• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

asus M3N WS windows 7 X64 Driver

Status
Niet open voor verdere reacties.

xiamaiani

Junior lid
Lid geworden
4 jan 2012
Waarderingsscore
0
hallo,

ik ben al een tijdje aan het zoeken naar de drivers voor mijn moederbord.
maar deze staan niet op de officile site van Asus.
ik weet niet waar ik deze verder nog kan vinden ik hoop dan ook dat iemand mij hiermee kan helpen.

alvast bedankt,

Xiamaiani

je dient de vista x64 bit chipsetdriver te installeren

NVIDIA Chipset Driver for Windows 32/64bit Vista.(WHQL)
NVIDIA Chipset Driver Package V18.12 for Windows 32/64bit Vista.(WHQL)
SMBus V4.6.4.0 for Windows 32/64bit Vista.(WHQL)
GPU Driver V7.15.11.7521 for Windows 32/64bit Vista.
89,26 (MBytes)

Laatst bewerkt door een moderator:
als ik hem wil installeren geeft hij aan:
Does not support this Operating System : WNT_6.1P_64_MCE

via de eerste bovenstaande link verder geklikt op specifications en daar zegt men dat de chipsetdriver voor jouw systeem deze is : NVIDIA GeForce 8200 PCI-X bridge: NEC uPD720404
m.a.w. je dient deze te nemen

zelf gebruik ik ook een asus-tek moederbord M2N_CM_DVI en diente er de vista driver voor te installeren na een 6maanden werd deze geupgrade (blijkbaar werd de driver voor de win7 pas uitgebracht) maar deze vind ik nergens terug ....echter herinstalleer ik deze pc ...installeer ik telkens de vista driver weer

als ik naar die site ga en ik bekijk supported dan zie ik allemaal nvidia vid kaarten. maar ik gebruik niet mijn onboard maar de ati radeon hd5770.
hoe zit dat dan?

De TS dient zich trouwens ook te realiseren dat drivers via rechtsklik daarop met administratorrechten genstalleerd dienen te worden!

oke,

maar ook als ik het uitvoer als administrator krijg ik nog steeds dezelfde error

en die driver die ROPE mij aanraadde, kan ik die gewoon gebruiken ondanks dat ik een ATI heb?

Je hebt een AMD-workstation moederbord met NVidia chipset.
Snap je het nu?

Want ATI zal je grafische kaart zijn.

En je gebruikt dus Windows 7 Home Premium 64-bit.

En wat rope in zijn berichten heeft gelinkt betreft inderdaad geen chipset- maar videokaartdriver.
Die mag je dus niet gebruiken.

Ga naar http://www.asus.com/Server_Workstation/Workstation_Motherboards/M3N_WS/, klik op de tab downloads en kies als besturingssysteem Vista 64-bit.

En dan vindt je daar niet alleen de chipset driver maar ook alle andere benodigde drivers voor het moederbord in jouw PC.

Heel belangrijk: je begint met de chipset te installeren.
Zoals ik al eerder opmerkte, je installeert elke driver via rechtsklik met administratorrechten en ook niet onbelangrijk: na installatie van elke driver dien je de PC opnieuw te laten opstarten.

Succes ermee.

Je hebt een AMD-workstation moederbord met NVidia chipset.
Snap je het nu?

Want ATI zal je grafische kaart zijn.

En je gebruikt dus Windows 7 Home Premium 64-bit.

En wat rope in zijn berichten heeft gelinkt betreft inderdaad geen chipset- maar videokaartdriver.
Die mag je dus niet gebruiken.

Ga naar http://www.asus.com/Server_Workstation/Workstation_Motherboards/M3N_WS/, klik op de tab downloads en kies als besturingssysteem Vista 64-bit.

ZIE EERSTE LINK VAN ME bericht nr 2 het betrof de zelfde als deze hier maar de ts beweerde dus dat hij deze niet kon installeren !!!!

ZIE EERSTE LINK VAN ME bericht nr 2 het betrof de zelfde als deze hier maar de ts beweerde dus dat hij deze niet kon installeren !!!!

Je hebt gelijk, vermoedelijk heeft hij geen adminrechten gebruikt.
En als hij weer problemen heeft, dan klopt er iets niet!

ik ben naar deze site gegaan: http://www.asus.com/Server_Workstation/Workstation_Motherboards/M3N_WS/

daarna naar het vakje download.
heb vista X64 geselecteerd daarna op chipset gedrukt

daarna heb ik deze gedownload
Version 18.11
Description NVIDIA Chipset Driver Package V18.11
NVIDIA Chipset Driver Package V18.11 for Windows 32/64bit Vista.(WHQL)
GPU Driver V7.15.11.7137 for Windows 32/64bit Vista.
File Size
238,23 (MBytes) 2008.05.23 update
Download from
Global (DLM) | Global | China | P2P

heb hem uitgepakt, toen heb ik rechtermuisknop op AsusSetup.exe gedaan en als administrator uitgevoerd
en nog steeds heb ik deze error
wat nu?

het zelfde geld voor deze versie

NVIDIA Chipset Driver for Windows 32/64bit Vista.(WHQL)
NVIDIA Chipset Driver Package V18.12 for Windows 32/64bit Vista.(WHQL)
GPU Driver V7.15.11.7521 for Windows 32/64bit Vista.
89,26 (MBytes)

je heb hem gedownload ...
daarna uitgepakt ...dan zie je deze drie

je klikt nu NIET op asusSetup.exe MAARWEL OP de map vista

hier vind je nu 2 mappen : je klikt verder op de x64 bit map..
in deze map klik je nu op setup.exe om de setup te starten

graag gedaan ..had je van in het begin iets duidelijker geweest in je uitleg , betreffende waar je vast liep dan was dit eerder verholpen geweest ..
maar de aanhouder wint ...

een gouden tip : bewaar de driver in een nieuwe map op je externe schijf ...onder de naam systeem driver asus x64

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan