Asus Maximus Hero 7 - i7 4790K - Windows 10

Hallo,

ik heb sinds kort een beest van een computer samengesteld.
Tot op heden moet er nog n onderdeel komen wat de videokaart is.

Ter zake, de computer is helemaal genstalleerd. Het Bios heb ik ook bijgewerkt naar de nieuwste versie.
Ik heb een paar keer geprobeerd om mijn systeem over te clocken. Maar tevergeefs, in het Bios zitten een paar opties zoals bijvoorbeeld CPU Level en Extreme tweaking. CPU Level kan ik niet hoger zetten omdat de computer na herstart niet meer opstart. Dit is eigenlijk zo met het hele overclocking proces.
Ik heb vaak op Google gezocht, maar ik kon niets vinden. Daarnaast ben ik ook wel benieuwd of ik het via dit forum op kan lossen.

Ik heb het ook al geprobeerd met Intel Extreme Tuning Utility, iets hoger dan normaal lukt.. maar indien ik klikte op benchmark kreeg ik een bluescreen. Mijn systeem zal het makkelijk aan moeten kunnen.

Mijn onderdelen:
- ASUS MAXIMUS VII HERO, socket 1150
- Cooler Master V850 850 watt voeding
- Corsair 32 GB DDR3-2400 Quad-Kit
- Intel Core i7-4790K, 4,0 GHz (4,4 GHz Turbo Boost) 1150
- Western Digital Green, 2 TB harde schijf + 500GB HDD
- Corsair Hydro Series H100i, Waterkoeling set
- Samsung 850 Pro SSD - 512GB
- ASUS R9390-DC2-8GD5 - Grafische kaart [komt nog]
- Creative Labs Sound Blaster ZxR

Het is ook nog zo als ik overclock dat de computer wel normaal een herstart uitvoert zonder de geluidskaart erin. Met de geluidskaart start het systeem niet op met overclock.
Indien er vraag is naar meer informatie geef ik het graag door.

Wat kan ik doen?

Met vriendelijke groet,

Colin.

weballey

Administrator
Medewerker
Kun je de snelheid van de pci-e vast zetten? Kan zijn dat die geluidskaart de hogere snelheid gewoon niet aankan. Heb je ook al geprobeerd alleen de mulitiplier van de processor te verhogen?

Ik heb de geluidskaart even uit het slot geschoven zoals je kan zien, en ik heb rondgesnuffeld in het bios en ik vindt het gene van de afbeelding. Moet deze naar 2.0? Zoja, dat heb ik gedaan.

weballey

Administrator
Medewerker
Niet precies wat ik bedoel, maar je kunt de andere opties eens proberen. Ik dacht meer aan een vaste snelheid instellen, dus dat ie niet met het overklokken mee omhooggaat.

Je moederbord heeft overigens ook heel behoorlijk onboard geluid, een losse kaart voegt denk ik weinig toe.

Verder heb ik deze instelling nog. En de rede voor de externe geluidskaart is dat een kameraad ook zoiets heeft en het heel goed bevalt.
Ik ben een echte bass lover en hier kan je alles uithalen.

Dit is trouwens mijn eerste systeem behalve mijn laptop wat een beetje uit deze tijd komt.
Vandaar dat ik niet helemaal weet hoe het in elkaar zit met de nieuwste systemen, afgelopen zomer werkte ik op een computer bedrijf en het meeste waar ik mee gewerkt heb waren oudere computers. (Basis)

--- Update ---

Heeft iemand een idee wat ik kan doen?

Probleem reeds opgelost wegens het gebruik van AI Suite van Asus. De computer draait nu stabiel op 4.80Ghz. De geluidskaart blijft ook aan.
Hier kan een slotje op.

Bovenaan Onderaan