• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Advies antivirus-extensie

Status
Niet open voor verdere reacties.

ikkwav

Vaak hier
Lid geworden
17 jan 2008
Berichten
787
Waarderingsscore
6
Goede morgen,

Ik werk met Windows 10 versie 1803 en gebruik Bitdefender free.

Nu hoor je/lees je dat antivirus-extensies niet veilig zijn.
Vraag:
Ik kan aan mijn chrome browser "Bitdefender Trafficligt" toevoegen.
Is dat verstandig, of liever niet doen.
 
Dat is niks anders dan de browser webbeveiliging van Bitdefender - waarom zou dat niet veilig zijn?

Ik zelf gebruik de McAfee Webadvisor.

Nu hoor je/lees je dat antivirus-extensies niet veilig zijn.
Waar hoor en lees jij dat?
 
Ik weet niet precies waar ik het gelezen heb, maar tijdens het googlen las ik dat.
Ik ga die exrensie maar toevoegen in chrome.
Bedankt in ieder geval voor de reactie.
 
Lijkt mij niet nodig. Ik heb de betaalde versie van Bitdefender en het appje beschermt mij ook als ik brows. Het maakt niet uit met welke browser ik dat doe, BT waarschuwt mij altijd als het iets 'verdachts' 'ziet'.

Kijk ook even hieronder, dan zie je dat de gratis versie de belangrijkste zaken bewaakt. De betaalde versie kent wat 'speeltjes' er rondom heen. Wees wel even alert op het feit de gratis versie geen firewall biedt.
Klik op Bitdefender en scroll op de pagina naar beneden.
Bitdefender
 
Ja ik ben inderdaad happy met Bitdefender free. De 'speeltjes' heb ik niet nodig en de firewall gebruik ik van Windows 10.
Ik heb inmiddels BT in mijn browser toegevoegd.
 
Dat begrijp ik niet helemaal? Wat bedoel je met 'toegevoegd'?
Imho hoef je in geen enkele browser Bitdefender "toe te voegen" o.i.d.
Bitdefender bewaakt je systeem altijd en overal, of je het nu wel of niet toevoegt.

Offtopic : tip voor je : als je Bitdefender ooit wil verwijderen (bijv. omdat je een ander merk wil gaan gebruiken) of omdat je een verse installatie wil gaan doen, doe dit dan in ALLE gevallen met de verwijdertool van Bitdefender.

verwijdertool

Doe je dit niet dan blijft het appje 'ergens' wel een mapje of een registersleutel houden en dat wil je niet meemaken, zéker niet als je naar een ander 'merk' overstapt. Het verwijderen middels de tool kan tot een kwartier duren. Heb dus geduld, het lijkt erop alsof er niets gebeurt, maar de tool doet zijn werk uitstekend!
 
Laatst bewerkt:
Met toevoegen bedoel ik dat ik Bitdefender Trafficlight als extensie heb toegevoegd aan Google Chrome.

Indien nodig zal ik de verwijdertool van Bitdefender gebruiken.
Trouwens ik gebruik altijd een verwijdertool van een antivirus als ik die wil verwijderen.
 
Ik heb BD inmiddels al een jaar of 9 en ik moet eerlijk bekennen dat ik de naam "Trafficlight" nog nooit ben tegenkomen.
Ik heb Bitdefender altijd 'straight' geïnstalleerd en daarna geen enkele instelling veranderd en Bitdefender zorgt al die tijd prima voor mijn systeem.
Sporadisch een 'false positive' gehad, maar die keren zijn met de vingers van één hand te tellen. De keren dat BT écht blafte bleek het ook een 'naar' beestje op een website te zijn.

Trouwens, BD kent ook een tooltje dat "wallet" heet. Dat beschermt je betalingsverkeer. Zelfs dat tooltje gebruik ik niet / heb BD geen toestemming verleend dit actief te gebruiken omdat ik er 100% vanuit ga dat mijn bank (de ING) het e.e.a. prima voor elkaar heeft op zijn website.
 
Bitdefender Trafficligt is een extensie die je aan google chrome kan toevoegen zodat je kan zien of een site "veilig" is of gecontroleerd is als "veilig" en wordt gemarkeerd met een groen vinkje.
Ik denk dat als je een andere virusscanner gebruikt je deze extensie ook kan gebruiken voor chrome.
 
Google Chrome en ook Firefox vragen altijd eerst of een beveiligingsextensie toegepast mag worden.
Een goede beveiligingsextensie toont ook bij zoekresultaten in Google of wat er getoond wordt ook veilig is om aan te klikken.

Dat is de reden waarom ik zelf voor de McAfee Webadvisor heb gekozen.
 
Abrakam54 is McAfee Webadvisor gerelateerd aan jouw virusscanner? Of hoeft dat niet.

Bitdefender Trafficlight is een extratje bij Bitdefender Free.
 
Nee, ik gebruik de gratis antivirus/firewall combinatie van ZoneAlarm (de antivirus is de Kaspersky engine).
En daarom als extra de McAfee Webadvisor.
 
Oké begrepen.
 
Misschien mosterd na de maatlijd, maar ik denk dat als jij (ikkwav) de gratis versie van Bitdefender 'draait' en je daarnaast de firewall van Microsoft gebruikt, je verder geen enkele tool nodig hebt. Leuk is misschien om (daarnaast ook een keer) de gratis versie van Mbam te gebruiken, maar met bovenstaande 2 beschermappjes denk ik dat je 'klaar' bent.

En misschien ten overvoede : Bitdefender standaard installatie staat garant voor 100% bescherming. Oké, misschien 'slechts' 98 of 99 zoals bij alle virusscanners...… want geen enkele biedt (kan) op de voorhand 100% bieden, m.a.w. je hoeft geen extra functionaliteiten van Bitdefender te activeren om goed beschermd te zijn.

Belangrijkste bescherming zijn jouw eigen (muis)vingers...…… Als jij geen 'exotische' websites bezoekt en / of lukraak mailtjes (met name bijlagen bij mailtjes) openklikt, dan is de kans op infectie al fors gereduceerd.
 
Laatst bewerkt:
Sorry dat ik nu pas regeer, maar voetbal is de boosdoener.
Ik gebruik ook Mbam free. "Exotische websites" bezoek ik nooit, ik ben daarvoor te oud (82 jr).
Bijlagen van mailtjes worden door mij ook nooit geopend.
In ieder geval geruststellende meldingen van jouw (quandor).
Ik ben lid om zo veel mogelijk te leren en ervaringen op te doen.
 
Respectabel hoor, jouw leeftijd en leuk dat je hier op zo'n fijne manier meedoet.
Jij bent 18 jaar ouder dan ik ben en ik hoop op jouw leeftijd ook nog leuk mee te kunnen doen.
 
"Exotische websites" bezoek ik nooit, ik ben daarvoor te oud (82 jr).
Bijlagen van mailtjes worden door mij ook nooit geopend.

Dan heb genoeg beveiliging, want de beste beveiliging ben je zelf. Als jij zorgt dat jou computer up-to-date is en de dingen doet die jij al deed kan er weinig gebeuren.
 
Bitdefender Trafficligt is een extensie die je aan google chrome kan toevoegen zodat je kan zien of een site "veilig" is of gecontroleerd is als "veilig" en wordt gemarkeerd met een groen vinkje.
Toch nog even hierop terugkomend. In alle browsers die ik heb geïnstalleerd (3 op mijn Windows taakbalk) , staat een groen vinkje (of een enkele keer een rode) voor websites in het startscherm van de respectievelijke browser. Ik vermoed derhalve dat Traficligt (of Trafficlight?) standaard wordt geïnstalleerd bij de installatie van BD. Zoals ik al eerder schreef ben ik de naam trafficligt voor / tijdens of na de installatie van BD niet eerder tegengekomen. ALS idd. dat 'groene' vinkje het resultaat is van Trafficligt, dan wordt dat kennelijk bij de standaard installatie van BD mee-geïnstalleerd.
 
Ik heb Bitdefender free zoals gemeld. Trafficligt moet je appart in Chrome toevoegen, dat gebeurt dus niet bij installeren van Bitdefender free.
Trafficligt heet oorspronkelijk "Bitdefender Trafficligt".
Trafficligt geeft een groen vinkje achter de site tijdens het surfen en een vraagteken als een site niet gecontroleerd is door Bitdefender.
Rechtsboven zie je bij chrome wel een groen vinkje.
Trafficligt ben ik tegengekomen tijdens het googlen over Bitdefende free.
 
Dat is nu precies wat ik niet snap. Ik heb er nooit naar gezocht / gedownload / in een browser geïnstalleerd, toegevoegd, of whatever en toch,........ zie afbeelding....…… Groene cirkeltjes met witte vinkjes bij door Bitdefender veilig bevonden websites(pagina's)

trafficligt.jpg
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan