• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

antivirus antimalware en schoonmaakprogramma op nw pc?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Het is toch belachelijk als die ransomware beveiliging niet standaard aanstaat?
 
Waarom dat niet is durf ik niet te zeggen, maar dat is altijd 1 van de eerste dingen die ik doe als ik voor iemand de boel nakijk en opgeschoond heb.
 
Staat standaard aan hoor en het heet App en Browserbeheer.
 
Nee hoor, ik heb al op veel computers gezien dat het standaard uit staat.
Is app en browser beheer wel het zelfde?
Ik heb er nog niet eerder van gehoord.

Dit staat standaard uit in Windows beveiliging.
61632bee0910a-112.jpg
 
App en browser beheer heeft geen ransomware beveiliging.
Of bedoel jij de exploit protetion instelling?
61632cbeaa25b-112343.jpg
 
Ik zal In Windows Defender ransomware bescherming nog wel even aanzetten.
Open via start -> Windows beveiliging, kies daar voor virus en bedreiging beveiliging, ga dan naar ransomware beveiliging en zet daar de schuif aan.

Wat betreft schijfopruiming, meestal doe ik het na de Windows update, zodat die er ook gelijk afgegooid worden.
Oke heb ik nu gedaan. Bedankt!
 
Nog een andere vraag, deze hoort hier niet denk ik, maar ik dacht ik ga geen nw topic aanmaken. Via Speccy ging ik even kijken naar de specificaties, voor zover ik ze begrijp. Wat me opviel was het volgende: Er staat volgens mij dat de D schijf al voor de helft vol staat, echter als ik bij 'mijn pc' kijk naar hoeveel data er nog beschikbaar is dan zie ik dat de D schijf nog helemaal leeg is (en dat klopt ook). De D schijf is 1 TB.
Kijk ik nu verkeerd naar het (bijgevoegde) speccy resultaat?
 

Bijlagen

  • Speccy 10-10.PNG
    Speccy 10-10.PNG
    12,6 KB · Weergaven: 12
Wat betreft Speccy.
Als je goed kijkt gaat het om mb's, dus niet om de 1 TB aan ruimte. Een schijf heeft nu eenmaal ruimte ingedeeld.
 
App en browser beheer heeft geen ransomware beveiliging.
Dacht dat je die bedoelde en die anti ransomware staat idd uit, ik gebruik hem ook niet, de boel wordt erdoor aardig vertraagd is mijn ervaring nu.
 
Ik merk zelf geen vertragingen met mijn oude laptop met een HDD en zeker niet met mijn laptop met een SSD. Maar dat is voor iedereen misschien anders.
 
Wat betreft Speccy.
Als je goed kijkt gaat het om mb's, dus niet om de 1 TB aan ruimte. Een schijf heeft nu eenmaal ruimte ingedeeld.
Oh het gaat daar dus niet over het volume vd D schijf....😅 Gelukkig maar. Dank je
 
Nee alleen een partitie.
Geen dank!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan