• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Aparte muis/cursor op het scherm

Vreemde cursor af en toe op het scherm, hoe op te lossen?

  • Antwoord hoe dit probleem op te lossen

    Stemmen: 0 0,0%
  • Tips

    Stemmen: 0 0,0%

  • Totaal aantal stemmers
    0
Status
Niet open voor verdere reacties.

robharks

Nieuw lid
Lid geworden
5 jan 2012
Berichten
15
Waarderingsscore
0
Hallo, sinds enige tijd krijg ik af en toe een hele rare cursor op mijn scherm te zien, zonder instellingen te hebben verandert. Ik merk dat met name wanneer mijn laptop iets moet opstarten de cursor verschijnt. Hij verdwijnt naar een aantal fracties ook weer. Het is vrij irritant omdat de cursor ook een totaal eigen wil heeft.

Ik heb op mijn laptop een tijdje met Citrix gewerkt (SPSS). Ik was van mening dat het wellicht daardoor kon komen, nu heb ik alle bestanden daarvan verwijdert maar zonder resultaat. De cursor verschijnt nog steeds.

Ik heb een linkje bijgevoegd met een afbeelding van de cursor, kon helaas geen printscreen maken want dan zie je de cursor niet.

https://www.mupload.nl/img/5hiwrkjm0kenf.png

Ik hoop dat iemand weet waardoor dit komt en wellicht een werkende oplossing voor mij heeft.

Alvast bedankt!

Rob
 
Ik heb even het gedeelte dat van belang is uit je afbeelding geknipt en van toelichting voorzien:

5a0b0af9e42fa-cursor_en_muisaanwijzer.png


De cursor is dus het verticale streepje in het vak waarin je iets kunt typen. Daar is niets mis mee.
Ik neem aan dat jij je verbaast over het cirkeltje dat naast de muisaanwijzer staat. Dat cirkeltje betekent dat je computer ergens mee bezig is, en dat je even geduld moet oefenen.

Ik vermoed dat de afbeelding een foto is van de startpagina van je browser. Welke browser is dat? Welke extensies/invoegtoepassingen zitten daar in? Hoe meer extensies, hoe langer het zal duren voordat de browser is opgestart. Tijdens het opstarten van de browser kun je zo'n draaiend cirkeltje bij de muisaanwijzer zien, vooral wanneer er veel extensies geladen moeten worden.

P.S. Het heeft geen zin om bij zo'n vraag een poll te zetten.
 
Sorry ben nog niet heel bekend hier, maar bedankt voor je reactie. Mijn probleem zit het in de cursor, die hoort, zoals op iedere computer wit te zijn. Bij het laden wordt die lichtgrijs en onscherp zoals op de foto en vliegt die alle kanten in. Heb ook al verschillende computermuizen geprobeerd dus daar ligt het ook niet aan. Ik weet niet of het ook mogelijk is om hier een kleine video in toe te voegen is anders kan ik het je misschien op die manier duidelijk maken.
 
Ik zat er een beetje naast. Zelf maak ik onderscheid tussen de cursor (verticaal knipperend streepje) en de muisaanwijzer. Maar volgens Wikipedia worden die allebei cursor genoemd:
De cursor is de aanwijzer op het beeldscherm van een computer. Er zijn twee cursors:

  • De tekstcursor wijst aan waar gegevens van het toetsenbord worden ingevoegd. Hij wordt met de pijltjestoetsen verplaatst. Is er een muis, dan kan hij ook verplaatst worden door met de muis in de tekst te klikken.
  • De muiscursor of muisaanwijzer geeft aan waar de muis effect heeft als er geklikt wordt. Wanneer er met de muis bewogen wordt, beweegt de cursor mee.
Bron: Cursor - Wikipedia
Bij jou doet dus de muisaanwijzer vreemd. Gebeurt dit bij alle programma's die jij opstart, of alleen bij je browser?
 
Volgens mij alleen bij mijn browser
 
En welke browser is dat? Firefox of Internet Explorer of Google Chrome of Edge of Opera of...?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan