• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Android apparaat kwijt

Status
Niet open voor verdere reacties.

Rubensky

NCF Goeroe
Forumleiding
Administrator
Lid geworden
17 okt 2011
Berichten
21.270
Waarderingsscore
418
Mensen,

Zoals sommige van jullie misschien wel weten heeft Apple een functie die heet Find my Iphone. Deze app zorgt ervoor dat wanneer je telefoon kwijt of gestolen is je deze kan lokaliseren ook wanneer de locatiesensoren uitstaan.

Nu de vraag: Wie heeft ervaringen opgedaan met een app voor Android die hetzelfde doet?
 
Ik wist niet dat die functie er al in zat maar voor die functie heb ik "Were'sMyDroid" geïnstalleerd. Nu heb ik dat dus dubbel.
"Were'sMyDroid" heeft echter iets meer functionaliteit: je kunt o.a. de camera bedienen, je contacten ophalen en je call log ophalen.
Ook kun je op je device meer instellingen hiervoor plegen (sommige echter alleen als je de betaalde versie neemt)
Je kunt wel bv. ook een alarm instellen als de sim kaart wordt gewisseld.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Aarie25. Die optie ken ik alleen moet je dan wel je locatie aan hebben staan. Echter dat wil ik niet.

Veng. Hoe zit dat met de locatie?
 
Ik heb het even proberen te testen. Daardoor kwam ik er achter dat mijn account niet goed was (ik had een andere GSM aangeschaft maar dat niet aangepast). Ik moest hem even opnieuw aanmelden. Vervolgens de locatie opgevraagd. Dat werkte. Toen de gps op mijn device uitgeschakeld en weer de locatie opgevraagd. Dan werkt het dus idd niet maar dat is ook logisch.
 
Aarie25. Die optie ken ik alleen moet je dan wel je locatie aan hebben staan. Echter dat wil ik niet.

Ik denk dat ze allemaal op locatie werken.
Maar ik snap wel dat je dat niet wilt, ik zet ook altijd mij locatie uit.

Je hebt nog Find my device en daar staat tussen de beoordelingen. ->
Wanneer locatie uitgezet is kan je het apparaat niet vinden. Zou veel beter geweest zijn wannneer locatie niet aan ligt, toch het apparaat kunnen vinden.
 
Als je device gestolen wordt verwacht je dat een beetje handige dief natuurlijk direct je locatie uit zet. Veel mensen willen echter apps gebruiken (bv. navigatie) waarbij je locatie wél aan moet staan.
Verder heb ik zelf een pré-paid abbo, dus groter dan mijn toestelkosten kan de schade nooit zijn. Mijn contacten en andere info stelt ook niet veel voor.
Dat geldt echter niet voor iedereen.
Waar ik het wel handig voor zou vinden: stel mijn vrouw vergeet ergens haar handtas, dat gebeurde onlangs, dan heb je die met een beetje geluk wel snel teruggevonden (of weet je dat nog niemand anders hem heeft meegenomen)
 
De optie lijkt er niet te zijn voor Android. Dat vind ik best jammer.
 
Je bedoelt de optie om met uitgeschakelde locatie toch je device terug te vinden. Dat zou ik idd ook wel willen.
 
Precies die bedoel ik.
 
Ik ben zeer tevreden over 'Cerberus'. Die is niet gratis, maar wel voor meerdere toestellen beschikbaar. Wat ik heel handig vind bij deze app is dat als je het opstartwachtwoord/patroon of vingerafdruk mist, het toestel ongezien een foto maakt van de gebruiker. Zodra er internet op het toestel is, wordt deze doorgestuurd naar het emailadres. De app kan ook niet uitgeschakeld of verwijderd worden. Hij nestelt zich ook in het recoverysysteem. Bij een standaardrecovery (naar fabrieksinstellingen zetten), wordt hij automatisch terug meegeïnstalleerd en geactiveerd en zo krijg je bij een nieuwe locatieherkenning deze toch nog doorstuurt. Enkel bij een toestel root of nieuwe versie Android die handmatig wordt geïnstalleerd, dan heb je niets meer aan Cerberus. Maar voor anti-diefstal, gaat deze toch behoorlijk ver vind ik...
 
In die app ga ik mij zeer zeker eens verdiepen. Het klinkt namelijk wel erg goed.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan