Beste forumleden,
Ik volg alles nog en heb dus alles gelezen. Ik ben ook blij dat jullie gewoon doorgaan, al is het voor mij moeilijk en zie ik het zachtjes aan niet meer zitten. Maar de officiële vraag was, mijn normaal gebruikte mailprogramma Windows Mail is alle mails kwijt en zendt geen mails meer op en ook niet meer uit. Behoorlijk wanhoop in het begin tot ik nog het programma Windows Live Mail vond, waarop nog alle mails stonden. Aldus heb ik veel kunnen afhandelen en heb ik dus ook op een aparte portable schijf, ook SSD meen ik, er staat op 2.5"Sata HDD/SSD, en made in China, de mail kunnen kopiëren.
Maar de oplossingen zijn spaarzaam, ik heb tig keer de PC gescand, tig keer wachtwoorden gewijzigd, nieuwe e-mailadressen gemaakt c.q. andere accounts, ik heb ze vorig bericht allemaal opgenoemd enz, enz.
Uiteindelijk heeft Ziggo een antwoord gegeven, het komt doordat wij=Ziggo vooral met IMAP werken en U=ben ik, een POP gebruikt. POP haalt alle mail op en laat IMAP niet meer toe ..... of zoiets. Ik moet dus alles in IMAP veranderen. Ik zit nog met vragen, hoe moet je het veranderen (is wellicht ergens te vinden, ook kan Ziggo het gemeld hebben, maar het is zo zachtjes aan een chaos hier. Maar een andere vraag is als alles IMAP is, werkt de mail dan weer wel of ben ik dan alles kwijt, bedoeld krijg ik dan nog wel mails enz.
Maar een aantal van jullie zegt hetzelf, we zijn weken verder, ik heb bijna alle adviezen opgevolgd, soms niet wetend waarom, we zijn ver van het topic geraakt, maar geen centimeter verder. En wil dus best alles opnieuw doen (als ik het kan), maar gaat dat wel helpen. Als we nu eens proberen wat Ziggo zegt, dus maken alles IMAP, gooien desnoods yahoo, aol enz. enz. weg en houden dus Ziggomail dat is dus bij mij
@chello of @upcmail en bijvoorbeeld gmail, maar dan alles IMAP volgens Ziggo en dan kijken of alles weer normaal wordt. Maar wel met hulp, zodat ik het goed doe en als het niet gaat werken zoals Ziggo zegt, dat ik c.q. wij weer terug kunnen of een andere oplossing weten.
Nu moeten wij (mijn vrouw en ik) helaas weg. Kan niet ieder antwoorden, dan doe ik nog wel, maar vandaag had ik reparatie van audio problemen en dat is in elke geval gelukt. Groeten Leo.