• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Asus Xonar 7.1 Geluidskaart DSX werkt niet correct

Status
Niet open voor verdere reacties.

LuukH1974

Nieuw lid
Lid geworden
13 okt 2019
Berichten
3
Waarderingsscore
0
Sinds een paar weken werkt de geluidskaart van de game pc van mijn zoon niet meer. Hij heeft een Asus Xonar 7.1 Geluidskaart DSX in een game pc.

Hij heeft nu alleen nog maar geluid vanuit zijn monitoren.

Ik heb al van alles geprobeerd en zie bij het apparaatbeheer een probleem bij High definition audio besturing. Er staan daar twee instanties waarvan 1 niet wil starten met een melding Dit apparaat start niet (code 10).

Ik heb de drivers geprobeerd bij te werken maar die zouden al up to date zijn. Ik heb ze beide verwijderd maar na opstarten van de pc komen ze gelijk weer terug waarbij degene met de fout er ook weer bij staat als zijnde fout.

Als ik bij geluidsinstellingen van de pc kijk heb ik ook als uitvoerapparaat alleen de keuze uit zijn beide monitoren. Het is een windows 10 64-bit systeem.

Als er iemand een idee heeft hoor ik graag.

Mvg,
Luuk

1570963666124.png
 
Hallo Luuk,
591ec03aecb0a-smiley_says_hello.gif
hartelijk welkom op dit geweldige forum.

Ik had laatst die code 10 foutmelding met een Asus Nano WiFi USB, bovendien maakte Windows 10 zielige tonen.

Dus kapot in mijn geval.

Maar: heb jij al in de kast gekeken, of het apparaat nog goed aangesloten zit?
 
Je dient de software voor deze kaart te downloaden ( klik hier ) en te installeren met setup. Ik heb 5.1 versie en heb dit ook zo gedaan, nadien werkte alles perfect.
 
Je dient de software voor deze kaart te downloaden ( klik hier ) en te installeren met setup. Ik heb 5.1 versie en heb dit ook zo gedaan, nadien werkte alles perfect.

helaas werkt dit niet, we krijgen deze melding:

1571069493225.png

Mogelijk toch een defecte of niet goed contact makende kaart?
 
Hallo Luuk,
591ec03aecb0a-smiley_says_hello.gif
hartelijk welkom op dit geweldige forum.

Ik had laatst die code 10 foutmelding met een Asus Nano WiFi USB, bovendien maakte Windows 10 zielige tonen.

Dus kapot in mijn geval.

Maar: heb jij al in de kast gekeken, of het apparaat nog goed aangesloten zit?


We hebben de kast open gehad en alles nog eens goed aangedrukt maar nergens het gevoel dat er iets los zat. Maakte dan ook geen verschil.
 
Heb je bij de geluidskaart geen installation and applications cd gekregen, bij mijn sound blaster moet ik deze ook iedere keer gebruiken als ik windows opnieuw installeer. Pas daarna werkt het geluid pas correct.
 
Losse kaart ?
Ik zou de kaart er uit halen, PC opstarten, en in Apparaatbeheer onder het menu 'Beeld'' de optie 'Verborgen apparaten weergeven' aanzetten.
Dan elke (uitgegrijsde) instantie van de geluidskaart verwijderen (High Defenition Audo, maar misschien nog meer onder de tak 'Besturing voor geluid, Video, en spelletjes).
Dan PC echt uit (druk op shift terwijl je op 'Uitschakelen' klikt), en de kaart weer insteken.
Dan eens zien wat Windows er van maakt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan