• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

amd chipset 760g en 970 en vraag over ssd in raid 0

Status
Niet open voor verdere reacties.

marcooo4

Gevestigd lid
Lid geworden
14 jan 2013
Berichten
426
Waarderingsscore
0
hoi
ik heb mijn pc zelf gebouwd, mijn moederbord is: ASUS M5A78L-M/USB3
en mijn cpu is: amd fx 8350
de chipset van mijn mb is 760g, als ik daar kijk staat er bij supported cpu's niet de fx series, maar hij doet het wel.
ik wil een nieuw mb kopen, namelijk: ASUS M5A97 EVO - 2.0
die chipset is 970

daar staat wel de fx series bij, en die chipset is natuurlijk veel nieuwer.
merk je echt verschil?

ik weet niet zo heel veel van chipsets, ik weet dat het de cpu aanstuurt, maar ik zou hier graag ook nog wat info over willen.




nu mijn vraag over ssd's
ik wil een ssd, ik zit er nu aan te denken om 2x Kingston SSDNow V300 120gb met raid 0 te nemen.
het is natuurlijk sneller dan 1 ssd, maar iedereen zegt dat er veel risicos aan zitten, als 1 ssd kapot gaat dat je alles kwijt bent.

ik heb 2 interne hdd's in mijn pc. 1x 1tb en 1x 250gb.
de 1tb gebruik ik nu, en de 250gb als backup. die wil ik dan ook als backup gebruiken.

en mijn documenten zet ik op mijn hdd, net zoals mijn games.
en kan ik partities maken in mijn ssd's in raid 0? want dan wil ik 1 partitie van ongeveer 60gb voor windows, en 1 van 180 voor alle programmas.

hoeveel gebruikt windows 8.1 pro x64 met updates ongeveer? mijn programmas en documenten, muziek, videos en fotos zet ik dus op mijn hdd.

is er een mogelijkheid om mijn desktop op mijn hdd te zetten, daar heb ik ook altijd heel veel opstaan.
 
Je kan in raid 0 geen partities aanmaken.
Raid 0 met 2x 120GB wordt dus n SSD van 240GB.
Echter Trim zal dan niet werken!
 
Oh
Dan moet ik alles op de ssd bij elkaar zetten.

Kan je mij miss iets vertellen over de vraag over het bureaublad, kan ik die op mijn hdd zetten?

Sent from my GT-I9070 using Nationaal Computer Forum mobile app
 
Als ik mijn ssd een lange tijd gebruik, zodat in de hele ssd wel is is geschreven, waar je die trim voor gebruikt.

Vanaf dat moment, wat in sneller 2 ssds in raid 0 of 1 ssd met trim?

Sent from my GT-I9070 using Nationaal Computer Forum mobile app
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan