• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Apparaat starten

Status
Niet open voor verdere reacties.

kawarobot

Gewaardeerd
Lid geworden
11 feb 2010
Berichten
1.874
Waarderingsscore
4
Hallo,

ik heb een webcam aangesloten.In een USB poort.
Dat is te zien in 'apparaten en printers'.
Bij het aanklikken komt 'algemeen';
5343f4459238b-webcam_1.PNG


en 'hardware';
5343f4ccd91ae-webcam.PNG


Bij geen van beide kan ik de webcam starten.
Op Skype deed-ie het wel.
Welk of wat voor programma heb ik nodig om beeld op de laptop te krijgen?

Groet Robert
 
al op de site van trust gekeken voor driver en software????
 
Ja.
Had net bij 'verborgen pictogrammen weergeven' een icoon dat de driver genstalleerd was.
Aangeklikt en verdwenen.Ah logisch,staat op 'alleen meldingen weergeven'.
Maar wat ik hierboven meldde geldt nog steeds.
Wat ik ook klik op het icoon, er gebeurt hetzelfde als ik hierboven beschreef.

---------- Bericht toegevoegd op 16:03 ---------- Vorige bericht was op 16:02 ----------

Dus,hoe start je de webcam?
 
Hoe en met welk programma krijg ik de webcam werkend?
 
Robert, volgens mij borduur jij hier verder op een eerder topic van jou, met als onderwerp Via laptop kijken.

Je hebt al gemerkt dat zo'n webcam uit zichzelf niets doet. Je hebt er een extra programma bij nodig, bijvoorbeeld Skype voor een videogesprek.

Jij wilt de webcam gebruiken als beveiligingscamera. Dat kan. Dan zoek je daar software voor.
Je zou daarvoor Tebocam kunnen gebruiken. Hier vind je een korte beschrijving van dat gratis programma: http://www.fantv.nl/digitaal/software/18781-je-webcam-als-bewakingscamera-met-tebocam

En dit is de downloadpagina van Tebocam: http://teboweb.com/TeboWebDownload.html

Je zult wel een en ander zelf in moeten stellen. Welk gebied moet de webcam bestrijken? Hoe gevoelig moet hij ingesteld worden? Wat moet er gebeuren als er beweging gedetecteerd wordt? Naar welk e-mailadres moet er een foto worden gezonden als er beweging gedetecteerd wordt? En om de hoeveel tijd moet dat gebeuren?

Dat zul je allemaal zelf uit moeten zoeken. Je vindt wel een hoop informatie via de links die je aan de linkerkant vindt op de downloadpagina van Tebocam.
Je vindt daar links naar screenshots (bekijk die allemaal); links naar handleidingen op YouTube enzovoort.

Het lijkt mij nog een hoop werk om alles goed in te stellen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan