• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Advies Asus vivobook flip usb-c hub

Status
Niet open voor verdere reacties.

Koen2000

Nieuw lid
Lid geworden
31 jan 2019
Berichten
9
Waarderingsscore
0
Ik heb een USB-c hub gekocht voor mijn laptop maar hij doet het niet hij zegt dat hij niet herkent word ik snap er niks van. Weet iemand of het te fixen is of anders er een andere hub is voor mijn laptop is? Help?
 
Hallo Koen, is het een hub zonder voeding - dan kan het zijn dat de usb van het notebook niet genoeg energie kan leveren om die hub tot leven te brengen.

Koop dus een hub met eigen voeding.
 
Dit is er een zonder voeding en als ik online kijk naar andere dan staat er dates zenbook als enige compatibel is of is dat niet zo?
 
USB is universeel en de C-aansluiting is dat ook.
Er is dus geen merkbinding!

Bekuik die hub goed - heeft deze ergens nog een rond gaatje zitten?
 
Ik heb net gekeken maar ik zie geen rond gaatje ergens
 
Je gebruikt het notebook toch niet enkel op accu, neem ik aan?
 
Nee ik gebruik een oplader
 
Dan moet toch feitelijk de C-USB voldoende sterk zijn.

Wat wil jij op die USB Hub zoal aansluiten?
 
Ik kan nu alleen mijn muis op die USB-c aansluiting zetten die al op de laptop zat maar als ik zo’n hub heb dan kan ik bijvoorbeeld een harde schijf erbij in pluggen. Want ik vind het best eritant om telkens mijn muis eruit te halen om dan vervolgens de hardeschijf eraan te koppelen.
 
Die harde schijf - is dat een notebook HD of een 3.5"harddisk.
 
Dan mag dat in principe geen probleem zijn.

Verwijder in Apparaatbeheer de USB-controllers (de hub dient aangesloten te zijn).
Dat doe je middels rechtsklik en kiezen voor Installatie ongedaan maken.

Herstart daarna jouw notenook en daarna moet alles weer geïnstalleerd worden en dient de Hub werkende te zijn.
 
Het apparaat word nog steeds niet herkend!!!
 
Wat is het merk en type van de hub en notebook?
 
ga eens naar de Action bij je in de buurt en voor 2,50€ koopje daar de Maxter usb hub aan met 4 Usb 2 poorten welke je dan aan je tablet kunt koppelen ….
link
*heb deze zelf ook bij de hand indien er hier een tablet binnen komt en deze heeft me nog niet in de steek gelaten ...heb deze dan ook maar 1xdienen te gebruiken tot op heden .
Ashampoo_Snap_vrijdag 1 februari 2019_14h31m30s_001_Microsoft Edge.png
 
@Lange Pier
deze Maxter usb hub heeft wel degelijk een usb c aansluiting ...de 4 usb poorten zijn usb 2.0
*zoals ik al vermelde gebruik ik deze zelf ook..
 
Hij heeft 2 USB-c apparaten en 1 USB-c aansluiting.
 
als het zo is dat hij 2 usb c apparaten gelijktijdig wenst te gebruiken dan dient hij zich de 3 in 1 Male to Female Dual USB 3.1 Type C Host OTG Hub Adapter aan te kopen ...
Ashampoo_Snap_vrijdag 1 februari 2019_18h15m04s_003_.png
*deze heb ik hier ook maar enkel met een usb c aansluiting voor de voeding de 2 usb poorten die er aan hangen zijn usb 2.0 (ook ooit in de action aangekocht )
**deze met 2xusb female type c heb ikzelf nog nergens hier te koop gezien ..
wel via china 2019 3 In 1 Male To Female Dual USB 3.1 Type C Host OTG Hub Adapter Cable DH1700060 From Xiaofeileo520, $2.77 | DHgate.Com
 
Hij heeft al een USB-c hub maar die wordt niet herkent, sommige hebben ook een driver nodig maar ik weet het merk en type niet.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan