• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

@apestaartje werkt niet, krijg steeds aanhalingsteken

Status
Niet open voor verdere reacties.
I rest my case. thx to all.
 
Opgelost ? Of lukt het niet ?
 
Nou, de vlag kan uit. Toch maar eens tegen de helft van de adviezen in de toetsenbord instelling op verenigd koninkrijk gezet en ja hoor....het werkt helemaal goed nu. Nu met een gerust hart dit forum item sluiten.
 
Een pak van mijn hart, want ik had het je gewoon nogmaals uitgelegd. Dank je wel voor de volharding :)

Wel zorgen dat alleen dat VK keyboard beschikbaar is, want er is een shortkey (Linker Alt + Shift) en die drukken mensen heel vaak per ongeluk in. En dan wordt ongemerkt over gegaan naar dat andere toetsenbord.
 
Lol. vertel mij wat. Ik heb ook nog een toetsenbord ENG verenigde Staten en toetsenbord Verenigde Staten rechts in de balk staan. Als ik echter via de instellingen met het tandwieltje ga kijken, dan verschijnt deze nergens en kan ik die dus ook niet verwijderen. Niettemin: Ik Alt + shift gewoon niet en dan gebeurt er niets.
 
:(
Als er 'Toetsenbord' voor staat is het een toetsenbord indeling.
Staat dat er niet voor, dan is het de invoertaal, en moet je bij Talen kijken.
Taal_en_Toetsenbord.jpg

Er moet minstens één taal en één keyboard zijn.

B.t.w., gebruiksvriendelijk is dat hoekje nooit geweest, dus schaam je niet als het onduidelijk is.
Misschien al eens de PC hestart ? Dus niet uitzetten, en weer aan, maar via het power menu 'Opnieuw opstarten' kiezen.
 
Laatst bewerkt:
Dit is wat ik in beeld heb, dus vertel mij maar waar en hoe ik ENG VS rechts beneden dan wegtover.
 

Bijlagen

  • 20200521_225550[1].jpg
    20200521_225550[1].jpg
    2,6 MB · Weergaven: 5
  • 20200521_225626[1].jpg
    20200521_225626[1].jpg
    1 MB · Weergaven: 5
  • 20200521_225609[1].jpg
    20200521_225609[1].jpg
    2,1 MB · Weergaven: 5
Ik heb wat gezocht, en kom tot de conclusie dat dit een bug is sinds 2016 (zover ik zag), o.a. beschreven in dit draadje:
Can't remove a new keyboard layout in Windows 10 1803
Ik zie wel oplossingen, maar die werken voor sommigen, of soms tijdelijk, of soms helemaal niet. En daarbij is de oplossing wat omslachtig. In totaal zou ik mijn tijd daar niet te veel aan verdoen.

Om het probleem te minimaliseren zou je twee dingen kunnen doen:

1) Een shortkey instellen die wat minder makkelijk per ongeluk in te drukken is:
'Instellingen - Tijd en Taal - Taal - Kies een invoermethode om als standaard te gebruiken - Sneltoetsen voor invoertalen'.
Klik op de regel 'Schakelen tussen invoertalen' en 'Toetsencombinatie wijzigen, en wijzig dat in een moeilijker te drukken combinatie.

2) Het toetsenbord icoontje uit je systeemvak halen, omdat schakelen tussen talen door jou toch niet gebruikt wordt:
Rechtsklik de Taakbalk, kies 'Taakbalkinstellingen - (Systeemvak) - Systeempictogrammen in- of uitschakelen', en zet die voor de 'Invoerindicator' uit.
 
Helemaal top. IK heb gekozen voor 2 en dan blijf ik uit de problemen. Alles werkt nu naar behoren, dus ik ga deze discussie nu verlaten. Iedereen bedankt voor zijn/haar bijdrage.
 
Ik had eigenlijk bedoeld dat je ze beter allebei kan toepassen, mocht je daar in de toekomst problemen mee krijgen, onbewust over Alt+Shift schuiven dus. Want bij oplossing 2 is dat gevaar er nog steeds. Maar dat merk je vanzelf, zolang je je dit herinnert bij vreemde toets aanslagen.

Graag gedaan.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan