• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Audio doet het niet meer..

Status
Niet open voor verdere reacties.

bendegr

Nieuw lid
Lid geworden
14 feb 2012
Waarderingsscore
0
sinds vanochtend doen de audio aansluitingen van mijn computer het niet meer, alles waaraan ik kon denken heb ik softwarematig gedaan(drivers geherinstalleerd , andere speakers, hij laat de speaker wel zien in afspeelapparaten maar zegt dat ze niet aangesloten zijn...) niks werkt... als ik mijn tv met hdmi aansluit doet de audio het echter wel, maar dat is natuurlijk omdat hdmi audio meezond. ik heb geen externe audiokaart. ik hoop dat jullie wat weten want op nu vrees ik dat mijn audiojacks kapot zijn.(en niet de onboard audio want met hdmi deed het wel)

alvast bedankt!

sinds vanochtend doen de audio aansluitingen van mijn computer het niet meer, alles waaraan ik kon denken heb ik softwarematig gedaan(drivers geherinstalleerd , andere speakers, hij laat de speaker wel zien in afspeelapparaten maar zegt dat ze niet aangesloten zijn...) niks werkt... als ik mijn tv met hdmi aansluit doet de audio het echter wel, maar dat is natuurlijk omdat hdmi audio meezond. ik heb geen externe audiokaart. ik hoop dat jullie wat weten want op nu vrees ik dat mijn audiojacks kapot zijn.(en niet de onboard audio want met hdmi deed het wel)

alvast bedankt!

Hoi,

Je hebt geen externe audiokaart vermeld je, ik ga der vanuit dat win7 draait op je pc, je hebt wel geluid via HDMI, is een teken dat je geintergreerde audio-chip niet stuk is, heb je al geprobeerd analoog "als standaard inschakelen" in config>geluid te schakelen.

Anders is win7 niet goed bij zijn hoofd!

Mvg,

kan je niet op klikken omdat er volgens win7 niks aangesloten is. maar ik denk dat dan de jacks kapot zijn... ik zal wel even een externe geluidskaart pakken en kijken of die het dan wel doet..

Installeer de audiodrivers opnieuw.
Mogelijk dat onderdelen van de huidige audiodriver gecorrumpeerd zijn!

Hoi,

Je moet wel de jack-tulip aansluiten op pc--naar--versterker, als dit niet werkt, zou ik even de pc een paar dagen terugzetten(back-up).

Anders :frusty:

Schilder

heb geen back up gemaakt...

maar ik heb wel even van m'n oude computer de fontaudio aangesloten aan mn moederboard maar die doen het ook niet... dus het ligt niet aan de jacks..

ik ga even een geluidskaart opzoeken en kijken of die het doet maar dat past eigenlijk niet op m'n mini-atx

---------- Bericht toegevoegd om 19:03 ---------- Vorige bericht geplaatst om 17:08 ----------

hmm, heb nu een extern audiokastje van creative gevonden en die doet het wel... misschien dan toch mijn interne geluidskaart kaput..

Hoi,

Kijk eens even bij Configuratie-scherm, systeem, apparaatbeheer, en dan besturing voor geluid video en spelletjes.

Hoeveel opties heb je daar te kunnen kiezen geluidskaart(en).?

Schilder

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan