• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Advies Alle emails weg

Status
Niet open voor verdere reacties.
Wie heeft nu weer gezegd dat Leo geen auto heeft?

Hallo Leo, zelfs onze geliefde Consumentenbond waarschuwt voor Reimage.

lees eens een eerder door hem geplaatste bericht daar deelt hij mee dat er haast geen openbaar vervoer is ..als de euro dan nog niet gevallen is !
 
Hallo Emi,

Kun je geen auto hebben, terwijl het openbaar vervoer slecht geregeld is? Vreemde logica!

Ik denk dat de euro beter bij u kan vallen, want Leo heeft wel degelijk een auto. Dat weet ik zeker.
 
dan ga jij maar eens met de desktop via het openbaar vervoer terwijl je een auto bezit ..
dat is inderdaad vreemde logica dat men dan voor het openbaar vervoer kiest ...immers een desktop neem je niet zomaar onder de arm mee.
 
Beste forumleden, en nu even V&G.
Ik zend je als het tenminste lukt het geïnstalleerde Mailstore programma. Meerdere malen heb ik gezegd dat ik alles serieus neem en zo mogelijk alle adviezen opvolg. Dus ook Mailstore geïnstalleerd, bijlage als bewijs. Maar moet je eerlijk zeggen dat ik nauwelijks toekomt aan alle adviezen te bekijken, te laten werken en ook hoe te laten werken.
Ik antwoord zoveel als mogelijk, maar deze topic wordt zowat een boek en dat kost ook tijd. Kortom ik heb nog niet veel met Mailstore kunnen doen, maar begrijp ook moeilijk wat ik er nu precies mee moet doen c.q. wat Mailstore doet/kan doen de e-mails terug te krijgen, maar urgenter geworden is, wanneer kan ik een gewoon mailprogramma gaan gebruiken die alles aan mails gewoon binnenhaalt. Ik moet het noodgedwongen met Live Mail doen, het gaat als enige goed qua halen en zenden van mails, maar al tig keer gehoord, het is een programma uit de middeleeuwen en het wordt niet meer ondersteund. En soms zelfs het verwijt hij houdt vast aan Live Mail. Onzin en al uitgelegd ik gebruikte Windows Mail, maar daar waren ineens de e-mails verdwenen, en ook nieuwe e-mails kwamen niet meer. Vele adviezen gehad, overal o.a. Ziggo, Norton, Microsoft e.d. naar toe geweest, naar gemaild, advies gevraagd, maar nog steeds werkt het niet.
De discussie moet ik nog een keer of meerdere keren goed nalezen en goed nadenken. Wat Reimage betreft ga ik zeker niet zwaar discussiëren, ik heb het al uitgelegd en ken alle bezwaren en al hetgeen anderen erover zeggen. Het is rotzooi en ik doe het zo weg, als je wat beters hebt. Vanmorgen vroeg heb ik gemeld: kan niet meer linken maar kan vooral niet meer met mijn programma, Google Chrome werken, het start niet meer. Heb geen enkel antwoord gehad, geeft allemaal niet, maar als dergelijke belangrijke software niet meer werkt, ga ik niet met mijn armen over elkaar zitten. En ik verzin hier niets, spreek de waarheid, het is zo als het is, maar dat verwenste Reimage deed zijn werk.
Wat een forumlid elders al opmerkte, is er geen programma en dan veel beter en keurmerk gekenmerkt dan Reimage, maar wel de computer repareert?? En helemaal opnieuw installeren als het helpt, niets op tegen, maar moet o.a. nadenken over hoe. En van wie het ook afkomt of wie er helpt, maakt me niet veel uit, ik heb tegen niemand iets, jullie zijn me allemaal even lief, ook fredjeh welkom. En quandor ook gelijk, maar ik kan geen blik helpers openen, die heb ik hier niet, ik kan ook niet opbellen..... joh kom maar even langs enz. En ja, ik heb een auto en ja het openbaar vervoer is hier slecht, althans vanuit de grote stad komt er naar mijn dorp maar één bus om de zoveel uur, daarmee doelend op dat studenten niet graag komen. Maar ik moet alles nog eens lezen en nadenken, nu antwoorden is te impulsief.
Ik heb jullie veeltijds bedankt en ben met bepaalde problemen goed geholpen. Ik heb ook veel geleerd. Maar zou wel eens willen weten hoe een ander, ook digibeet, reageert als er zoveel op hem afkomt, en vergeet niet vaak tegengesteld. Ieder prettige avond en vriendelijke groeten, Leo.
 
De bijlage in stress vergeten.
 

Bijlagen

  • Naamloos 5.jpg
    Naamloos 5.jpg
    482,8 KB · Weergaven: 10
ok misverstand mijne kant daar ik dacht dat de TS geen wagen had en afhankelijk was van het openbaar vervoer ..
 
MailStore heb je gebruikt om de e-mails van Live Mail te backuppen naar je externe harde schijf. Mijn bedoeling is om jou eM Client te laten installeren en dan de e-mails weer te importeren vanaf diezelfde externe harde schijf. Maar dat was eigenlijk bedoeld voor na een frisse installatie van Windows. Je kunt proberen om eM Client te installeren, hopende dat het niet crasht, maar met zoveel gevaar van virussen kan ik het niet garanderen.
 
ok misverstand mijne kant daar ik dacht dat de TS geen wagen had en afhankelijk was van het openbaar vervoer ..
Aha, de euro is dus toch gevallen. :yum
 
Leo. Waarschijnlijk een overbodige vraag maar in je IMAP instellingen staat toch zeker geen verkeerd vinkje he? Ik zou dat toch even controleren (ook al is dat geen standaard setting). Ik kan je echter alleen het voorbeeld van Thunderbird tonen dus je zult even moeten zoeken waar dat bij jou staat. Kijk in elk geval onder "Serverinstellingen".
 

Bijlagen

  • IAMP.jpg
    IAMP.jpg
    42,6 KB · Weergaven: 5
Sinds 12 jaren gebruik ik dezelfde webmail. Nog nooit mailproblemen gehad en vrijwel nooit spam.

De woorden POP en IMAP ken ik alleen omdat anderen er blijkbaar mee bezig zijn.

Daarom blijf ik hameren op het cruciale belang van eenvoud. Als je de eenvoud uit het oog verliest, wordt de computer baas over jou, terwijl het andersom moet zijn.

Eenvoud, Eenvoud, Eenvoud, Eenvoud, Eenvoud, Eenvoud.
 
"Daarom blijf ik hameren op het cruciale belang van eenvoud. Als je de eenvoud uit het oog verliest, wordt de computer baas over jou, terwijl het andersom moet zijn. "
Helemaal mee eens. Zelf heb ik ook een hekel aan "gezochte" oplossingen. Die kan ik nl. ook niet onthouden:(
Daarom heb ik mijn map "Documenten" ook weer teruggeplaatst naar de c:_schijf.

De overgang van POP naar IMAP is echter wel logisch omdat (veel) mensen hun mail gesynchroniseerd willen hebben zonder telkens op webmail te moeten inloggen. Zelf zou ik dat in elk geval niet willen.
Mijn accounts zijn allemaal (want ik heb er meerdere) POP, maar mijn vrouw, die niet achter mijn computer gaat heb ik IMAP ingesteld zodat ik haar mail wel mee kan beheren terwijl ze zelf op haar gsm kijkt.
Pas sinds dit draadje is mij precies duidelijk hoe het verschil werkt. Eerder verdiepte ik me daar ook niet in.
 
Omdat ik slechts één digitaal apparaat heb (oude laptop met ernstige kuren) hoef ik gelukkig ook niets te synchroniseren.

Mijn vriendin is zelfs geheel digivrij. Dus, daar valt ook weinig mee te synchroniseren. :)
 
Zo is ieder mens, ieder gezin, iedere relatie qua digi-instellingen mogelijk anders?

Wat te denken als je allebei een laptop hebt, allebei een Smartphone en daarnaast ook nog een Tablet bezit en op al die apparaten heb je Microsoft Outlook geïnstalleerd staan.

Hoe fijn is het dan wanneer je op enig moment 40 of 4000 kilometer van elkaar af zit en gezinslid 1 maakt een afspraak met een familielid voor een willekeurige zaterdagavond (en voert dat in de agenda van Outlook in) en de partner die toevallig datzelfde weekend iets wil gaan doen met een paar vrienden en die opeens in de agenda ziet dat die zaterdagavond 'bezet' is...…….

Dan word je zó vrolijk dat Microsoft de agenda's in realtime synchroniseert. (Soms met een paar seconden vertraging, maar wie valt daarover.....)
 
Beste Leo.
Ik moet het noodgedwongen met Live Mail doen, het gaat als enige goed qua halen en zenden van mails
Als je mails hieruit niet verdwijnen doet een maandje langer gebruik er ook niet meer toe. Reden dat het wordt afgeraden ligt niet zozeer in het feit dat het niet meer ondersteund wordt maar in de consequentie daarvan dat er dan ook géén beveiligingsupdates meer komen. Je moet dus wel erg voorzichtig zijn.
Als ik het echter goed lees verdwijnen je e-mailtjes niet uit dit programma. Dan zou ik zeker mijn suggestie van #269 even nalopen want dan zou het toch een instellingsprobleem van de ander mailprogramma’s kunnen zijn.

Ik heb ook even je draadje op het Ziggoforum doorgenomen (https://community.ziggo.nl/e-mail-103/pop-moet-imap-worden-maar-hoe-31990).
Hoewel mogelijk mosterd na de maaltijd lijkt het me voor jou toch belangrijk goed te begrijpen wat er met je e-mail gebeurt als je overstapt van POP naar IMAP. Dit omdat het je misschien helpt bij het zoeken naar de juiste oplossingsrichting.
Onderstaande staat dus los van de start van jouw probleem dat je je e-mails kwijtraakt, daarvoor deed ik een suggestie in bericht #269.

Op het Ziggo forum is voldoende uitgelegd wat het verschil is tussen POP en IMAP. Wat gebeurt er nu als je gaat omschakelen van POP naar IMAP: Alle mails die je op je POP-account hebt binnengekregen en welke je niet op de server hebt laten staan en dat zullen wel alle mails zijn neem ik aan want dat is de standaard instelling, raak je kwijt als je je account van POP naar IMAP omzet omdat IMAP immers alleen de mails toont die op de server staan. De mails die je via je POP-account had binnengehaald stonden op je computer maar worden via IMAP niet meer getoond. Of ze ook daadwerkelijk van je computer verdwenen hangt blijkbaar af van de stappen die je gevolgd hebt om over te gaan van POP naar IMAP.
In het stappenplan van Ziggo wordt echter wel degelijk geadviseerd om eerst een back-up van je mails te maken omdat ze melden dat je die kwijtraakt als je je account verwijdert (zoals het m.i. onhandige advies van Ziggo is).
Als je die stappen gevolgd hebt zou je dus ergens een back-up van je mails tot dat moment moeten hebben.

Om dat zoeken te omzeilen heb ik gesuggereerd om met MailStore al je mailaccounts te archiveren omdat MailStore zelf op zoek gaat naar mailtjes. Of MailStore ook in de archieven kijken welke sommige mailprogramma’s hebben weet ik niet. Maar nee heb je.
Je moet blijkbaar wel voor elk programma een nieuw profiel aanmaken maar als je dat voor één kunt, kun je het ook voor alle anderen. Ik ben zelf niet bedreven in het programma, maar het werkt toch wel vrij intuïtief.

En ja, het kost allemaal veel tijd. Helaas.
 
Laatst bewerkt:
Beste forumleden,

Ik volg alles nog en heb dus alles gelezen. Ik ben ook blij dat jullie gewoon doorgaan, al is het voor mij moeilijk en zie ik het zachtjes aan niet meer zitten. Maar de officiële vraag was, mijn normaal gebruikte mailprogramma Windows Mail is alle mails kwijt en zendt geen mails meer op en ook niet meer uit. Behoorlijk wanhoop in het begin tot ik nog het programma Windows Live Mail vond, waarop nog alle mails stonden. Aldus heb ik veel kunnen afhandelen en heb ik dus ook op een aparte portable schijf, ook SSD meen ik, er staat op 2.5"Sata HDD/SSD, en made in China, de mail kunnen kopiëren.
Maar de oplossingen zijn spaarzaam, ik heb tig keer de PC gescand, tig keer wachtwoorden gewijzigd, nieuwe e-mailadressen gemaakt c.q. andere accounts, ik heb ze vorig bericht allemaal opgenoemd enz, enz.
Uiteindelijk heeft Ziggo een antwoord gegeven, het komt doordat wij=Ziggo vooral met IMAP werken en U=ben ik, een POP gebruikt. POP haalt alle mail op en laat IMAP niet meer toe ..... of zoiets. Ik moet dus alles in IMAP veranderen. Ik zit nog met vragen, hoe moet je het veranderen (is wellicht ergens te vinden, ook kan Ziggo het gemeld hebben, maar het is zo zachtjes aan een chaos hier. Maar een andere vraag is als alles IMAP is, werkt de mail dan weer wel of ben ik dan alles kwijt, bedoeld krijg ik dan nog wel mails enz.
Maar een aantal van jullie zegt hetzelf, we zijn weken verder, ik heb bijna alle adviezen opgevolgd, soms niet wetend waarom, we zijn ver van het topic geraakt, maar geen centimeter verder. En wil dus best alles opnieuw doen (als ik het kan), maar gaat dat wel helpen. Als we nu eens proberen wat Ziggo zegt, dus maken alles IMAP, gooien desnoods yahoo, aol enz. enz. weg en houden dus Ziggomail dat is dus bij mij @chello of @upcmail en bijvoorbeeld gmail, maar dan alles IMAP volgens Ziggo en dan kijken of alles weer normaal wordt. Maar wel met hulp, zodat ik het goed doe en als het niet gaat werken zoals Ziggo zegt, dat ik c.q. wij weer terug kunnen of een andere oplossing weten.
Nu moeten wij (mijn vrouw en ik) helaas weg. Kan niet ieder antwoorden, dan doe ik nog wel, maar vandaag had ik reparatie van audio problemen en dat is in elke geval gelukt. Groeten Leo.
 
Hallo Leo,

Volgens mij wijst collega Veng in de juiste richting: maak eerst een back-up van alle mails die je hebt, met MailStore Home.

Ik back-up daar ook al een tijd mee, maar heb de back-ups nog nooit nodig gehad.

Als je alles geback-upt hebt, ben je een vrij man: je kiest dan één te behouden e-mail dienst en opent nooit meer spam. (Je gooit het ongelezen weg).

Lees hier over MailStore Home.
 
Beste Leo,
Ik geloof er nog even geen snars van dat je moet overstappen op IMAP. Ik zit ook bij Ziggo en werk probleemloos met POP én IMAP samen. Ik kan me wel voor stellen dat Ziggo mss van POP af wil (heb ik meen ik ergens gelezen) want nu moeten ze twee soorten servers in de lucht houden. Zelf denk ik er niet aan om over te stappen op volledig IMAP. Je wilt/moet pas zeker IMAP gebruiken als je op meerder apparaten door elkaar je mail aan wilt kunnen. Is dat bij jouw het geval dan zou ik overstappen. Is dat niet het geval, dan is het een persoonlijke voorkeur.
En zoals Leono al eerder opmerkte: Als je webmail gebruikt heb je geen van beide nodig en werkt het altijd. Dan ben je van alle ellende verlost maar moet wel steeds op de mailserver inloggen.

Zoals ik al eerder zei: "Zo veel mensen/hulpverleners zo veel zinnen".
Daarom het advies: stap pas over als je zelf begrijpt hoe het in elkaar steekt en weet wat je er mee wilt.
Lees mijn bericht #274 eens goed door, eventueel ook wat je op het Ziggo forum aan uitleg hebt gekregen, google eventueel maar zorg dat je het begrijpt. Je zult merken dat plotseling het kwartje valt en dat het niet zo moeilijk is als het lijkt. (Zo gebeurde het bij mij ten minste:)).
Je moet POP en IMAP zien als twee verschillende voorschriften (protocollen) om e-mail verkeer af te handelen. Ze hebben verder eigenlijk niets met elkaar te maken.
 
Ik heb geen commentaar.. ik word langzaam gek van IMAP POP MAILS ACCOUNTS ZIGGO..:tired_face::tired_face::tired_face:
 
Misschien reden te meer voor veel mensen om het good old Microsoft Office Outlook te gebruiken (net zoals ik).
Persoonlijk heb ook ik een bloedhekel aan webbased mailprogramma's en doordat ik Office Outlook gebruik heb ik diverse 'soorten' protocollen (mijn accountjes van verschillende 'aanbieders') alllemaal in één Outlook schermpje staan en kan ik ze van daaruit beheren, ic. mail ontvangen, verzenden, bewaren etc. etc. waarbij ik dan tevens zélf bepaal of de mail lokaal op een SSD óf bij Microsoft / Google in de cloud wordt bewaard.
 
Leo krijgt van mij Outlook en het hele Office pakket cadeau als hij zijn pc overnieuw installeert...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan