• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Advies Alle emails weg

Status
Niet open voor verdere reacties.
Beste V&G, ik heb geen enkele probleem met reageren. Dat voedt ook de discussie. Dus prima dat je het doet, want ik had meer het begrip teamviewer zien passeren, maar kende het niet. En opzoeken dat vergeet ik ook weer al heb ik hier naslagwerken en woordenboeken zat. Maar het op afstand nakijken en repareren is me bekend. Dat is inderdaad al meer gebeurd, maar vaak door gerenommeerde bedrijven, laatst nog door Norton. Hij heeft alles van Norton nagekeken, en ook gemeld: een paart foutjes gerepareerd en Norton Wifi beveiliging opnieuw geïnstalleerd, en aldus was van Norton alles in orde. "Kan ik nog iets voor u doen", chatte hij, in vertaald Engels. Nou er is nog genoeg niet in orde vertelde ik hem, maar uiteraard was hij er niet voor Windows, Microsoft, Ziggo enz.
Wat snoeien betreft ben ik daar niet tegen, maar wel precies zoals je zegt. Er is ook eens iemand geweest die meende dat ik het niet serieus nam, niet luisterde en de adviezen niet opvolgde. Nou praktisch alle adviezen zijn opgevolgd en vandaar dat ik o.a. zoveel e-mailadressen heb, niet omdat ik dat wil, wel uitgevoerd in de hoop dat het zou helpen, maar ik val in herhalingen maar toch maar even ik heb nu @gmail, @yahoo, @outlook.com, @aol, @thunderbird @ enz. enz. , ook uiteraard mijn eigen adressen chello en upcmail. Met ook nog wat aliassen zijn dat er veel te veel. En zo ook met scanprogramma's. Dus ik wil best snoeien, maar wel eigenaar kunnen blijven van mijn eigen producten (en dat hoeven niet alleen betaalde te zijn, want er zitten ook miskopen tussen). Maar het is precies zoals je zelf zegt en ik ben ook niet zo'n weggooier. Maar ik meldde al, ik had verwacht dat er op losse schijven die ik aan de PC kan hangen bepaalde zaken kwamen te staan, zoals een schijf Data, een schijf Foto's, een schijf software, een back-up schijf, maar ja zo is het niet gegaan en dat komt doordat ik er geen verstand van heb. Ik kan het wel zeggen maar niet controleren of het zo ook gebeurt. Nou duidelijk niet dus. Groeten Leo.
 
Hallo Leo,

Als ik klik op het woord 'hier' begint de podcast gewoon af te spelen. Niks te '403 Forbidden'. Het is trouwens audio.

Ik heb hem nog even gedownload, maar nu blijkt dat ik niet weet hoe en of je een audiobestand kan toevoegen aan een bericht. Ik ben bang dat het niet kan, althans niet vanaf de eigen computer.

Nog even een tip: begin al eens na te denken over de vraag: "Welke e-mail/welk e-mail adres wil ik als enige blijven gebruiken in de toekomst?"

Daarna kun je de rest verwijderen.
 
Laatst bewerkt:
Geef niet Leon, heb ik weer een beetje zelfvertrouwen dat niet alles bij mij fout gaat. Groeten Leo.
 
Hallo Leo, jammer dat je zoveel geduld moet uitoefenen met die scan.

In een eerder bericht vroeg je:
eMclient is dat nodig, komen daarmee alle mails terug en actueler kan ik dan alles weer ontvangen en wegzenden, ook foto's.??

In principe kunnen we alle mails van Live Mail die je eerder hebt gebackupt, importeren in eM Client. Verder wordt jouw Ziggo-account (upcmail.nl) gewoon weer ingesteld onder eM Client, zodat je mail kunt versturen en ontvangen zoals tevoren, naar wens met bijlagen en/of foto's.

Maar het is nog even afwachten of eM Client wel correct functioneert.
 
Hallo Leo,

Als ik klik op het woord 'hier' begint de podcast gewoon af te spelen. Niks te '403 Forbidden'. Het is trouwens audio.

Ik heb hem nog even gedownload, maar nu blijkt dat ik niet weet hoe en of je een audiobestand kan toevoegen aan een bericht. Ik ben bang dat het niet kan, althans niet vanaf de eigen computer.


Daarna kun je de rest verwijderen.

Ik volg veel van de oplossingen hier op dit forum. Maar bij mij geeft die podcast dezelfde foutmelding. En mijn pc is volledig in orde. Draait als een zonnetje (ook met de laatste windows update).

Screenshot_1.jpgScreenshot_1.jpg
 
Beste Forumleden,

Nog even de mail c.q. het forum bekeken en er is inderdaad weer wat bijgekomen. Ieder dank voor het meedenken. Zo aanstonds gaan we eten, maar niet weg want ik blijf de scan in de gaten houden. Hij heeft nu 6.12 uur gescand, volgens vergelijken met de vorige scan moet ie nog een uur. Het frappante is dat bij de vorige scan ik ook steeds gekeken heb en dat hij toen al een 60 bedreigingen meldde, wel voor zover ik kon zien niet ernstig, in een vorig bericht al gemeld. Maar nu meldt hij geen enkele bedreiging. Dus volgens mij heeft hij zijn vorige scan geheel afgemaakt en ook alles geschoond, zodat er nu geen bedreigingen meer zijn. Maar het is een hypothese, zeker weten doe ik het niet. Blijft dan wel waar is het rapport gebleven. Als hij netjes gescand heeft en de computer daarna om redenen uit gegaan is, moet er toch een rapport zijn. Nergens tot op heden te vinden. Iemand een idee?
Verder klinkt het misschien gek, maar ik ben niet zo gehecht aan software van de computer, ook niet welke e-mail software erop moet. Ik werkte altijd met @chello, wat zich door Ziggo liet veranderen in @upcmail, dat klinkt me dus bekend. Maar ik werkte ook met Microsoft Edge en nu met Google Chrome, zo bedoel ik dat ik niet zo gehecht ben aan iets. Maar ik kan me voorstellen dat in elk geval dat van Ziggo moet blijven, ieder is immers nog gewend aan @chello/@upcmail, daarnaast kan ik best met gmail beginnen, doe dat al, maar alleen als ik wat verzend. Maar luister ook naar een goed advies, als dat emclient zo goed is??, maar Leono meldt weer niets bijzonders, een ander vindt Thunderbird weer uitstekend, ik zou een enquête moeten houden! Nou ik moet echt eten nu. Groeten Leo.
 
Als de computer onverhoopt zichzelf heeft afgesloten is er geen rapport. Je kunt aan het eind van een scan zelf kiezen of je een rapport wil opslaan of niet.

Dat tijdens de vorige scan 60 bedreigingen zijn gemeld en nu geen, betekent inderdaad dat ze zijn opgeschoond.

Tijdens een eerdere scan met ESET van 6 oktober waren er, buiten een hoop potentieel ongewenste programma's, slechts enkele bedreigingen. Nu zijn het er vele, en dan heb ik de potentieel ongewenste programma's zelfs uitgesloten van de scan. Dat betekent dat jouw computer op dit moment waarschijnlijk zomaar volloopt met malware. Het lijkt me dan idd toch het beste om over te gaan tot een nieuwe installatie van Windows.

Ik heb hiervoor evt. een handleiding, maar of het jou daarmee allemaal wel gaat lukken kan ik van te voren niet voorspellen. We moeten immers ook proberen om Windows op de grote SSD te installeren. We kunnen het er op wagen, en als het niet lukt moet je toch je toevlucht zoeken tot een of andere hulp aan huis.

Nodig voor een frisse installatie is in elk geval een USB-stick van minimaal 8 GB. Ook moet je van te voren goed nadenken over te bewaren foto's, documenten (mail niet inbegrepen). Verder is belangrijk dat je minimaal 1 andere pc tot je beschikking hebt waarmee je het internet op kunt, anders kunnen we niet communiceren.

Laat maar weten wat je er van vindt.
 
voor een frisse installatie is het niet echt nodig om een usb stick te gebruiken ...al de opties zijn immers aanwezig werd eerder al vermeld .
 
Hallo forumleden. Het eten is op en het journaal, weliswaar RTL4, is afgelopen. Maar Eset online scan is nog steeds bezig. Dan is nu al 7.42 uur, en als het bericht af is, gaat ie zeker naar de 8 uur. Wat ik wel heb gezien en dus een verklaring is, voorheen ging Eset niet verder dan schijf E, F en G waren er niet bij. Nu is hij aan F bezig, dus meer tijd. Inmiddels zijn er 4 bedreigingen. Ook heb ik gezien dat het icoontje van Ccleaner weg is. Kortom er wordt ook wat afgegooid.
Dan het vooruit denken. Ik heb er niets op tegen als er echt fouten zijn gesignaleerd en die verbeterd (moeten) worden. Abraham meldde dat er een vreemde indeling was met de schijven. De kleine SSD is de hoofdschijf en die loopt vol. De grote SSD kan beter de hoofdschijf zijn. Mijn terminologie zal niet goed zijn, maar sorry daar maak ik me nu even niet druk over. Ook heb ik begrepen dat Windows 10 over schijven verdeeld is, heeft ook een naam, staat ergens bij Abraham. Dat hoort ook niet dus ben ik niet tegen verbetering.

Maar Abraham zei ook, je computer is overgenomen, en nu zegt Maulem dat de computer volloopt met malware. Vanuit een ander forum ken ik iemand die steevast in de discussie werpt: Kan u dat bewijzen? Dat is vaak hinderlijk, maar ik kan me zo slecht voorstellen dat de computer is overgenomen of dat ie volloopt met malware, virussen of wat dan ook. Mijn ondeskundige vraag is wat doet Norton security Premium dan, en Hitman Pro, en voorheen Ccleaner en in de download map heb ik nog wel wat scanners. Alleen Eset en FRST had ik niet. Maar waaruit blijkt dat de PC vol met troep, daarmee bedoeld dus malware, virussen enz. zit. De andere gekochte programma's zijn geen slechte programma's , staan vaak nummer één en melden dat alles goed is. En ik heb de rapporten van vorige keer over geseind en ook bewaard. De ongewenst programma's vind ik bijvoorbeeld ook een zeer subjectieve stelling. Ik ken die programma's, ze zitten, heb ik al gezegd voor het merendeel in een download map op een andere schijf, en zo ongewenst vind ik ze niet.

Dat is niet tegenstribbelen, maar even gezond nadenken. Ik heb geen problemen alles opnieuw te installeren en de schijven die taak geven die ze moeten of behoren te hebben. Of dat mogelijk is voor mij, dat weet ik niet. Als er totaal geen hulp is, of geen hulp in kleine stappen en normaal Nederlands, dan lukt het zeker niet. Op afstand, teamviewen, kan ook nog, en ik probeer iemand te vinden die wel veel verstand van computers heeft en wat gebeuren moet. Maar dat heeft even tijd nodig. Ik ga niet zomaar bellen kom maar langs, veiligheid is me ook wat waard. Niettemin is het altijd te proberen de zaak te verbeteren. Er is een tweede computer en een laptop. Maar misschien is het ook niet onverstandig een nieuwe 'losse' schijf te nemen, leeg, en daarop een complete back-up te zetten, dat stelt gerust, ook al weet ik niet hoe het moet. Maar ik heb geen haast.
de scan is nog altijd bezig en aan schijf G begonnen, dat was eerder nooit, ik vraag maar niet hoe dat kan? Inmiddels is hij 8.15 uur bezig en 4 bedreigingen. Groeten Leo.
Ik kijk af en toe hoe het erbij staat, maar ga niet weer een hele avond achter de PC zitten. Dus verwacht van jullie ook niet dat je bezig blijft. Zodra de scan klaar is meld ik me weer.
 
je kunt de pc ook opnieuw instellen zonder behoud van persoonlijke instellingen en of bestanden .. de Windows live mail is standaard niet aanwezig … deze is destijds geinstalleerd geweest of eerder meegekomen tijdens een upgrade naar de Windows 10..de Windows 10 heeft zelf een Mail app standaard meegekregen … werd eerder ook al vermeld .
 
Ik denk dat pc opnieuw instellen geen optie is, als je graag wilt dat de grote SSD de hoofdpartitie wordt. Opnieuw instellen lijkt mij een aaneengeschakeld, automatisch proces, dat geen optie biedt om de partities opnieuw in te delen (zie post #90).
 
Laatst bewerkt:
Beste forumleden.
Ik zou me melden als de scan klaar was, maar dat is nog niet het geval, het kan wel eens laat worden, dus lijkt mij over de scan morgen maar verder te gaan. Als hij klaar is en ik ben nog op, geef ik voor zover mogelijk wel één en ander door.
Ik lees uiteraard jullie discussie wel, maar bemoei me er even niet mee. Ik heb mijn zegje gedaan en ben dus niet tegen veranderingen, opnieuw instellen en opnieuw indelen. Ja ik denk gezien alle opmerkingen over de vreemde verdeling dat, dat dan ook meteen in orde gemaakt moet worden. Alleen denk ik ook makkelijker gezegd dan gedaan. Maar wellicht is er een tussenoplossing, dat hoor en zie ik dan wel.
Nog even over de scan. Hij is nu 9.40 uur bezig. Ik denk dat het komt door de schijven F en G die hij nou doet. En daar is tenminste één GB bij, als dat zo heet. Er loopt een balkje mee hoever hij is en dat is nog niet eens op de helft. Ik denk dat het zeker tegen 24 uur of daarover loopt. Als er ook rapporten komen zend ik ze door, als dat verstandig is en er niet teveel privé opstaat. De groeten en voor straks welterusten, Leo.
 
Beste Forumleden,
De scan is klaar, zei de gek. Het is nu 05.00 uur. Als bij een baby ben ik de hele nacht opgebleven bij de computer. En eindelijk tegen vijven was hij klaar.

Dat komt beslist door het feit dat hij nu alle schijven heeft meegenomen, aldus kan gezegd worden dat hij de gehele computer inclusief inwendige en uitwendige schijven heeft gescand. Er zijn wat bedreigingen gevonden, maar zoals jullie kunnen zien, allemaal van de schijven die hij nog niet gehad had, meest de uitwendige HD's. En dat zijn kopieën of back=ups van de PC zelf. Aldaar is het al geschoond en wat dus nog op de uitwendige schijven stond is ook allemaal geschoond. Ik hoop dat ie nou een beetje in orde is, van mij mag dat wel ik ben er tig nachten voor op gebleven.

Toch nog de vraag, als Eset nu aangeeft het is geschoond en ook mijn eenvoudige scansoftware zegt hij is schoon, alsook Norton security premium deelt mee geen bedreigingen of gevaren, hoe en waar zit dan al de malware. Dit is serieus, ik begrijp dat niet.

Maar goed ik ga nu nog wat proberen te slapen. Maar eerst kijken of ik één en ander hier bij de topic krijg.
Volgens mij is het gelukt. Groeten Leo. :dizzy::sleeping::zzz:.
 

Bijlagen

  • Eset scan 20.10.18.txt
    9,1 KB · Weergaven: 8
  • Eset info Naamloos.jpg
    Eset info Naamloos.jpg
    165,2 KB · Weergaven: 7
Hallo Forumleden, goede morgen,

Ik ben al weer vroeg bij de pinken, veel geslapen heb ik niet. Maar dat maakt niet zoveel uit, daar wen je ook aan.
Ik weet uiteraard niet of jullie al het vorig bericht gelezen hebben, ik weet überhaupt niet of het wel in goede staat aangekomen is.
Maar dat hoor ik wel.
Helaas er is wel het één en ander gebeurd. Ik heb uiteraard nog niet alles geprobeerd, maar meld al een aantal zaken. Misschien een kleinigheid, maar niet dat ik daar op zit te wachten.
Het eerste wat ik doe is de mail openen. Er blijkt wat oude mail opnieuw bijgekomen te zijn, allemaal ongelezen, maar wat ik wel eerder gelezen heb en al weggegooid heb. Vreemd? Erger is ik kan vanaf de mail niet meer doorlinken. Daar waar in de mail een link staat wordt niet meer gereageerd. Dus ook niet op berichten van NCF en andere forums. Er was een bericht van de Microsoft Community, zelfs enkele die eerder niet ontvangen werden, maar ook daar moet je doorlinken, gaat niet meer.
Nog erger ik kan heel Google Chrome niet meer starten. En ik werkte juist een paar weken op Google Chrome i.p.v. Microsoft Edge (die had problemen met ING dus vandaar overgestapt met hulp van Leono). En nu kan ik niet meer op Google Chrome komen, waar alles opstaat en ik ook het topic van NCF las en beantwoordde. Nu heb ik Microsoft Edge weer gestart en via een omweg enz. toch NCF bereikt. Het is niet leuk allemaal, en weet niet wat ik nog meer zal tegenkomen. Dit alvast gemeld.
Het eMclient kwam weer met foutmeldingen en kon totaal niet opgestart worden. Ik zal het wegdoen en er niet langer meer mee bezig zijn, heeft toch geen zin en geen nut. Zo wil ik ook alles doorlopen en onnodig spul verwijderen. Maar ……… Als ik nou zo weggooierig was geweest als sommige wilden, had ik ook Edge niet meer gehad. En had ik helemaal niets meer kunnen bereiken en beantwoorden. Dus ik ben en blijft voorzichtig. Groeten Leo.
 
wederom een verkeerde gedachtegang van je " de edge weggooien " de edge browser zit standaard in de Windows 10 en kun je niet verwijderen of weggooien ...je kan wel aangeven bij de standaard apps om desgewenst een andere browser (in dit geval de chrome ) in te stellen als de standaard te gebruiken browser .
 
Beste Emi, ik ben helemaal niet zo weggooierig. Zie V&G #220. Maar je hebt ook bij andere forumleden kunnen lezen dat het advies is één en ander op te schonen, duidelijk wat spul weg te doen. Dus stel ik juist, veronderstel dat ik gedacht zou hebben ik heb nu Google Chrome en doe Edge maar weg...… als dit al zou kunnen????? Maar ik heb dus niets gedaan en gelukkig maar, nu kan ik Edge nog gebruiken, want bij Google Chrome kan ik niet meer terecht. Toch ergens door de scan gekomen, denk ik hoor, ik weet het niet. Maar er zijn duidelijk dingen gebeurd, waar ik niet blij mee ben en hoop dat het kleinigheden zijn en het opgelost kan worden. Groeten Leo.
 
Maar bij mij geeft die podcast dezelfde foutmelding. En mijn pc is volledig in orde. Draait als een zonnetje (ook met de laatste windows update).

Zolang u niet wil suggereren dat er iets mis is met de link, vind ik alles best.

De link is getest en goed bevonden.
 
"Als ik klik op het woord 'hier' begint de podcast gewoon af te spelen. Niks te '403 Forbidden'. "
Helaas. Maar ook hier krijg ik "403" in al mijn browsers: Edge, Chrome, IE en FF.
Echter heb ik met Google gesearched en kwam ik op de juiste pagina terecht.
Deze link werkt bij mij wel:
https://www.nporadio1.nl/podcasts/radar-helpt

Waarom de link van Leono zo lang is weet ik dan niet
 
Waarom de link van Leono zo lang is weet ik dan niet

Dat weet Leono zelf ook niet. Bij Leono werken beide linken.

Bij de oorspronkelijke link begint de podcast vanzelf af te spelen in een nieuw tabblad. (Link komt uit de podcast RSS-feed).

Maar Leono zit nog bij Windows 7 (uit de tijd dat Windows nog normaal werkte). Dat zal het zijn. :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan