• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Advies Alle emails weg

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo Leo, dank voor het uitgebreid scannen. Blijkbaar zijn de bedreigingen op de schijven E:, F: en G: niet ernstig. Wat wél ernstig is, is dat jouw Google Chrome het ineens niet meer doet en ook de links niet meer functioneren in de e-mail. Ook verschijnen er ineens oude e-mails. Neem nou van mij aan dat het door malware komt, en dat je er goed aan doet, om Windows overnieuw te installeren. Als je dat niet doet, komen er steeds meer defecten en zal jouw computer op een gegeven ogenblik helemaal niet meer werken. Dan kun je wel beweren dat jouw beveiligingssoftware (zoals Norton Security premium) dat toch dient tegen te houden maar de feiten bewijzen het tegenovergestelde. Dat Norton jou op een gegeven moment hebben gecontact om hun software te repareren zegt voldoende. Norton valt gewoon uit en houdt niks meer tegen.

Maak nou de stap en installeer je computer overnieuw, dan zul je naderhand blij zijn en verlost zijn van alle kwalen, die het systeem nu al heeft. Ik en mijn medeforumleden helpen je waar nodig en zorgen ervoor, alles in goede banen te leiden.

Bijgevoegd is een beknopte handleiding om Windows overnieuw te installeren. Nogmaals: zorg voor een lege USB-stick van minimaal 8 GB. Zorg er ook voor, dat al jouw belangrijke gegevens op de externe harde schijf zijn gebackupt. Print de handleiding even uit, past op 2 A4-tjes. Als je bij stap 13 bent aangeland, waarschuw mij dan, want dan moeten de partities overnieuw worden ingedeeld.
 

Bijlagen

  • Media Creation Tool.pdf
    15,6 KB · Weergaven: 5
Hallo maulem,

Zou er dan geen enkel anti-malware programma zijn dat deze malware detecteert?
 
@Leono @maulem
Met computers moet je nooit iets uitsluiten maar met alle scanners die Leo ondertussen heeft gebruikt wordt de waarschijnlijkheid van malware wel steeds kleiner. Al heeft Eset blijkbaar iets gedaan waardoor de problemen weer groter zijn geworden. Jammer dat er geen log van is (al kan ik die zelf niet goed lezen).

Ik noem nog wat andere opties zonder te beweren dat die waarschijnlijker zijn:
Zelf zit ik ook aan andere oorzaken te denken. Ik heb geen goed overzicht over hoe de installatie is opgezet maar als maar een deel van het os op schijf c: staat en bijv de progs en userdata ergens anders kan daar in mijn optiek ook een oorzaak liggen. Je weet immers niet wat die computershop heeft gedaan, al werkte alles voorheen wel prima. Ik druk het wat primitief uit maar niet alle software kan even goed overweg met gespreid geïnstalleerd programma's.

Een verminking van een cruciale file kan natuurlijk ook veel doen. Ik weet niet meer of Leo ook een goede HD scandsk heeft gedaan.

Ook een geheugenprobleem kan veel ellende veroorzaken.
 
Er zijn gegevens op internet dat een variant op een trojan, die Leo heeft, maar gedeeltelijk door Norton kan worden verwijderd. Of andere virusscanners dit soort trojans verwijderen, weet ik niet. ESET kan het in sommige gevallen, en ik denk ook andere scanners zoals Malwarebytes, AdwCleaner en Kaspersky.

Eigenlijk zou je moeten beschikken over een realtime shield dat afdoende tegen dit soort aanvallen werkt. Maar er zijn nergens gegevens over de door ESET gerapporteerde malware i.c.m. andere virusscanners met een realtime shield.
 
Ik kan me trouwens voorstellen dat als adware of malware, ook al is het min of meer onschuldige, slecht verwijderd wordt, je de meest rare verschijnselen kunt krijgen.
 
Hallo beste Forumleden,
Sorry dat ik even wat later reageer, maar in oktober zijn er bij ons twee min of meer belangrijke data. Dat is 4 oktober, dan ben ik jarig en 20 oktober dan is mijn vrouw jarig, dus vandaag. Vanmorgen en vanmiddag is er visite geweest en dan kan ik moeilijk achter de PC kruipen. Inmiddels is iedereen weg en vanavond voor zover we weten komt er niemand. We gaan straks wel eten, gewoon thuis.

Het is prima dat jullie door discussiëren, zo komen we wellicht tot een goede oplossing.
Ik heb gelukkig iets positiefs te melden, waar een aantal van jullie overigens niet blij mee zal zijn.
Er waren een paar forse fouten in de PC geslopen. Ik kon niet meer doorlinken. Een link bij een mail of waar ook elders werkte niet meer. Ook kon ik het Microsoft Forum niet bereiken. Ook daar wordt een e-mail naar je gezonden als iemand iets te melden heeft. Uiteraard ook een link, maar die werkte niet. En mail naar hen trouwens ook niet. Verder kon ik Google Chrome niet meer starten. Op geen enkele wijze, niet via het pictogram, niet via start en dan een app, via deze PC en Program Files, niet via enz. enz.

Als domme figuur en digibeet weet ik dan één ding, als er gekke dingen op de PC gebeuren dan gebruik ik, schande, Reimage Repair. Ook nu, schande! Maar wat moet ik anders, blijven zitten piekeren, afwachten, of het vanzelf overgaat. Nee, Reimage heeft mij altijd geholpen. Ook nu is hij gaan werken, analyseren en repareren. En na herstarten werkt nu alles weer. Gek hé , door zo'n bedreigend ongewenst programma. Ik wil er echt niet de draak mee steken, maar het gebeurt voor mijn eigen ogen, het is een feit. En barst maar los met de discussies, ik doe het voorlopig even niet weg.

Wat de rest betreft, ik vind het allemaal goed, maar ik heb al eerder gezegd, dat er iets gebeuren moet begrijpelijk, maar dat mijn PC vol zit met malware, virus, trojan horses en andere zware bedreigingen, ik ga dan met enkele andere leden mee, laat het zien, zoek een programma die het bewijst en het ook repareert. Graag zelfs, waarmee niet gezegd dat ik niet opnieuw installeren wil en niet opnieuw wil indelen. Wel wil ik het op gezondene nog eens goed bekijken en deze week zal ook het boek van Menno Schoone wel komen. Het moet toch goed georganiseerd worden, want ik ben een digibeet, dat is nu eenmaal zo. En , al heb ik het nog niet gelezen, een hele PC leeg maken en opnieuw installeren lijkt me geen kleinigheid. Hoe krijg ik belangrijke, althans mij belangrijke zaken, weer terug op de computer. Dus zeker niet over één nacht ijs gaan.

We gaan nu zo aanstonds eten. Wellicht horen we vanavond nog van elkaar, maar rustig aan doen, stapje voor stapje, rust nemen, ik heb geen haast. Vriendelijk groetend, Leo.
 
Even gegoogeld op "Reimage" en ik vind dit:
https://www.politie.be/5998/nl/nieu...or-reimage-het-is-een-valse-security-software
en
https://www.security.nl/posting/552656/Consumentenbond+waarschuwt+voor+pc-scanner+van+Reimage

Hier een site die iets positiever is:
https://zondervirus.nl/reimage-virus/
Zij zeggen volgens mij dat het programma op zich wel veilig is maar toch ook dat het je op het verkeerde been zet om dure software (ondersteuning) aan je te kunnen slijten.

Zelf had ik het ooit in mij toolbox gedownload maar heb ik het een poos geleden in elk geval weggegooid
 
Leo, ik volg het door jou gestartte topic nu al enkele weken.
Inmiddels raak ook ik gefrustreerd dat je machine nog steeds niet doet wat 'ie hoort te doen (althans zo lijkt het).
Daarom geef ik je nog één keer het advies dat ik al eerder gaf :

STOP met het uitvoeren van allerlei goedbedoelde adviezen gegeven door mensen die je willen helpen. Jouw machine is (kennelijk) in een staat waarin allerlei goedbedoelde en deskundige adviezen, NIET tot het door jou gewenste resultaat leiden.

Doe de machine in een tas, neem de bus of een taxi naar een goed bekende pc-boer in jouw omgeving en laat 'm de machine(software) opnieuw installeren. Neem je inloggegevens van Ziggo mee (username + wachtwoord) zodat de email direct geconfigureerd kan worden. Laat die PC boer een goede eventuele gratis virusscanner installeren -> microsoft Defender is momenteel een prima anti virusprogramma.

Heb je de machine eenmaal helemaal schoon en goedwerkend terug. Installeer dan GEEN ENKEL interessant / leuk / volgens sommige mensen 'handig' programmaatje, maar installeer naast hetgeen de pc-boer voor je heeft gedaan NIETS.

Tot slot : open / bekijk GEEN ENKELE mail waarvan je persoonlijk de afzender niet kent, al belooft het onderwerp van de mail je dat je een miljoen hebt gewonnen!!!!!

Wanneer je bovenstaande adviezen ter harte neemt, garandeer ik je dat je voor heel lange tijd pleizer aan je machine zal gaan beleven.

Wanneer je dit welgemeende advies niet zou willen opvolgen dat acht ik de kans bijna 100% dat je 2019 ingaat met een machine die nog steeds niet doet wat jij ervan verwacht.

Ik wil 100% eerlijk naar je zijn : jij bent een te grote digibeet (en zeker niet dom! , maar je hebt gewoon te weinig kennis van computers en computersoftware) om al je computerproblemen middels een computerforum zelfstandig op te lossen. Roep persoonlijke hulp in!
 
Laatst bewerkt:
indien men de laatste link aanklikt en men neemt de tijd om alles te lezen dan valt het me tegen dat er zulke grootte taalfouten aanwezig zijn ...en ben ik al wantrouwig ..daar boven op is Reimage Repair hier al niet te downloaden ..deze word hier aanstonds tegengehouden door de smartfilter van de defender als ook door malwarebytes premium..
@quandor al verschillende keren kreeg hij het advies om voor een nieuwe installatie te gaan ...aangezien hij zelf er niet aan durft te beginnen is hij aangewezen op een ander ...daar de lokale pc boer in zijn omgeving eerder al een rommeltje heeft gemaakt van zijn huidige pc is zelfs deze niet aan te bevelen ..
de dichts bijzijnde computer winkel die dan in aanmerking komt ligt denkelijk op 50km verwijderd en deze afstand vind de TS zelfs te ver ...aangezien hij dan het openbaar vervoer dient te nemen !
 
Whatever, maar is aanrommelen tot diep in 2019 dan een redelijk alternatief, zeker gelet op het feit dat een deskundig persoon in 3 tot 8 uur de machine clean / zuiver en perfect werkend kan krijgen?
 
"indien men de laatste link aanklikt en men neemt de tijd om alles te lezen dan valt het me tegen dat er zulke grootte taalfouten aanwezig zijn ...en ben ik al wantrouwig "
Eens. De site komt niet professioneel over maar ik wilde niet te eenzijdig zijn. Immers moet Leo weten welke risico's hij wel en niet neemt als hij met het programma door gaat. Het gewicht van de eerste twee links is wel duidelijk zwaarder dan de derde link.
Mss had ik hem idd beter weg kunnen laten.
 
Beste Leo, heb dit hier als amateur allemaal gevolgd, kan al wel een beetje mijn plan trekken (al veel geleerd en hulp gekregen op dit forum), maar ga eens doorgeven hoe ik te werk zou gaan, eerder al aangeven door anderen.
Veronderstel dat dit een desktop is?
1: alle schijven loskoppelen uitgezonderd de grote SSD
2: versie installatie van win 10, alle partities verwijderen zodat je 1 niet toegewezen ruimte hebt op je SSD schijf en dan win 10 erop, indien er al een geregistreerde versie van win 10 op deze pc stond zal die zichzelf weer activeren, wel zien dat je dezelfde versie installeert.
Daarna alles opnieuw instellen (mail enz.
Nadien de extra HD aansluiten en formatteren.
Heb ook veel geduld en probeer ook van alles, maar als het niet wil lukken heb je maar 1 keuze meer en dat is opnieuw beginnen, hoe moeilijk dat soms is.
Wens je verder veel succes.
 
@fredjeh : als je alle berichten hebt doorgelezen en het digigehalte van Leo op realiteitswaarde inschat, dan is dit het ZOVEELSTE advies waar Leo NIETS mee kan.
 
Wie heeft nu weer gezegd dat Leo geen auto heeft?

Hallo Leo, zelfs onze geliefde Consumentenbond waarschuwt voor Reimage.
 
Quandor, denk dat Leo dit wel kan, maar de stap niet durft zetten.
 
"We mogen hopen dat dit een grapje is. "
Nu snap ik hem. Had het nog niet eens gezien. Scherp;)
 
Laatst bewerkt:
"Quandor, denk dat Leo dit wel kan, maar de stap niet durft zetten "
Ik denk ook dat Leo dat, met wat hulp, wel kan maar dat hij niet meer kwijt wil raken dan hij nu al kwijt is. Sterker, hij hoopt waarschijnlijk nog e.e.a. terug te vinden.
Het is me ontgaan of Leo MailStore al werkend heeft. Dat programma zoekt immers zelf van een aantal mail cliënts alle mails op. Dan zouden de mails die er nog zijn in elk geval zijn veiliggesteld
 
Quandor, denk dat Leo dit wel kan, maar de stap niet durft zetten.
Begin bij bericht één en eindig bij dit bericht en je zal samen met mij tot de conclusie moeten komen dat Leo dit zelfstandig NIET kan en hij dus goede hulp kan gebruiken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan