• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Asus laptop S551LA stroom probleem.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Caprigtx

Nieuw lid
Lid geworden
23 feb 2021
Berichten
6
Waarderingsscore
0
Asus laptop S551LA , die werkt wel op accu stroom , maar niet op lader , laad de accu ook niet op .
Ik vermoed dat er een of ander chip kapot is .
Nu mijn vraag weet iemand welke chip dat zou kunnen zijn.
 
Werkt hij wel op netstroom zonder de accu erin?
 
Vermoedelijk de paprika chip..... :cool:
Zomaar roepen dat het een chip zou zijn heb je weinig aan.

Regel een gelijkwaardige adapter werkt die wel dan heb je de schuldige.
Anders wordt het het notebook laten repareren.
 
Hallo , Nee werkt niet op netstroom , alleen accu.
 
Vermoedelijk de paprika chip..... :cool:
Zomaar roepen dat het een chip zou zijn heb je weinig aan.

Regel een gelijkwaardige adapter werkt die wel dan heb je de schuldige.
Anders wordt het het notebook laten repareren.
Nou sorry hoor , maar dat heb ik al getest , heb 2 dezelfde laptops , ben niet van gisteren . met je paprika chip lolbroek.
 
Dus hij werkt alleen op accu, maar die laad ook niet meer op?
Is de aansluiting van de laptop waar de adapter in moet niet stuk?
 
Dus hij werkt alleen op accu, maar die laad ook niet meer op?
Is de aansluiting van de laptop waar de adapter in moet niet stuk?
Helaas niet , die werkt wel gewoon.
 
Misschien kun je Asus eens bellen om te vragen waardoor hij niet meer werkt op netstroom en accu. 0591-570290
 
Eerst kijken of de connector nog goed gesoldeerd zit.
 
Laatst bewerkt:
Ik zou NIET de driver verwijderen, omdat er een defect is, en waarschijnlijk het device daardoor niet meer gezien wordt, en her-installatie uitblijft.
 
Helaas niet , die werkt wel gewoon.
En hoe weet jij dat zo zeker?

Ik heb een paar jaar laptop reparaties uitgevoerd.
Ik kan je verklappen dat ik talloze laptops met deze problemen heb gezien en gerepareerd.
Daarbij kan je zonder het moederbord uit de bodemcover te halen helemaal niet weten of die connector met 1 van de 3, 4 of 5 pootjes wel sluiting maakt op het moederbord.

Als jij zeker weet dat die adapter het doet (meten is weten), dat is het 98% zeker je DC-power socket.
 
98% is wel zo'n beetje waar. De mechanische connector wordt vaak raar belast, en zit niet altijd zoals het moet om dat op te vangen. Bij de overige paar % is het een diepgaander probleem, een MOSFET defect, of zoals hier een kortgesloten condensator:

 
En hoe weet jij dat zo zeker?

Ik heb een paar jaar laptop reparaties uitgevoerd.
Ik kan je verklappen dat ik talloze laptops met deze problemen heb gezien en gerepareerd.
Daarbij kan je zonder het moederbord uit de bodemcover te halen helemaal niet weten of die connector met 1 van de 3, 4 of 5 pootjes wel sluiting maakt op het moederbord.

Als jij zeker weet dat die adapter het doet (meten is weten), dat is het 98% zeker je DC-power socket.
Connector zit goed vast , heb mainbord eruit gehaald , en door gemeten , maar verder gaat mijn kennis van de mainbord componenten niet.
 
Connector zit goed vast , heb mainbord eruit gehaald , en door gemeten , maar verder gaat mijn kennis van de mainbord componenten niet.
Oh, dan ligt ie al best een eind uit elkaar.
Tja dan heb je een flink probleem.. Als je adapter zeker werkt, je DC-power socket zeker werkt, dan is je moederbord defect.

Toch blijf ik bij mijn eerdere reactie.
 
Ik zou gewoon de driver verwijderen van zowel de accu als de AC adapter in het apparaatbeheer, vervolgens de laptop uitschakelen, accu uitnemen, adapter losnemen, 10 seconden de powerbutton indrukken, accu weer plaatsen, adapter aansluiten en de boel weer opstarten. (heb je helemaal geen drivereasy voor nodig uit de eerdere link)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan