• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Advies Alle emails weg

Status
Niet open voor verdere reacties.
Beste Maulem,

Ook al zijn het voor mij vreemde begrippen .eml en .msg, ik begrijp wat je bedoelt. En bij slimme mappen staat bij Postvak in 632 mails en bij Niet gelezen 803 mails, dat is dus over de duizend en kan dan wel kloppen.

Maar nu heb ik het probleem van de 2 computers. Een printscreen op deze computer de Acer kan ik maken, maar daarop staat nog altijd geen eM Client, krijg dat niet voor elkaar, dus ook geen scherm om te printscreenen. En op de 2e computer staat dat wel het scherm met e-mails en bij Postvak in 316, maar ik weet niet of ik daar kan printscreenen. Ik heb het lijstje van Léon bewaard, het een kind kan de was doen, maar behalve de toets print screen moet er ook paint zijn. Die moet erop zitten, maar waar , moet ik echt opzoeken. En dan toets control + v en dan opslaan naar een locatie. Ik ga het zo aanstonds bekijken en als het lukt komt het screenshot eraan, vanaf de 2e PC.

Ik zit met een ander probleem en kan van beide PC"s wel mail ontvangen, maar niet verzenden, geeft fouten. Ik hoop echter dat het forumbericht wel door kan. We zullen zien, maar als jij niets ziet is het fout.
 
Beste Maulem, we gaan het proberen.
 

Bijlagen

  • Naamloos.jpg
    Naamloos.jpg
    417,7 KB · Weergaven: 8
Maulem, ik geloof dat het gelukt is, van beide computers, maar het screenashot is het belangrijkste, althans ik hoop dat het het goede is. Ik moet alle mails nog nakijken, maar de tijd ontbreekt voorlopig nog. Ik ben ook een hele tijd bezig de mail weer wegzendend te krijgen, hopeloos. Je ziet op het screenshot ook Postvak uit onderaan met een 1, een mail die niet weg te zenden is.
Maar ik hoop dat de rest gelukt is. ik hoor het wel, doe rustig aan, we gaan zo straks toch eerst eten. Groeten Leo.
 
Je kunt geen mail verzenden zeg je. Misschien is de instelling voor de SMTP-server niet juist. Ga naar computer 2.

Ga in eM Client naar Menu>Gereedschappen>Accounts:

Accounts.jpg

Ga in Accounts naar het tabje SMTP. Vul daar de uitgaande mailserver van Ziggo in en de juiste poort (waar het rode kadertje staat):

Accounts_SMTP.jpg

Klik erna op OK.
 
Laatst bewerkt:
Hallo Maulem,

Daar ben ik weer, eten is op en medicijnen 12 stuks zijn ingenomen. Vervolgens heb ik je advies opgevolgd. Maar wat je aangeeft stond er al. Kon dus weinig veranderen, maar met die gegevens zendt hij niets weg. Ik heb in eerste instantie beveiligingsbeleid veranderd, er stond SSL/TLS enz. en verouderd. Ik heb geen beveiliging toegepast. Toen deed ie het nog niet. Er waren foutmeldingen en opmerkingen als poort 578 gebruikt moet je inloggen en hij verzendt niets want kent geen authenticatie.
Op deze computer de Acer staat de smtp op poort 25. En ook al zendt deze ook niet weg, toch maar op computer 2 bij eM Client poort 25 ingevuld en dan ook maar authenticatie weggehaald. en vervolgens zond hij het e-mailbericht weg en staat nu in verzonden map, onder chello leoderuiter en onder postvak in. Maar ik vind het bijzonder vreemd. Ik kan nu het beveiligingsbeleid terugzetten, maar heb even niets op weg te zenden, maar iets naar mezelf doen. Groeten Leo.
 
Hallo Maulem,

Ik heb het nogmaals geprobeerd, hij doet het echter op die merkwaardige instellingen. Verander ik er iets aan, dat doet ie het niet. Bij poort 587 moet ik eerst inloggen ????, bij andere beveiliging doet ie ook niets. De proefberichten komen binnen bij eM Client zelf dus op computer 2, en ook bij Chello op computer 1 (Acer) Vanuit computer 1 ook een proefbericht gezonden, maar dus wel naar @chello.nl, dus verzenden vanuit zichzelf en dat deed hij, kwam aan bij zichzelf en bij eM Client. Ik weet nog niet of computer 1 naar 'vreemden' zou zenden. Ik heb immers niets aan computer 1 veranderd. Groeten Leo.
 
Maulem,
Mocht je nog antwoorden dan zullen de berichten kruisen. Maar ik denk dat ik het maar even zo laat. En het is alweer tegen half negen, mooi op weer even te stoppen, TV te kijken o.i.d.
Wat ik wel vreemd vind met nu de 2 computers, niet alle berichten die binnenkomen zijn hetzelfde, met name de koppen boven de berichten zijn anders. Ook vreemd vind ik. Groeten Leo.
 
Hallo Leo ...Heb je nog naar de e-mails in eM Client gekeken? Of ze compleet zijn? Welke items staan in Slimme mappen/Niet-gelezen?
 
Hallo Maulem, goede avond,

Ik heb nog niet alle mails nagekeken, weet wel dat ze er niet allemaal zijn, ze gaan t/m 201.
Maar het is weer druk geweest, Vanmorgen boodschappen gedaan. Dat is dan voor deze vrijdag, maar ook voor zaterdag en zondag. Dus weer een heel gesjouw, valt altijd tegen, koop altijd meer dan gedacht. En we moeten voor de boodschappen o.a. voor de bakker en drogist (Kruidvat) altijd naar een ander dorp.

Vanmiddag ben ik de hele middag bezig geweest met de PC en de Smartphone. Ik heb nog eens geprobeerd op de 1e computer eMclient te krijgen, maar wat ik ook doe, het lukt voor geen meter. Ik kan alles doen, alle profielen en accounts enz. invullen, maar krijg geen scherm van e-mals binnenhalen en verzenden. Ik krijg zie bijlage, maar heb ik al eens gestuurd. ik heb het ook naar het forum van eMclient gezonden, want omdat ik geen betaalde versie heb, helpen ze me niet en word ik naar het forum verwezen. Ik heb het daar uitgelegd en ook printscreen toegezonden. Maar totaal nog geen antwoord.

Op computer 1 werkt nog een stukje van het oude live mail, vooral binnenkomende post. Als er iets binnenkomt wat niet op computer 2 komt bij eMclient, moet ik voor antwoord van PC 1 naar 2. Maar het went. Ik tracht wel volgende week iemand te vinden, in eerste instantie eenvoudpc, als het lukt. En tweede instantie weet ik niemand.

Ik ben vervolgens nog een tijdje bezig geweest met de smartphone, getracht er de bank app op te zetten. In principe niet zo moeilijk, als er niets misgaat. Het gebeurt op de telefoon, maar authenticatie vindt plaats ten 1e via de computer en ten 2e via de telefoon. Je moet dus naar de PC om de code naar de telefoon te brengen. En tijdje daarna komt weer een code maar dan als sms op de telefoon. Maar dat lukte maar niet. Ik had in het begin al 4x de code per telefoon opgevraagd, maar er kwam niets. Moet je even iets anders doen of naar het toilet, dan is alles op de telefoon weg en kan je opnieuw beginnen. Maar ook dan lukt het niet. Wel de code op de PC, maar niet die per sms. Uiteindelijk heb ik gebeld, maar kreeg meteen het antwoord apparaat dat er een storing was en dat ze niet konden bellen en sms-en. Nou dat had ik weer.

Dus wel de hele dag bezig geweest, het weer niet kunnen laten en dus niet even rustig zitten. Maar ben niet zo met computer 2 bezig geweest en heb dus niet alle mails nagekeken. Dat komt nog wel. Het weekend doe ik wat rustiger aan en de komende week dan kijken of er iemand wil komen. Maar dan moet ik zelf nog kijken of ik een externe harde schijf heb, waar wat data en foto'sop kunnen. En dat moet ik allemaal nog uitzoeken. En van de programma's back-uppen of kopiëren ???? weet ik niets. Ik zie wel wat het wordt. Wat de e-mail aangaat zit ik aan provider Ziggo vast. Zal daar een adres houden dus @chello of @upcmail. Het eMclient heeft zelf geen adres meen ik, maar zal het wel als program willen houden en zo mogelijk ook gmail. In feite dan dus 2 mailadressen en 1x eMclient. En voor de tekstverwerking enz. dus Google Chrome en in elk geval ook Edge houden als reserve. Andere zou ik niet weten of er moeten nog goede adviezen zijn, zeg het maar.

Ik weet niet of je nog iets hebt, anders laten we het maar hierbij, ga ik dadelijk naar de flikken kijken, heb ik een tijd niet gezien. Groeten Leo.
 

Bijlagen

  • eMclient.jpg
    eMclient.jpg
    234,5 KB · Weergaven: 2
Ik heb nog niet alle mails nagekeken, weet wel dat ze er niet allemaal zijn, ze gaan t/m 201.

Dat blijf ik vreemd vinden. Ik heb hier op een USB-stick een map van MailStore export met daarin 1850 e-mails, als ik die importeer in eM Client dan staan ze er ook allemaal. Je zou kunnen proberen die Live Mail Chello map van de externe harddisk (die met 1000 e-mails) nog eens overnieuw te importeren. Kan geen kwaad, dubbele pakt hij toch niet, geloof ik.
 
Beste Maulem,
In de haast is er een foutje ingeslopen, moet zijn hij gaat tot en met het jaar 2017. En er zijn dus wel 632 en 803 mails binnengekomen. Immers daarvoor was eMclient er nog niet. Dus toch een respectabel aantal e-mails. Is de printscreen goed doorgekomen, snap je er iets van, ik heb de eMclient er tig keer afgehaald, geheel schoon gemaakt door achterblijvende files ook weg te doen. En opnieuw alles geïnstalleerd, maar hij verdomt het te doen op PC 1. Maar ik zal er nog eens naar kijken ook naar de e-mails op de harde schijf, maar ga zo aanstonds wel thee drinken en flikken kijken. Ik meld me nog wel. Prettige avond en groeten van Leo.
 
Die eM Client kun je heus wel weer installeren nadat Windows overnieuw er op is gezet. Zijn die 632 en 803 dan wel verschillende mails of is er sprake van overlap?
 
Hallo Maulem, goede morgen,

Ik heb vannacht de diverse (nieuwe) e-mails gelezen, ook geantwoord en ben ook in (mail) gesprek met een student die ook leert in de ITC o.i.d. Het is ook een student maar niet van student aan huis. De intentie is er om te helpen, maar tijdgebrek zal het grote euvel zijn. Maar ja eenvoudpc is er ook nog.

En inderdaad wil ik eMclient wel behouden, maar er zijn meer programma's niet op mailgebied, die ik behouden wil. Zit in mijn hoofd, maar zal het ook op papier zetten, inclusief de schijven verdeling enz.
De mails in de slimme mappen zijn praktisch allen anders, namelijk open gemaakte en niet open gemaakte. Ik hoop echter dat je me niet kwalijk neem dat ik nog geen 632+803 mails gelezen heb, en krijg er iedere dag mails bij.

Vannacht is het telefoontje, de smartphone huawei o.i.d. ook gelukt. Althans de bank app erop zetten. Gisteren lang bezig geweest, bleken ze een storing te hebben. Die was nu over en kon ik met de nodige moeite de app erop zetten. Nu hebben beide smartphones mogelijkheden tot bankieren. Gelukt dus en eindelijk weer wat positiefs, maar kost allemaal tijd.

Nu moet ik dus gaan werken aan data en foto's veilig stellen, en één en ander in orde brengen voor de herinstallatie. Vandaar ik heb echt wat tijd nodig om alles uit te zoeken en alle codes en sleutels te vinden. Het opspoor programmaatje heb ik al gebruikt, maar het vindt niet alles terug, maar kleine beetjes helpen.
Tot zover weer, groeten Leo.
 
Hallo Maulem, goede middag,

Ik heb de keyfinder al geprobeerd. Ging volgens een ander proces, installeerde, denk ik, zichzelf, ik moest alleen het uitpakken via WinZip goedkeuren en kreeg toen 3 mappen. Ik dacht dat het klaar was, maar moest per map uitpakken. De Softkey Revealer.zip map is het belangrijkste en daarmee de lijst met codes opgehaald. Alles opslaan ging ook wat anders dan normaal. De software gaf aan al opgeslagen te zijn, dus ook uit zichzelf, maar kon niet de lijst met codes vinden, moest deze met wat opgeslagen was steeds weer scannen. Toen heb ik alles geselecteerd en gekopieerd naar een txt map, en toen had ik wel de lijst opgeslagen. Alles staat nu in de map Sleutels Software, zowel Crawler als Softkey. Daar doen we het dan maar mee. Overigens uitgeprint is de Softkey lijst 12 A4 vel, dus tamelijk wat, wel een aantal doublures.

Vanmorgen ben ik bezig geweest met de mail, maar voorlopig nog met computer 1 de Acer. Die komt het eerste aan de beurt. Het merkwaardige is, dat ik steeds twee maillijsten heb, dus de mails komen op of in 2 mappen/listen binnen. Ik heb ze beiden doorlopen en weggegooid wat weg kon. Maar bevat een map weer 2 of meer submappen dan moet je dat steeds goedkeuren. En zo had ik ook alle mails van de forums laten staan, dus de berichten dat er gereageerd is. Die mails heb ik ook allemaal weggedaan. Computer 1 is qua mails (dus 2x postmails) nu schoon. Hoe het komt dat ik telkens twee mailposten krijg, is ook gebeurd bij eMclient op computer 2, weet ik ook niet. Maak me er ook niet druk over, alles komt toch opnieuw geïnstalleerd en dan zal het hopelijk wel weg zijn. Maar ik moet de computer 1 de Acer op die manier gaan nakijken en alle data en foto's en diverse andere mappen, die ik bewaren wil kopiëren.
ik moet uiteraard één en ander in orde hebben voordat wie dan ook aan de klus begint. Gevraagd was ook al of ik alle sleutels had, met name van Windows 10, nou die staat dus op de keylijsten, dus die is er. De rest heb ik nog niet bekeken, bij elkaar over de 20 A4 vellen, gaat wel even tijd inzitten, maar anderzijds kan ik er toch niet veel aan doen. Dat was het tot zover, groeten Leo.
 
Het merkwaardige is, dat ik steeds twee maillijsten heb, dus de mails komen op of in 2 mappen/listen binnen.

Bedoel je dat je in eM Client twee accounts hebt in het linkervenster? Plaats anders een screenshot.
 
Hallo Maulem,

Het is wellicht een beetje verward maar dat komt omdat ik niet precies de namen weet. Maar je krijgt bij klikken op e-mail icoon het e-mailscherm. En op dat scherm staat normaliter één e-mailadres bijv. chello en daarbij één postvak in, verzonden, concepten enz. Bij mij komt er een scherm met twee dezelfde e-mailadressen (dus 2x chello) en dus ook 2x postvak in enz.

Om datzelfde te laten zien bij eMclient moet ik naar de andere computer. Immers op computer 1 de Acer wil hij (eMclient) niet verschijnen. Ik werk aan computer 1, heb één en ander op een externe schijf gezet, data, foto's enz. en moet dus naar computer 2. Oké is gebeurd. Maar bij eMclient krijg ik nu: server meldt AUTHENTICATIONFAILED er achter authentication failed, er is een wachtwoord vereist, in het schermpje staan gebruikersnaam en wachtwoord, maar het wachtwoord is ineens niet goed meer ??? Ik kan daar dus niet terecht, eerst weer kijken wat er aan de hand is. Ik probeer het op deze Acer te laten zien, maar dan dus geen eMclient. Gaat het nu proberen in de hoop dat ik dit bericht niet kwijt raak.
Nee het is er nog. Zie bijlage 2x chello 2x postvak in enz.
Groeten Leo.
 

Bijlagen

  • Naamloos 6.jpg
    Naamloos 6.jpg
    398,2 KB · Weergaven: 4
Maar bij eMclient krijg ik nu: server meldt AUTHENTICATIONFAILED er achter authentication failed, er is een wachtwoord vereist, in het schermpje staan gebruikersnaam en wachtwoord, maar het wachtwoord is ineens niet goed meer ???

Dan ben ik bang dat jouw 2de computer ook gehackt is.

Was computer 2 niet de pc waarvan eerder (onder POP) ook e-mails verdwenen?

Een goede raad: maak - op je gemak - backups (op de externe SSD schijf) van de belangrijke data/foto's/documenten van zowel computer 1 als computer 2 en laat op beide computers Windows overnieuw installeren. Dit is voor een ervaren pc-winkel zo gepiept. Zie http://www.pc-winkeltje.nl/. Je zit anders de hele dag achter de computer en schiet ermee geen ene meter op.
 
Beste Maulem,

Ik ben sowieso van plan de PC te laten herinstalleren. Ik zal daarvoor een paar adressen nagaan, want ik wil weten wat het ongeveer gaat kosten. En het is uiteraard niet alleen Windows 10 opnieuw installeren. Bij de Acer krijg je de schijven wisselen, de mail normaal terug, de andere programma's e.d. Ik kan me niet voorstellen dat het zo gepiept is. Maar dat doet er nu niet toe.

Het gaat er ook niet om dit alles te repareren want ze worden toch opnieuw geïnstalleerd.
Vreemd vind ik echter dat op deze computer 2, daar werk ik nu op, de gewone oude mail wel doorgaat, dus windows live mail. Aan jouw de vraag waarom hacken ze alleen eMclient en niet de rest. Met je eens dat er iets grondig fout zit, maar hacken, overnemen van de computer, ik wil er niet zo aan. Hier als het lukt een printscreen van deze computer 2 met wel alle mail maar dan van live mail. Groeten Leo.
 

Bijlagen

  • Naamloos2.jpg
    Naamloos2.jpg
    354,5 KB · Weergaven: 5
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan