• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Ander onderwerp facebook emails

Status
Niet open voor verdere reacties.

zxc923

Bekend gezicht
Lid geworden
24 dec 2013
Berichten
138
Waarderingsscore
0
Sommige facebook emails hebben als onderwerp: ,,ERIC !!! Er zijn meldingen voor je ! ''

Over dit soort dingen en andere dingen bij facebook zouden we eens moeten gaan denken over een klacht daar. En dit soort berichten op meer fora. Op den duur bouwt zich dan wel voldoende klachtgewicht op.
 
Ik krijg nooit een mailtje met "Eric!!! Er zijn meldingen voor je!". Kennelijk heb je het aan (laten) staan en dus wil je dit soort mailtjes ontvangen.

Klacht indienen? Ach... erger je aan dingen die er toe doen...
 
Zoiets werkt op termijn. Iets om maatregelen voor te nemen. Wat mij betreft kan het zo ook wel. Zeker na het onderwerp geplaatst te hebben. Zaken gaan dan meer vanzelf op n of andere manier. Ik bedoel ook meer dat gefixte instellingen altijd iets is om nee tegen te zeggen.

Wie stemt in dat die instellingen te weinig snel en overzichtelijk zijn?
 
Ik niet i.i.g. ik gebruik nu 2 jaar gezichtsboek en ik heb nooit last van die mails, je hebt het zo gevonden in die tijd dat jij een lap tekst schrijft.

Send with mobile device
 
20oa4n.png


Hier is het instellingenschermpje over meldingen.

Als rechtsboven geklikt op het driehoekje dat naar beneden wijst en in dat menu op ''instellingen'', zijn links in deze afbeelding allemaal iconen met instellingsmogelijkheden, in dit geval het wereldbol icoontje dat meldingsinstellingen doet.

Welke instelling regelt volgens jou of ik nog wel of niet emails krijg met het onderwerp: ,,ERIC !!!!! Er zijn meldingen voor je ! ''

En zonder dat dit emails uitschakelt die zeggen dat ,,[naam] een bericht plaatste'' op mijn pagina.

Je kan niet tegelijkertijd alle weergave openklappen, maar n tegelijk. Daarom heb ik dat niet gedaan. Al mijn instellingen heb ik zoveel mogelijk op ''email uit'' gezet. Behalve als ik op facebook/boek ben.

---------- Bericht toegevoegd op 11:32 ---------- Vorige bericht was op 11:15 ----------

ob1 zei:
in die tijd dat jij een lap tekst schrijft.

Nou ja, laten we het zo stellen. Ipv op faceboek zit ik dan hier, omdat dat veel leuker is. En dat kan zich (veel) vaker voordoen.

Op Reddit bestaat ook een subreddit: ,,the facebook delusion''. In de beschrijving beginnen ze over theisme op faceboek. Ze doelen op een bepaalde soort sfeer volgens mij. Ik ben zelf ook theistisch, daar niet van. En daarin hebben ze gelijk. En dit rooft de waarde van theistisch zijn voor mensen in het algemeen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
zxc923 zei:
omdat dat veel leuker is.
Dus jij vindt het leuker om op een computerforum te gaan zeiken over een sociaal netwerk dat met vrienden in contact zijn?
 
Zoiets vreet niet alles op. Maar dat werkt dan zo op zijn tijd. Voel je dat of niet? Mensen antwoorden soms net langs bepaalde dingen, dus dan is het even moeilijk hoogte te krijgen van zoiets.

Ik bedoel, ik heb het vaker gemerkt. Bepaalde grote bedrijven proberen mensen met opzet moe te maken en meer om te leiden ivm waar het werkelijk om gaat. De redenen kunnen verschillende zijn. i.i.g. : wil je dat voorkomen dan komt daar een andere activiteit voor in de plaats die dat opheft en verbetert, gezegd dat je er niet intrapt om je te laten omleiden de hele tijd en bijbehorende gevolgen (op termijn).

---------- Bericht toegevoegd op 13:45 ---------- Vorige bericht was op 13:29 ----------

Kan ook zijn dat het wel meer alles opvreet. Dit hangt ervan af.

Bovendien wil ik er ook even op wijzen dat bijvoorbeeld faceboek een zeer groot bedrijf is met 50 mld, zeer zeer exact heeft onderzoch wat hun handelswaar nou eigenlijk is. Hoe mensen zich voelen als ze daar gebruik van maken en wat de effecten en verbanden zijn met hun inkomsten. Dat soort zaken zijn natuurlijk helemaal uitgelegd door dat soort bedrijven.

---------- Bericht toegevoegd op 14:09 ---------- Vorige bericht was op 13:45 ----------

Ik schrijf hier nu speciaal nog wat bij omdat ik zei:
Bepaalde grote bedrijven proberen mensen met opzet moe te maken en meer om te leiden
Het lijkt erop dat dit een i.i.g. niet helemaal juiste uitspraak is. En dat ik echt fout zit zoiets te zeggen. Bijvoorbeeld omdat dit zou moeten zijn: Dat die bedrijven bepaalde keuzes maken afhankelijk van wat mensen zeggen. In het bijzonder om een 50 mld. bijvoorbeeld. Naast dat er bedrijfsbelangen zijn natuurlijk. Dit kan in zekere zin helemaal fout zijn gelopen om redenen. Dat er dus inderdaad iets niet goed in elkaar zit, waar in principe iets mee moet, maar het ligt niet in een slechte opzet.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
zxc923, volgens je profiel ben je jurist en metafysicus. De meeste juristen (die ik ken) houden een duidelijk betoog waarin ze goed gebruik maken van argumenten pro en contra. Ik mis dat toch wel een beetje bij jou. Bijvoorbeeld:
Dit kan in zekere zin helemaal fout zijn gelopen om redenen.
Welke redenen?

Maar misschien heeft op dit moment de metafysicus de overhand? Ik geef onmiddellijk toe dat ik niet thuis ben in metafysica.
 
Dat ,,metafysicus'' is in ieder geval bedoeld met excuses erbij. Of hoe kan ik het zeggen? Aan de ene kant kan iedereen zich zo wel noemen. Aan de andere kant kan het zich voordoen dat ik met echt iets waardigs kom en dat dit in respectabele metafysische hoek ligt, dat verslijtbaar is als moeilijk. Even uitgaande van de feitelijke uitspraak van veel mensen soms. Of de algemene gedachte erover.

Verder weet ik het niet. Ik zit hier in ieder geval op een computerforum te schrijven. Die redenen zijn waarschijnlijk dat het onderzoek van dat bedrijf voor een groot deel is geweest: willekeurige gebruikers ondervragen. En alleen in Amerika. Of een bepaalde stad. Waar het bedrijf of de persoon (Zuckerberg) een bepaalde naam heeft. Dit is in ieder geval een goed voorbeeld van hoe zoiets fout kan lopen. Zeker als er bijvoorbeeld voor gekozen is om ondervraagden veel te betalen. Om lokaal geldende omstandigheden.

Zoiets doet zich vaker voor. Ook hier. Misschien is het herkenbaar. Om hoe zaken lokaal werken mag iets veel geld kosten en dat dit tot foute resultaten leidt gaat op n of andere manier langs iedereen heen. Op bepaald moment is het geld ervoor echt redelijkerwijs op. Er is dan echt geen ruimte meer voor andere onderzoeken bij plaatsen/mensen. Omdat de groep die de eerste gelegenheid kreeg dit helemaal heeft opgemaakt. Bewust. Met het doel ook dat helemaal op te maken. Niet zozeer om hun taak goed te doen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Maar wie wil nog meer zeggen of hij/zij wel of niet instemt dat die facebook instelling over email onoverzichtelijk is en niet goed functioneert?
 
Maar wie wil nog meer zeggen of hij/zij wel of niet instemt dat die facebook instelling over email onoverzichtelijk is en niet goed functioneert?

Ach man, als je je er zo aan ergert, dan gebruik je het toch gewoon niet! Je klinkt nu echt als een kleuter die zijn zin niet krijgt ... :p
 
Het gaat hier niet om kleuterpraat. Als heel faceboek meer dan 50 mld is, wat is dan dat instellingenschermpje?

Bovendien er bestaat duidelijk echt een beetje die vieze visie: follo de money
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik zeg: bel ze op en solliciteer. Zeer waarschijnlijk zitten ze op je te wachten.
 
Geef dan ook meteen jouw visitekaartje mee.

Send with mobile device
 
Deze instelling bedoel ik meer als een voorbeeld. Toch is dit nu het onderwerp. Eigenlijk zijn er meer dingen te noemen. Of simpelweg verbeteringen.

Ik blijf bij mijn vraag. Ik zoek nu alleen even de uitgesproken erkenning ja of nee.

---------- Bericht toegevoegd op 16:31 ---------- Vorige bericht was op 16:20 ----------

Trouwens Palladin, waarom stoor jij je er niet aan? Naast dat zijn er nog veel meer dingen die zo werken. Ik denk dat het eigenlijk onmogelijk is dat iemand zegt dat zoiets niet te storend is. Als blijkt dat ik ongelijk heb dan ga ik dat wel toegeven.

---------- Bericht toegevoegd op 16:47 ---------- Vorige bericht was op 16:31 ----------

Ik noemde boven trouwens ,,klacht'' bijvoorbeeld. Maar dit kan ook iets anders zijn.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Op het moment dat ik iets storend vind, vraag ik mezelf af of ik het wel nodig heb. Is het antwoord nee, dan is het gauw klaar, dan gebruik ik het niet meer. Is het antwoord ja, dan kijk ik of het aan te passen is. Zo ja, dan pas ik het aan. Zo nee, dan houd ik op om me er aan te ergeren.

Zo simpel dus...
 
Ja, maar wat ik bedoel is dat het hele pc-onderwerp bekeken zich teveel van dat soort dingen voordoen. Waardoor het een grens overgaat.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan