidsduur heeft of onder voorwaarden geschiedt, wordt dit nadrukkelijk in het aanbod vermeld.
2. Het aanbod bevat een volledige en nauwkeurige omschrijving van de aangeboden producten, digitale inhoud en/of diensten. De beschrijving is voldoende gedetailleerd om een goede beoordeling van het aanbod door de consument mogelijk te maken. Kennelijke vergissingen of kennelijke fouten in het aanbod binden de ondernemer niet.
3. Elk aanbod bevat zodanige informatie, dat voor de consument duidelijk is wat de rechten en verplichtingen zijn, die aan de aanvaarding van het aanbod zijn verbonden.

Artikel 3 - De overeenkomst
1. De overeenkomst komt tot stand op het moment van bevestiging van aanvaarding van het aanbod door de ondernemer.
2. De ondernemer kan zich binnen wettelijke kaders - op de hoogte stellen of de consument aan zijn betalingsverplichtingen kan voldoen, alsmede van al die feiten en factoren die van belang zijn voor een verantwoord aangaan van de overeenkomst op afstand. Indien de ondernemer op grond van dit onderzoek goede gronden heeft om de overeenkomst niet aan te gaan, is hij gerechtigd een bestelling of aanvraag te weigeren of aan de uitvoering bijzondere voorwaarden te verbinden.
3. De ondernemer zal uiterlijk bij levering van het product, de dienst of digitale inhoud aan de consument de volgende informatie, schriftelijk of op zodanige wijze dat deze door de consument op een toegankelijke manier kan worden opgeslagen op een duurzame gegevensdrager, meesturen:
a. het bezoekadres van de vestiging van de ondernemer waar de consument met klachten terecht kan;
b. de voorwaarden waaronder en de wijze waarop de consument van het herroepingsrecht gebruik kan maken, dan wel een duidelijke melding inzake het uitgesloten zijn van het herroepingsrecht;
c. de informatie over garanties en bestaande service na aankoop;
d. de prijs met inbegrip van alle belastingen van het product, dienst of digitale inhoud; voor zover van toepassing de kosten van aflevering; en de wijze van betaling, aflevering of uitvoering van de overeenkomst op afstand;
e. de vereisten voor opzegging van de overeenkomst indien de overeenkomst een duur heeft van meer dan één jaar of van onbepaalde duur is;
f. indien de consument een herroepingsrecht heeft, het modelformulier voor herroeping.
4. In geval van een duurtransactie is de bepaling in het vorige lid slechts van toepassing op de eerste levering.

Artikel 4 - Herroepingsrecht
1. Indien aan de consument een product is geleverd van digitale inhoud anders dan op een materiële drager (dus digitaal), dan bestaat geen recht op herroeping. De consument heeft hiervoor expliciet toestemming gegeven tijdens de aankoop van producten, digitale inhoud en/of diensten.
2. De consument kan een dienstenovereenkomst en een overeenkomst voor levering van digitale inhoud op een materiële drager is geleverd gedurende minimaal 14 dagen zonder opgave van redenen ontbinden.

3. De genoemde bedenktijd gaat in op de dag die volgt op het sluiten van de overeenkomst.

Artikel 5 - Verplichtingen van de consument tijdens de bedenktijd
1. Tijdens de bedenktijd zal de consument zorgvuldig omgaan met het product en de verpakking. Hij zal het product slechts uitpakken of gebruiken in de mate die nodig is om de aard, de kenmerken en de werking van het product vast te stellen. Het uitgangspunt hierbij is dat de consument het product slechts mag hanteren en inspecteren zoals hij dat in een winkel zou mogen doen.
2. De consument is alleen aansprakelijk voor waardevermindering van het product die het gevolg is van een manier van omgaan met het product die verder gaat dan toegestaan in lid 1.

Artikel 6 - Uitoefening van het herroepingsrecht door de consument en kosten daarvan
1. Als de consument gebruik maakt van zijn herroepingsrecht, meldt hij dit binnen de bedenktermijn door middel van het modelformulier voor herroeping of op andere ondubbelzinnige wijze aan de ondernemer.
2. Zo snel mogelijk, maar binnen 3 dagen vanaf de dag volgend op de in lid 1 bedoelde melding, zendt de consument het product terug, of overhandigt hij dit aan (een gemachtigde van) de ondernemer. Dit hoeft niet als de ondernemer heeft aangeboden het product zelf af te halen. De consument heeft de terugzendtermijn in elk geval in acht genomen als hij het product terugzendt voordat de bedenktijd is verstreken.
3. De consument zendt het product terug met alle geleverde toebehoren, in originele staat en verpakking, en conform de door de ondernemer verstrekte redelijke en duidelijke instructies.
4. Het risico en de bewijslast voor de juiste en tijdige uitoefening van het herroepingsrecht ligt bij de consument.
5. De consument draagt de rechtstreekse kosten van het terugzenden van het product.
6. Als de consument gebruik maakt van zijn herroepingsrecht, worden alle aanvullende overeenkomsten van rechtswege ontbonden.

Artikel 7 - De prijs
1. De door de ondernemer vermelde prijs is een indicatie. Pas nadat de ondernemer de bestelling heeft bevestigd aan de consument, is de prijs definitief.
2. Prijsverhogingen binnen 3 maanden na de totstandkoming van de overeenkomst zijn alleen toegestaan indien zij het gevolg zijn van wettelijke regelingen of bepalingen.
3. Prijsverhogingen vanaf 3 maanden na de totstandkoming van de overeenkomst zijn toegestaan, waarbij geldt dat :
a. deze het gevolg zijn van wettelijke regelingen of bepalingen; of
b. de consument de bevoegdheid heeft de overeenkomst op te zeggen met ingang van de dag waarop de prijsverhoging ingaat.
4. De in het aanbod van producten of diensten genoemde prijzen zijn inclusief btw.

Artikel 8 - Levering en uitvoering
1. Als plaats van levering geldt het adres dat de consument aan de ondernemer kenbaar heeft gemaakt.
2. Met inachtneming van hetgeen hierover in artikel 4 van deze algemene voorwaarden is vermeld, zal de ondernemer geaccepteerde bestellingen met bekwame spoed doch uiterlijk binnen 30 dagen uitvoeren, tenzij een andere leveringstermijn is overeengekomen. Indien de bezorging vertraging ondervindt, of indien een bestelling niet dan wel slechts gedeeltelijk kan worden uitgevoerd, ontvangt de consument hiervan uiterlijk 30 dagen nadat hij de bestelling geplaatst heeft bericht. De consument heeft in dat geval het recht om de overeenkomst zonder kosten te ontbinden en recht op eventuele schadevergoeding.
3. Na ontbinding conform het vorige lid zal de ondernemer het bedrag dat de consument betaald heeft onverwijld terugbetalen.
4. Het risico van beschadiging en/of vermissing van producten berust bij de ondernemer tot het moment van bezorging aan de consument of een vooraf aangewezen en aan de ondernemer bekend gemaakte vertegenwoordiger, tenzij uitdrukkelijk anders is overeengekomen.

Artikel 9 - Betaling
1. Voor zover niet anders is bepaald in de overeenkomst of aanvullende voorwaarden, dienen de door de consument verschuldigde bedragen onmiddellijk bij het aangaan van de overeenkomst te worden voldaan via digitale overboeking.
2. Indien sprake is van een duurovereenkomst waarvoor periodiek betaald moet worden, geldt een betalingstermijn van 14 dagen voor iedere afzonderlijke factuur.
3. De consument heeft de plicht om onjuistheden in verstrekte of vermelde betaalgegevens onverwijld aan de ondernemer te melden.
Indien de consument niet tijdig aan zijn betalingsverplichting(en) voldoet, is deze, nadat hij door de ondernemer is gewezen op de te late betaling en de ondernemer de consument een termijn van 14 dagen heeft gegund om alsnog aan zijn betalingsverplichtingen te voldoen, na het uitblijven van betaling binnen deze 14-dagen-termijn, over het nog verschuldigde bedrag de wettelijke rente verschuldigd en is de ondernemer gerechtigd de door hem gemaakte buitengerechtelijke incassokosten in rekening te brengen. Deze incassokosten bedragen maximaal: 15% over openstaande bedragen tot € 2.500,=; 10% over de daaropvolgende € 2.500,= en 5% over de volgende € 5.000,= met een minimum van € 40,=. De ondernemer kan ten voordele van de consument afwijken van genoemde bedragen en percentages.

Artikel 10 – Persoonsgegevens
1. Bij het leveren van goederen aan de consument, dient de ondernemer gebruik te maken van persoonsgegevens van de consument. Daarbij zal het gaan om NAW gegevens en bankrekeningnummer. Deze gegevens worden slechts gebruikt om bestellingen te kunnen verwerken en te verzenden aan de consument.
2. De consument stemt ermee in dat aan hem voor of bij het verstrijken van de licentietermijn –indien van toepassing- een bericht krijgt over verlenging van de licentie en/of alternatieve goederen die zijn afgestemd op zijn situatie.
3. De ondernemer zal te allen tijde de geldende wetgeving omtrent de bescherming van persoonsgegevens naleven.
4. De ondernemer zal de verkregen gegevens voor geen ander doel gebruiken dan zoals hierboven vermeld, behoudens in die gevallen dat de ondernemer de uitdrukkelijke toestemming van de consument heeft verkregen.

Artikel 11 – Intellectuele eigendom
1. Ondernemer verstrekt in voorkomende gevallen exclusieve gebruikslicentie(s) aan de consument. Behoudens uitdrukkelijke andersluidende afspraken, draagt de Ondernemer nooit de intellectuele eigendomsrechten ten aanzien van door haar geleverde goederen over.
2. Het recht om een licentie te gebruiken gaat pas in op het moment dat de consument aan alle uit de rechtsverhouding op hem rustende plichten heeft voldaan. Maakt de consument desalniettemin eerder van de licentie gebruik, dan is hij schadeplichtig.
3. Het is de consument zonder uitdrukkelijke andersluidende schriftelijke afspraak niet toegestaan om de aan hem/haar verleende licentie te sublicentiëren of over te dragen.
4. De consument verkrijgt met de licentie een zelfstandige verantwoordelijkheid ten aanzien van het gebruik van de goederen waarvoor een licentie wordt verleend. Dat houdt in dat de consument zelf verantwoordelijk is voor het gebruik van de licentie binnen de daarvoor geldende voorwaarden, en derhalve is de Ondernemer nooit aansprakelijk voor onrechtmatig gebruik door de consument. Indien de Ondernemer wordt aangesproken door de rechthebbende van de intellectuele eigendomsrechten ter zake van onrechtmatig gebruik door de consument, dan vrijwaart de consument de Ondernemer dienaangaande.
5. Zonder uitdrukkelijke schriftelijke toestemming van Ondernemer is de consument niet gerechtigd gegevens uit en/of gedeelten en/of uittreksels van de ter beschikking gestelde Goederen te openbaren, te exploiteren of, op welke wijze dan ook, te verveelvoudigen.

Artikel 12 - Klachtenregeling
1. De ondernemer beschikt over een klachtenprocedure en behandelt de klacht overeenkomstig deze klachtenprocedure.
2. Klachten over de uitvoering van de overeenkomst moeten binnen bekwame tijd nadat de consument de gebreken heeft geconstateerd, volledig en duidelijk omschreven worden ingediend bij de ondernemer. Onder bekwame tijd wordt twee maanden na het aangaan van de overeenkomst verstaan. Klachten van na die datum worden niet in behandeling genomen.
3. Bij de ondernemer ingediende klachten worden binnen een termijn van 14 dagen gerekend vanaf de datum van ontvangst beantwoord. Als een klacht een voorzienbaar langere verwerkingstijd vraagt, wordt door de ondernemer binnen de termijn van 14 dagen geantwoord met een bericht van ontvangst en een indicatie wanneer de consument een meer uitvoerig antwoord kan verwachten.

Artikel 13 - Geschillen
1. Op overeenkomsten tussen de ondernemer en de consument waarop deze algemene voorwaarden betrekking hebben, is uitsluitend Nederlands recht van toepassing.
2. Bevoegd is de rechter van het arrondissement waarin de Ondernemer is gevestigd.
 
Ik koop meestal een nieuwe licentie, geen verlenging want dat is altijd stukken duurder. 2 jaar geleden heb ik één maal een verlenging aangekocht omdat dit voordeliger was. In oktober 2018 heb ik gewoon een nieuwe licentie gekocht voor 2 jaar aan de prijs van 39.90€, goedkoper dus. Enige nadeel is dat je met een nieuwe licentie meer werk hebt (nieuwe installatie +registratie van de licentie) maar dit weegt niet op tegen het serieuze prijsverschil. De prijzen die ik noem zijn al voor 5 pc's (geen x5). Ik koop het Deluxe pakket voor 5 toestellen, gebundeld met de WiFi privacy.
 
Laatst bewerkt:
Beste ShadyAngel en Swaken,
Laat het duidelijk zijn ik push niemand naar een bepaalde security en zeker niet naar een bepaalde fabrikant, winkel of website. Dat moet ieder zelf weten, wel is het goed dat je goed ga vergelijken, dus wat je krijgt en nodig hebt en wat je ervoor betalen moet. Maar dat doen jullie al, zo begrijp ik. Nou ik dus ook, en bij de fabrikant, dus de officiële leverancier en maker van de Software (in onderhavig geval Symantec Norton) en de gewone maar wel dure winkel, betaal je dus de hoofdprijs. Googlen levert dan zeker wat op, je kan rechtstreeks op websites kijken maar ook naar kieskeurig, beslist, de consumentenbond, de diverse computer tijdschriften enz. enz. Een ieder in elk geval veel succes, groeten Leo.
 
Hallo Swaken,

Dank voor je reactie en ga dat zeker nakijken. Ik heb al de algemene voorwaarden opgezocht en kan niet vinden dat ik na 3 jaar verplicht opnieuw moet afnemen. Mijn vraag is ook of dat kan, c.q. mag, c.q. wettelijk in orde is. Daarom ga ik nog verder zoeken. In elk geval dank voor de informatie. Hier de voorwaarden:

Lees eens heel goed artikel 10 punt 1 en 2

Nog 85 dagen geldig maar ik heb al een nieuwe gekocht in aanbieding en zal die pas binnen 70 dagen installeren en activeren
https://www.imgdumper.nl/uploads9/5c530686707c2/5c5306866f69e-norton.JPG
 
Hallo Swaken,

Dank wederom voor je reactie. Ik heb inmiddels artikel 10 gelezen. Het is altijd moeilijk voorwaarden en de zgn. kleine lettertjes. Ik kan het alleen heel goed in de gaten houden en desnoods al nu zenden dat ik niet na 3 jaar verlengen wil, maar dat zelf t.z.t. wil bekijken. Ik doe dat met abonnementen ook, je hebt aanbiedingen van een jaarabonnement voor de helft of meer van de prijs. Ik kijk en vergelijk en als ik na lang onderzoeken en twijfelen toch een beslissing genomen heb zo'n abonnement te nemen, mail of schrijf ik mij meteen af voor daarna. Krijg wel gelijk een reactie dat ik na een jaar weer een aanbieding krijg, nu al genoemd een half jaar voor de helft van de prijs. Maar ik hou het bij, ik stop na een jaar en kijk zelf wat ik daarna doe. Ik betaal met de creditcard en daar kan je altijd storneren, maar ook doorgeven dat dergelijke lui niets meer mogen afschrijven. Dat moet bij banken ook kunnen. En verder ben ik helaas geen jurist dus weet niet of dit wettelijk wel allemaal mag. Ik heb de Imgdumper ook gezien en had zoiets ook al van Norton (dus de fabrikant) gehad, maar ze verwachten wel dat je daar downloadt en bestelt. En voor mij scheelt dat 200 Euro. ik hou het allemaal in de gaten, dus zeker bedankt voor je adviezen. Groet Leo.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan