• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Info Alternatieve geluiden in het Corona slijm

erikdenhouter

Enthousiast
Lid geworden
14 jun 2019
Berichten
2.164
Waarderingsscore
247
Mocht je genoeg hebben van de eenzijdige voorlichting uit de mond van diverse regeringen over de legitimisering van hedendaags opgelegde sociale beperkingen, dan is het misschien een goed idee om even adem te halen bij Cafe Weltschmerz:


Niet alle reacties er onder zijn aan te raden. Denk na.
 
Laatst bewerkt:
Doe dat, heb je al die meningen van anderen niet voor nodig.
Meeste is toch dom gezwets zoals vrijwel elk commentaar en mening.

Virus, uiterst besmettelijk, gewoon ontkennen.....gewoon een griepje.
Wereld is plat, er is geen opwarming, etc, etc.
Wat een geloel.
 
Er zijn landen in de wereld waar ze er ook zo over dachten, kijk daar eens naar de cijfers.

Wat ik altijd vreemd vind, er zijn honderden deskundigen (en niet alleen in NL) die zeggen dat het een gevaarlijk virus is enzo, maar als er 10 personen opstaan (laat ik even in het midden of dat deskundigen zijn) die zeggen dat dat onzin is dan wordt dat ineens als waarheid gezien.......

Ik sluit me aan bij Lange Pier.
 
Tja, mensen zijn gewoon raar, verplicht winkelwagen bij boodschappen doen en ze lopen in de winkel er steeds vandaan om spullen te pakken, juist die ouderen, passeren op nog geen 50 cm, weirdo's.
En ook tijdens het fietsen, ook weer de ouderen die geen afstand bewaren.

Maar goed, ertegen protesteren, beelden omver gooien, relletjes uitlokken, wat een malloten.
Schaam me vaak dat bij het menselijke ras hoor.
 
Zelfs op dit forum kunnen sommige leden het niet nalaten om mee te doen met het domme gepraat over het Covidvirus.
Dit gezegd hebbende: beheerder verwijder aub deze domme thread. Bij voorbaat dank.
 
Ik denk ook dat we ons, zelfs "aan de bar", onthouden moeten van politieke en religieuze (priet-)praat.
Mensen zijn zoveel leuker dan hun ideologieën.
Dit heb ik vorig jaar ervaren tijdens een trip door de VS, waarbij we zowel bij Democraten als Republikeinen in hun airbnb hebben gelogeerd. Er werd af en toe best over politiek gesproken, maar met respect voor elkaars meningen.
 
Ooit, ergens tachtiger jaren en de strijd in Noord-Ierland.
Plek, Café Appie aan de Uterechtste straat in Amsterdam.
Bij het voorraam aan de tafel zaten ze dan gezellig bier met elkaar te drinken, Noord-Ieren, zowel Protestant als Katholiek - dat kon in Amsterdam wel, maar in het Noord-Ierse niet.
 
En ook tijdens het fietsen, ook weer de ouderen die geen afstand bewaren.
Hier past wel enige nuance, op basis van artikelen die nou niet direct 'dom' zijn.
Pik er meer eentje uit:


Ik heb me altijd een beetje verbaasd over die bijna halsstarrige anderhalve meter in de buitenlucht, waarbij geen rekening gehouden wordt met luchtcirculatie e.d. Ik krijg dan toch de indruk dat zoiets gebeurt om het maar zo éénduidig mogelijk te houden: ondanks onze 'intelligente lockdown' worden we kennelijk toch te dom gevonden om met zo'n verschil om te gaan: gewoon altijd anderhalve meter mensen, en verder geen gelul.

Begrijp me goed: ik hou me helemaal aan de regels hoor, maar verbaas me ook vaak over die operette: wacht je braaf totdat je de AH in mag, wordt het handvat van het karretje ontsmet, moet je eigenlijk ook je handen nog desinfecteren met spul van onduidelijk afkomst, en ben je dan binnen dan ga je gewoon zoals altijd boodschappen doen, waarbij iedereen vrolijk vlak langs elkaar heen wandelt. Maar in de trein, die nog steeds bijna leeg is, is een mondkapje dan wel weer verplicht.

Verder hoor je mij niet klagen: we doen het in coronatijden best goed, hier in Nederland :)
 
Gewoon het zekere voor het onzekere nemen, buiten is die anderhalve meter miss. overdreven maar het gewoon ontkennen en niet doen....
 
Mijn mening in het hele corona verhaal is dat je inderdaad gewoon je harses moet gebruiken en 1,5e meter afstand minstens houden en simpelweg je gezonde verstand gebruiken. Buiten zal de kans op besmetting misschien een stuk kleiner zijn maar de kans is er nog steeds dus ook daar gewoon je gezonden verstand gebruiken (wat helaas voor veel mensen heel moeilijk is tegenwoordig) en afstand houden.
 
Als je je standpunt kunt onderbouwen met steekhoudende argumenten kun je kiezen voor enige nuancering in de regelgeving; dat is ook gezond verstand.
 
Zoiets dus?
of
vanaf 49'24"
 
Laatst bewerkt:
Brandbrief. ruim 4000 maal ondertekend, dan is deze blijkbaar niet bekend. Is ook pas van 28 juni.

Sjobyl, bij 'steekhoudende argumenten' betrek je het liefst zoveel mogelijk disciplines uit de wetenschap. Maar bij regeren per decreet, zoals vandaag zo'n beetje gebeurt, kan je als regering de krenten uit de pap halen, en je laten sturen / informeren door uitsluitend één discipline, in hun geval de virologie. De rest kan je ontkennen en naast je neer leggen. De psychologie b.v. is zo weer eens afgedaan als een linkse hobby. Tunnelvisie door de nek van een struisvogel, met aan het eind alleen zand.

Ik houd anderhalve meter afstand, waarschijnlijk omdat veel mensen anders bij me weglopen en/of er conflict ontstaat. Veel mensen doen dat onbewust zo, en dat is net zo 'harses gebruiken', maar de reden is dan eigenlijk de groepsvorming.

We hebben gehoord dat het vliegen als één van de eerste bewegingen was die voortgezet werd, terwijl we een jaar geleden nog discussies zagen dat het vliegen bij voornamelijk prijsvechters precies een kwestie is waarbij je de benen van de naast elkaar gezetenen bijna in elkaar moet schuiven wegens plaatsgebrek. A-sociaal bijna. Nu is het weer toegestaan te vliegen, en nu noemt de minister haar eigen burgers die naar Turkije vliegen 'a-sociaal'. Make up your mind please ?
 
Ik houd anderhalve meter afstand, waarschijnlijk omdat veel mensen anders bij me weglopen en/of er conflict ontstaat. Veel mensen doen dat onbewust zo, en dat is net zo 'harses gebruiken', maar de reden is dan eigenlijk de groepsvorming.
Ja, die anderhalve meter hou je natuurlijk ook aan uit eigenbelang; niemand wil door een ander besmet raken, dat maakt ook het meest waardeloze mondkapje nuttig, zolang iedereen dat maar draagt.

Maar voor de goede orde: ik vind, net als veel anderen, dat Rutte (met dank aan het RIVM en het OMT) het absoluut goed gedaan heeft: als je kijkt naar waar we in maart/april waren en waar we nu zijn hebben 'we' het eigenlijk best goed gedaan, zeker als je kijkt naar Amerika waar helemaal geen coherent beleid gevoerd is en waar het nu een bloedbad is. Met 50% kennis moesten hier destijds met 100% verantwoordelijkheid beslissingen genomen worden, respect hoe dat gedaan is.

Maar we zijn nu in een situatie waar je ook wat kritischer naar dat beleid kunt kijken en je afvragen of sommige inzichten niet wat bijgesteld moeten worden, zoals dat besmettingsgevaar in de buitenlucht. Hoef je niet gelijk achter 'viruswaanzin' aan te hollen maar je kunt wel kanttekeningen plaatsen bij b.v het plan van de regering om de eerdere noodverordening in een wet vast te leggen. Dat doen die artsen dus ook in die brandbrief. Maurice de Hond doet het op zijn manier. Lijkt me toch allemaal de moeite waard om serieus te nemen.
 
Petitie tegen de noodwet. Open tot 24 juli :

Ik zie daar wel een eis die ik wat raar vind:
" Dat de ic-capaciteit wordt opgetrokken naar 26.000 bedden "
Daar zal een fout nulletje bij zitten.


Er is al eerder een petitie geweest, maar die is inmiddels al gesloten en aangeboden.
Zelfs de petities zijn het zo niet met elkaar eens.
 
Laatst bewerkt:
Ach ach ach, er zijn toch zoveel idioten op deze wereld, onvoorstelbaar.
 
Ja ik heb ze ook geteld. Kwam uit op een stuk of boel.
 
Kwam deze nog tegen, lijkt me toch een buitengewoon zinvolle toevoeging op dit draadje :)

 
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan