• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

@apestaartje werkt niet, krijg steeds aanhalingsteken

Status
Niet open voor verdere reacties.

adpcp

Vaak hier
Lid geworden
20 feb 2008
Berichten
937
Waarderingsscore
2
Ik heb van alles geprobeerd, maar het lukt me niet om de instelling correct te krijgen. IK kan alleen via Alt 64 het apestaartje krijgen, maar dat werkt dan bv weer niet eens in een zoekbalk. Wie helpt me met dit probleem? Rechts onderin mijn taakbalk staat nu NLD en dat aangeklikt geeft aan Nederlands met daaronder toetsenbord VS. Ik heb ook al Engels met daaronder toetsenbord VS en VS met daaronder toetsenbord Nederlands geprobeerd. Ik heb een Dell Precision M6800 en draai op Windows 10 pro
 
Tis met een qwerty bord in Nederland, indeling VS internationaal en taal Nederlands, verwijder de andere instellingen.

Indien niet op snelstarten, een echte herstart werkt ook vaak.
 
Ik ben een leek. Bedoel je: Rechtsonder in de balk bovenaan Engels met daaronder toetsenbord Nederlands?

En hoe verwijder ik die andere twee?
 
Wat verder naar onderen scrollen, staat hoe je de niet correcte instellingen kunt verwijderen.
 
Bij mij werken deze stappen niet". Ook niet na opnieuw opstarten.
 
Laatst bewerkt:
Dat is best knap want het is goed uitgelegd op die site.

Heb je de taal icon in de systemtray staan?
 
In de systemtray staat blauw Nederlands (Nederland) met daaronder Toetsenbord Verenigde Staten.

Daaronder staat nog wel Engels (verenigde Staten met daaronder Toetsenbord Verenigde Staten.

Hoe krijg ik dat daar weg?
 
Kijk nog eens op die site, staat onderin prima uitgelegd.
Als alleen de juiste blijft staan kun je die taal icon uitzetten bij systeempictogrammen in of uitschakelen via taakbalkinstellingen.
 
Stap 3 op de website volgen en dan klik op je op Nederlands en dan krijg je de optie Wijzigen en dan kies je voor Verwijderen.
 
De taalicoon verdwen bij mij automatisch, want nog maar één toetsenbordtaal aanwezig.
 
Klopt, alles gedaan volgens de instructie. Toetsenbord staat alleen op VS qwerty en taal alleen op nederlands. En het werkt dus niet. Jammer, zoek ik ff verder op internet. Bedankt voor de moeite.
 
Waarschijnlijk een UK (ofwel GB) keyboard, en niet VS.
(United Kingdom, Great Brittain, Verenigde Staten)
 
Ander moederbord proberen, miss. ligt het daar aan.
 
Waarschijnlijk een UK (ofwel GB) keyboard, en niet VS.
(United Kingdom, Great Brittain, Verenigde Staten)

Het zou best kunnen. Ik heb de Dell overgeknomen van iemand, die hem best eens in London kan hebben aangeschaft. En dat betekent dan?
 
UK Engels toetsenbord:
At @ zit op de enkele quote.
Dubbele quotes " zit op de nummer 2.

VS Engels toetsenbord:
At @ zit op nummer 2
Dubbele quotes " zit op de enkele quote.

Als je inderdaad een UK toetsenbord hebt:
(Maak eerst een herstelpunt !)

als je in die link (#4) van Lange Pier kijkt onder punt 6, dan zie je daar ook de optie 'Toetsenbord toevoegen'. Daar kan je kiezen uit een lijst, bijna onderaan, uit twee smaken Verenigd Koninkrijk, de gewone en de uitgebreide. Voeg dat toetsenbord toe wat jij dan hebt, en dit is het verschil:

UK_Keyboard.jpg

Als je die geprobeerd hebt, en het werkt, dan kan je een ander toetsenbord wat daar al stond (VS ?) weer weg halen om verwarring te voorkomen.
 
Laatst bewerkt:
Dat notebook is zover ik weet standaard uitgevoerd met VS-Internationaal indeling.
De TS heeft in Windows het probleem het toetsenbord juist in te stellen.

Heeft niks met het moederbord te maken, maar alles met wat er tussen rugleuning van de stoel en toetsenbord gebeurt.
 
Dat notebook is zover ik weet standaard uitgevoerd met VS-Internationaal indeling.
De TS heeft in Windows het probleem het toetsenbord juist in te stellen.

Heeft niks met het moederbord te maken, maar alles met wat er tussen rugleuning van de stoel en toetsenbord gebeurt.


En, de grijze cellen niet vergeten :laughing:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan