• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Probleem Android Auto en koppelen met GSM

Probleem

BrunoVP

Bekend gezicht
Lid geworden
12 dec 2021
Waarderingsscore
14
Ik begrijp het niet meer. Ik rij dus met een bestelwagen Hyundai H350. Voorzien van heel veel toeters en bellen.
7 inch touchscreen. En zowel Android als Apple kunnen op de USB poort aangesloten worden.
Het hele systeem heeft een geheel nieuwe update gekregen. En nog geen kleintje.
Men vorige Samsung A5 heeft max 2 maal zonder problemen gewerkt.
Maar nu met men Motorala moto g24 . 1 keer is het gelukt. Nu niet meer. Ofwel doe ik iets fout met de opstart fase, maar het komt niet in orde. Wat ik ook denk te proberen.
Iemand enig idee?

Helaas niet, dat de telefoon onder verdenking staat, van het niet willen werken. Doet de oude telefoon (mits aanwezig) het nog wel in de auto? Om uit te sluiten dat het niet aan de nieuwe update van de software ligt die in de auto zit.

Helaas niet, dat de telefoon onder verdenking staat, van het niet willen werken. Doet de oude telefoon (mits aanwezig) het nog wel in de auto? Om uit te sluiten dat het niet aan de nieuwe update van de software ligt die in de auto zit.
De oude telefoon heeft de geest gegeven. Maar tijdens zen leven nog meerdere malen getracht om te koppelen. Ben er mee gestopt. Nutteloze pogingen. Wat die update betreft. De originele SD kaart was 16 Gb, tech heeft deze moeten vervangen naar een 32 Gb. Update besloeg zomaar even 29 Gb.
Voornamelijk de GPS heeft een enorme transformatie ondergaan. Maar is voor mij nog steeds niet gebruiksvriendelijk. Ik gebruik liever Waze. En dat kan momenteel enkel met de smartfeune.

Kan het zijn dat de oude telefoon eerst ontkoppeld moet worden voordat de nieuwe telefoon gekoppeld kan worden? Misschien nog even kijken of Android Auto op de smartphone van een update voorzien kan worden?
Zelf ben ik destijds ook even bezig geweest voordat ik het werkend kreeg, volgens mij was de update op mijn smartphone ook de oplossing.

Maar nu met men Motorala moto g24 . 1 keer is het gelukt. Nu niet meer. Ofwel doe ik iets fout met de opstart fase, maar het komt niet in orde. Wat ik ook denk te proberen.
Iemand enig idee?
Kijk eens of jou telefoon in de instellingen van het scherm wel aan staat.
Ik had mijn nieuwe telefoon gekoppeld, maar kreeg het niet goed werkend.
Bleek dat ik het eerst met een schuifje aan moest zetten.

Heeft Android Auto voldoende rechten om te mogen verbinden? Er zit een knopje nieuwe auto's mogen verbinden. Staat die aan?

Heeft Android Auto voldoende rechten om te mogen verbinden? Er zit een knopje nieuwe auto's mogen verbinden. Staat die aan?
En waar moet ik dat knopje dan wel vinden? Het is maar een vraag.
BlueTooth staat permanent aan op de telefoon. Is dit het probleem?
Want als ik in de auto stap, maakt de telefoon automatisch verbinding met de console. En dit zonder enige kabel aansluiting. Heb nu Bluetooth op de telefoon uitgeschakeld, zal straks weten of dit een oplossing zou kunnen zijn.

Wat is het merk van de radio?
Of is het er één van Hyandai zelf.

Wat is het merk van de radio?
Of is het er één van Hyandai zelf.
Hyundai is op vele markten thuis. Niet enkel auto's, maar ook scheepsbouw en elektro.
Best mogelijk dat het een ontwerp van hun is.

@BrunoVP

Bericht 4 en 5 nog gelezen?

Zoek even op Android Auto op je telefoon. Daar kan je allerlei zaken instellen.

Ik ben blij dat jullie willen helpen.
Maar nu komt het grappige. Om 1 of andere duistere reden moet ik mijn pincode ingeven. En verdomd, ik ken ze maar al te goed. Na 3 keer invoeren krijg ik de leuke melding dat ik kontakt met de provider moet nemen. Het is niet dat dit de eerste maal zou zijn. Heb het nog al eens voorgehad.
Heb dat ding nu gewoon in de schuif (lade) gelegd. Dat em maar een stille dood dood sterft. Genoeg is genoeg.

Begrijp ik daaruit dat je overstapt op een nieuwe telefoon?

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan