• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Audacity om muziek aan elkaar te verbinden

Status
Niet open voor verdere reacties.

DavyDJ

Nieuw lid
Lid geworden
14 jan 2021
Berichten
2
Waarderingsscore
0
Beste mensen,

ik heb een grote MP3 file (een DJmix)
De bedoeling is om deze mix op te splitsen in verschillende nummers (tracks)
Achteraf wil ik deze dan weer als 1 geheel (zonder pauzes) branden op een CD of USBstick met natuurlijk de nummers. Zo kan ik fijn skippen van nummer 1 naar 7. Erg belangrijk is dat ik absoluut geen onderbreking wil tussen de verschillende nummers maar lekker naar de mixen wil kunnen luisteren.

Ik dacht dit als volgt te doen:
-Audacity
-File importeren
-Labels maken
En dan loop ik vast. Hoe kan ik deze lange mix die net opgesplitst werd in labels terug kopieren naar een USBstick als 1 mix met verschillende tracks.

Alvast bedankt,

Davy
 
Labels, meervoudig exporteren.
Je krijgt dan losse bestanden na de conversie.
Als er geen pauzes in de nummers zitten, zou dan toch weer netjes achter elkaar moeten worden afgespeeld.

Wellicht moet je met markers werken.

 
Hartelijk dank voor uw reactie.

Ik ga het proberen met "markers" ipv. "labels".
Ik laat u weten of het op deze manier lukt.

Ik weet niet of u me ook kan helpen met het volgende:
van zodra ik een gemixte cd met verschillende nummers op een USB stick wil zetten komt er weer automatisch een (hele korte) pauze tussen de tracks. Is er een manier om deze pauze eruit te krijgen?

Vriendelijke groeten,

Davy
 
Ik heb de titel van dit topic aangepast voor de duidelijkheid en het topic op de juiste plek gezet.
 
Hartelijk dank voor uw reactie.

Ik ga het proberen met "markers" ipv. "labels".
Ik laat u weten of het op deze manier lukt.

Ik weet niet of u me ook kan helpen met het volgende:
van zodra ik een gemixte cd met verschillende nummers op een USB stick wil zetten komt er weer automatisch een (hele korte) pauze tussen de tracks. Is er een manier om deze pauze eruit te krijgen?
Graag gedaan, dat is lastig van die pauze. Ik zou het eerlijk gezegd niet weten, hoe je daar vanaf moet komen. Het apparaat waarmee het afgespeeld wordt, heeft denk ik? even leestijd nodig. Wel hebben op de computer b.v. media monkey de mogelijkheid voor crossfading. Ik neem aan dat VLC ook zo'n mogelijkheid aan boord heeft, maar daar heb ik het nooit gebruikt. En andere audio afspeel programma's ook denk ik. (In Media monkey, kun je volgens mij zelfs het aantal seconden instellen wanneer die over moet gaan lopen, maar het is lang geleden dat ik het gebruikt hebt.)
Dan lopen de tracks in elkaar over, maar daarmee zul je wel bekend zijn neem ik aan. Dat zou wellicht nog een optie kunnen zijn, maar ik weet niet met wat voor een apparatuur je de USB stick afspeelt.

Als je de losse nummers op audio cd brand, kun je in het brandprogramma aangeven dat je geen 2 seconden pauze tussen het nummer wilt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan