• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Android Q10

Status
Niet open voor verdere reacties.
A

Abraham54

Gast
Het komende mobiele Google-besturingssysteem Android 10 Q zal vermoedelijk een functie aan boord hebben, die tegenwind zal zaaien: de broncode bevat hints over mogelijke SIM lock opties voor providers. Uiteindelijk is er maar één manier om zich hiertegen te verdedigen als gebruiker.

5c4770362fb49-google_android.jpeg


Meer en meer details over de volgende Google-OS Android 10 Q worden bekend. Terwijl de geruchten over een mogelijke donkere mode gevonden positieve resonantie binnen de gemeenschap, is een andere functie die bekend is geworden met kritiek. Volgens 9to5Google zijn er aanwijzingen in de broncode van het besturingssysteem, dat aanbieders van mobiele telefoons in de toekomst toegang kunnen krijgen tot verschillende SIM-lockopties.
De truc: Op basis van zwarte en witte lijsten kunnen providers uiteraard zelf bepalen welke SIM-kaarten wel en welke niet zijn toegestaan.
Bijzonder ernstig: hetzelfde geldt voor dubbele SIM-smartphones. Onder Android 10 Q kan het gebruik van de tweede SIM-slot worden geblokkeerd als er geen SIM-kaart is vrijgegeven door de provider in het primaire slot.


Hoewel providers nog geen uitspraken hebben gedaan over een mogelijk SIM-lock op Android-apparaten, kunnen consumenten mogelijke beperkingen op SIM-kaarten vanaf het begin omzeilen - door de smartphone te kopen bij een onafhankelijke retailer.
Mobiele telefoons zonder het merk van de provider moeten worden uitgesloten van de beperking.
 
Om dit te voorkomen neem ik nooit een smartphone met abonnement bij de provider. Ik koop de telefoon altijd los, dan ben ik onafhankelijk van de provider.
 
Daarbij komt nog, wanneer je een smartphone neemt bij een provider en de adviedprijs is hoger dan €250,- dan heb je nog een BKR registratie aan je broek ook.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan