• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Atx voeding

Status
Niet open voor verdere reacties.

Rudyblok

Nieuw lid
Lid geworden
18 jun 2020
Berichten
16
Waarderingsscore
0
Ik ben in bezit van een Dell Precision 690.

Helaas is mijn voeding overleden en ben ik overal al rond wezen zoeken naar een nieuwe voeding.
Helaas kan ik de voeding nergens vinden en is hij via Dell ook niet meer verkrijgbaar.

Een standaard voeding kan niet worden gebruikt aangezien die een 20 of 24 pins bevat en beide benodigd is.
De pc start helaas niet op met 1 power aansluiting daar hij direct uitvalt.

Is er een mogelijkheid om in een voeding een extra pin aansluiting te maken zodat een 20 alsmede 24 pins power aansluiting aanwezig is?
 
Ze zijn op Amazon bestelbaar richting Nederland.
Echter heeft de voeding geen beveiliging en antisluip functie waardoor de voeding 150w wegsluipt zonder gebruik van de desktop.
Met gebruik schiet hij richting 700w wat een hoge eindafrekening betreft inzake de energierekening.

Ik ben daarom op zoek naar een soort alternatief die hiervoor mogelijk zou zijn zonder eventueel 2 losse voedingen te moeten draaien.

De aansluiting betreft de standaard 24 pins en 20 pins.
De Dell connector kan zelf worden overgezet middels een kit.
 
Let wel op als je in de VS bestelt. Je kunt schrikken van de bijkomende kosten.
Hiermee kun je dat aardig berekenen:
Er kan zo maar zo'm 50 % aan extra kosten bijkomen heb ik ooit ervaren.
 
Is dit te gebruiken ? Kan alleen nog niks in Nederland vinden.


Ebay:

Termen om andere verkopers te vinden:
AYA 12" 24 pin to 5" Dell 24+16 pin Adapter AYA-24M2416F-ATX

PRODUCT OVERVIEW:

AYA-24M2416F-ATX converts a standard ATX 24-pin to a Dell ATX 24-pin and Dell P-16 connector. This enables a standard ATX power supply to be used on many Dell systems with special Dell ATX motherboards.

Connectors:
12" 24pin ATX Male to 16pin ATX Female. 5" 24pin ATX Male to 24pin ATX Female
ONLY 100% compatible w / AP-MPS3ATX30, AP-MPS3ATX40, AP-MPS3ATX47E, KW-PS340W, & JPS3-400; the other brand name PSUs are not guaranteed.

For DELL SYSTEMS List:
Dimension 8100
Precision 330
OptiPlex GX400
PowerEdge 2300
Precision Workstation 330
Precision Workstation 420
PowerEdge 1300

Het zal hem wel niet worden. Verzenden vanuit de landen waar ze te krijgen zijn duurt lang.
 
Laatst bewerkt:
Zal hem helemaal niet worden. Is de verkeerde, je hebt als tweede dus de 20 pin nodig, en wat ik link is 16 pin. Die met 20 pin kan ik niet vinden.

Kan je misschien de oude voedingsaansluiting (door iemand laten) overzetten naar een nieuwe voeding ? Dat lijkt mij mogelijk. Je stelde dat zelf al ongeveer voor.

De oude voeding zou misschien gerepareerd kunnen worden. Het zijn de electrolytische condensatoren (elco's) die het vaakst voor het probleem zorgen.
Schroef hem open ( ! er staat nog lang hoge spanning op ! ) en kijk of er bruine drap uit die dingen loopt.
 
Laatst bewerkt:
Wat is er in die voeding overleden?
En?
Je kunt de Dell contacten eventueel overzetten door middel van de pinout, welke heeft die Dell?
Zie geen schema van de Dell 20 plus 24 p aansluitingen.
Zelf eerst noteren en een 24p ATX voeding ervoor gebruiken, zal dan wel of litze aanschaffen worden of een deel van de 20p ATX aansluiting kabels gebruiken en met solderen of met een krimptang werken worden.
Of toch een nieuwe aanschaffen, lijkt mij sterk dat die ook een lekstroom heeft.
 
Het gaat om dit model: Dell Precision 690 Product Details | Dell Turks & Caicos Islands

De voeding krijgt geen stroom meer waardoor de desktop niet meer aanwil.
Laten maken is mogelijk maar voor €350 vind ik dat niet waard.

Heb de componenten gevonden die nodig zijn om de desktop te draaien.
connector:

1×24-pin ATX mainboard power

1×12-pin ATX mainboard power

1×6-pin PCI Express (PCIe) power

1×4-pin Berg Floppy

Bron: Power Supply H750P-00 750W For Dell Precision Workstation 490 690 refurbished [SPSU-H750P-00]
 
Is dit misschien een idee ? Een 24 pin splitter. Er moet dan alleen nog een 24 naar 20 pin verloop bijkomen:

Hier voor € 15,80 incl, zelfs met iDeal te betalen, maar ook lange leveringsduur:

Een nadeel van zo'n splitter + 24>20 pin converter is de lange draadlengtes. Dat kan verlies opleveren.

Edit:
En of het wel werkt . . . ? Ik zie ineens nogal een verschil met de kleuren als ik de voeding bekijk in de link van artstudiog in #9
 
Laatst bewerkt:
Primaire deel op de trafo staat spanning?
Schakelvoeding. Heeft geen klassieke trafo, alleen een hoogfrequent trafo met BOEM AU 💥 gevaarlijke spanning. Meting daaraan sterk af te traden voor de gemiddelde burger.
 
Lijkt mij zeker je beste optie. Nieuw, en voor € 43 klaar, en snel bezorgd.

Dat is de originele die geen overlek beveiliging heeft en dus nonstop stroom vreet zonder gebruik. Door mijn energieleverancier was een meting uitgevoerd en bleek de voeding van de desktop door te sluipen ook in uit modus. Eindafrekening bedroeg €700 bijbetalen.


Nu hij kapot is zoek ik een alternatief die zuiniger is ipv de stroomzuiper van Dell zelf maar vermoed dat dat niet mogelijk is .


Vandaar hier mijn vraag in de hoop dat iemand een oplossing weet.

Dell geeft geen ondersteuning meer voor de Dell Precision 690 en kan via Dell ook niks bestellen bij Dell aan alternatieven
 
Iedere PC die wordt uitgezet zonder de stroom er naar toe te onderbreken, blijft stroom gebruiken.
Hetzelfde geldt voor moderne televisies, die enkel op standby gaan en dus stroom blijven gebruiken.
 
Iedere PC die wordt uitgezet zonder de stroom er naar toe te onderbreken, blijft stroom gebruiken.
Hetzelfde geldt voor moderne televisies, die enkel op standby gaan en dus stroom blijven gebruiken.
Klopt helemaal. Alleen zijn de voedingen van tegenwoordig veel zuiniger dan de oude modellen.
Heb nog een voeding van 2007 erin zitten toen de pc net uitkwam
 
Door mijn energieleverancier was een meting uitgevoerd en bleek de voeding van de desktop door te sluipen ook in uit modus. Eindafrekening bedroeg €700 bijbetalen.
Voor niet al teveel kan je zelf een energiemeter kopen. Check dan die PC daar eens mee.
Een lekstroom welke je € 700 laat bijbetalen, en dat de voeding daarbij nog gewoon werkt (dat maak ik nu uit je verhaal op) zou ik toch zelf willen checken.

Of leen er eentje ?
 
Eens Erik. "Eindafrekening bedroeg €700 bijbetalen. " Geloof ik direct, maar niet ten gevolgen van de computer;)
Lijkt me sterk dat die om en de nabij de 330 W continu (24/7) gebruikte. In uit-stand. Dat is meer dan een beetje diepvries gebruikt. Een aantal Watts zal best, maar 330 W?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan