• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Apps op eigen wifi heel traag

Status
Niet open voor verdere reacties.

Marc500r

Nieuw lid
Lid geworden
1 nov 2020
Berichten
4
Waarderingsscore
0
Sinds een aantal weken zijn een aantal apps op mijn smartphone als ik thuis op mijn Wi-Fi zit heel traag. Op 4g en op andere Wi-Fi netwerken functioneert alles goed. Laptops en meeste apps doen het goed maar op meerdere smartphones zijn de apps van NOS, buienradar en nieuwsapps van DPG slecht. Maar alleen op mijn eigen WiFi netwerk. Iemand een idee hoe dit kan?
 
Hallo,

Allereerst welkom hier op het forum!

Reset jou modem eens, dit door hem een minuut van het stroom te halen.
Laat jij jou telefoon altijd aanstaan?
Zo ja zet die dan eens even uit.
 
Hallo bedankt voor de reactie. Ja modem is al aantal keren spanningsloos gemaakt en gereset. Ook telefoons uit gezet en weer aan.
 
Hallo,

Wel vreemd dat het niet geholpen heeft.
Kun je eens een speedtest doen op jou mobiel.
Is er thuis of op jou mobiel iets veranderd wat dit kan verklaren?
 
Het enige wat ik hier over heb kunnen vinden is het uitschakelen van IPv6 op de provider router. Dit ging om (meerdere) systemen met twee routers op het forum van Linksys, en die gebruiken zij blijkbaar als tweede router:

 
Hallo. Nee er is niks veranderd. Provider weet het ook niet. Ik heb een Fritzbox modem. Weet niet of daat iets mis mee kan zijn.
 
Welk merk en type telefoon gebruik jij?
Als je een speedtest doet met de telefoon kom je dan in de buurt van jou abonnement?
 
Samsung Galaxy M. Maar met andere toestellen is het hetzelfde. Speedtest heb ik gedaan en is wat het moet zijn. Vandaar ook dat provider verder niks kan doen. Nogmaals bedankt voor het meedenken
 
welke fritz heb je en welke firmware draait daarop?
werkt je telefoon met 2,4 of 5 ghz?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan