• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Info Ashampoo® Spectre Meltdown CPU Checker

Status
Niet open voor verdere reacties.
A

Abraham54

Gast
Ashampoo heeft een nieuwe versie uitgebracht van hun Spectre en Meltdown Tester

Dit is enkel een uitvoerbaar bestand (installeert dus niks) maar geeft wel aan in hoeverre jouw computer met Windows kwetsbaar is of niet.

5a670a61b0fa2-Spectre_M6400.png


Het resultaat hierboven betreft mijn Dell Precision M6400 uit 2009 met Intel Core2 extreme Q9300.

Het tool kan je hier downloaden: Ashampoo® Spectre Meltdown CPU Checker
Na download SpectreMeltdownCheck1111.exe met administratorrechten opstarten.
 
Ik kwam de tool laatst tegen en kreeg het zelfde resultaat als jou te zien.
Maar de uitkomst is aan de ene kant ook wel logisch aangezien 1 lek niet of slecht te dichten is.
 
Dat lek is ultimo te dichten met een daarop gerichte Bios update, waarin de Intel dan wel AMD processorupdate is meegenomen.
Maar voor mijn notebook van Dell uit 2009 verwacht ik geen Biosupdate meer.
 
Nee voor een PC van een dikke 8 jaar oud hoef je inderdaad geen BIOS update meer te verwachten of ze moeten voor dit lek een hoge uitzondering maken. Daar ziet het overigens niet naar uit.
 
Hoi LP, heb je wel via de door mij verstrekte link de nieuwste versie gedownload?
Want eerdere versies werkten bij mij niet.
 
Dat lek is ultimo te dichten met een daarop gerichte Bios update, waarin de Intel dan wel AMD processorupdate is meegenomen.
Maar voor mijn notebook van Dell uit 2009 verwacht ik geen Biosupdate meer.

Ik heb net weer even gekeken maar ook voor mij geen bios update.
De laptop is van eind 2016, maar de laatste bios update is van 2014.
Dus wordt dit model waarschijnlijk zeker niet meer ondersteunt.
 
Op de W7 machine werkt geen één test, op de W10 machines die van Gibson wel.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan