• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-stappen-verificatie in.

AUDITION 1.5 geen recording mogelijk.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Emi

NCF Goeroe
Lid geworden
18 sep 2012
Waarderingsscore
218
Punten
0
oorspronkelijk werd de adobe audition 1.5 uitgebracht voor de Windows 2000 tot en met de Windows XP dat jij deze verder heb kunnen gebruiken onder de Windows 7 .. 8 en nu de 10 is mooi meegenomen ..
*heb je nu de installatie bestanden opgehaald via de Transferxl download link die je gisteren toegestuurd werd ...

henryschippers

Gevestigd lid
Lid geworden
26 sep 2019
Waarderingsscore
20
Punten
0
Leeftijd
31
archive.org heeft heel veel setups (.iso) in de bibliotheek staan, van heel veel programma's...
welicht staat er (mocht dat nodig zijn) een bruikbare schijf kopie tussen van auditon.

ik begrij best dat het overstappen op een andere versie best een hoop gedoe met zich mee brengt,
zeker omdat er dan veel moet geoefend worden.

welicht is podium audio recorder (kost 50 dollar voor een licentie zie ik) een optie.
of anders magix samplitude e.d.

anders de pc terug zetten naar windows 7 (als ik het goed lees werkt het hele spul daar wel goed op.

TS
TS
theplayer

theplayer

Gewaardeerd
Lid geworden
9 dec 2013
Waarderingsscore
14
Punten
0
archive.org heeft heel veel setups (.iso) in de bibliotheek staan, van heel veel programma's...
welicht staat er (mocht dat nodig zijn) een bruikbare schijf kopie tussen van auditon.

ik begrij best dat het overstappen op een andere versie best een hoop gedoe met zich mee brengt,
zeker omdat er dan veel moet geoefend worden.

welicht is podium audio recorder (kost 50 dollar voor een licentie zie ik) een optie.
of anders magix samplitude e.d.

anders de pc terug zetten naar windows 7 (als ik het goed lees werkt het hele spul daar wel goed op.
Hallo Henry,

Je slaat bijna de spijker op zijn kop!!
Ik ben aan het corresponderen geweest met Adobe Community Support in San Jose, California. Nadat ik uitgebreid heb uitgelegd wat ik allemaal gedaan heb om het programma weer werkend te krjjgen, kwam ik in contact met ene Steve G, Audio Master. Ik heb verschillende afbeeldingen van mijn settings in Audition 1.5 inaar hem gezonden en daar gaf hij het volgende commentaar op:

Re: Audition 1.5 won't record

That looks okay. It occurred to me also that there might be an issue with security settings - this certainly affects Mac users, and it's also possible under Windows - although I'm not so sure how it affects external devices like your Notepad. Under Settings>Privacy>Microphone there are app permission settings, and if you look though them, there's a section that controls which desktop apps to have access to your microphone. In this list you should find Audition 1.5, and you need to make sure that it's allowed access.

If all of that's correct and you still can't enable Record, the next step is to see if any other audio apps will let you record successfully...

Ook moest ik verschillende andere, voor mij onbekende instellingen checken zoalsde Exclusive Mode.
Uiteindelijk kwam hij met de Eigenschappen van Audition (rechtermuisknop) Daarin staat o.a. het tabblad Compatibiliteit. Daarin moest ik de modus instellen (aanvinken) voor Windows XP (Service Pack 2). Dat was de oplossing....! Opnemen werd meteen mogelijk. Superblij dat het gelukt is.... :blush:
En nu maar hopen dat zo blijft!

Nogmaals veel dank voor alle constructieve bijdragen en suggesties van iedereen! 👏 👏
Ik ben met name jou, Emi, zeer erkentelijk 👍 👍 voor jouw toegezonden uitgebreidere versie van dit programma. Die is echter een behoorlijk stuk moeilijker en daarom ben ik toch nog doorgegaan met 1.5 om die weer werkend te krijgen. En die mijlpaal heb ik gehaald....!

henryschippers

Gevestigd lid
Lid geworden
26 sep 2019
Waarderingsscore
20
Punten
0
Leeftijd
31
Leuk om te zien hoe dmv dit forum het probleem is opgelost

TS
TS
theplayer

theplayer

Gewaardeerd
Lid geworden
9 dec 2013
Waarderingsscore
14
Punten
0
Ik heb helaas weer te vroeg Victorie gekraaid...! Het programma draaide gisteravond inderdaad uitstekend en dus heb ik de computer rond 01:00 uur 's nachts uitgezet.
Vanmorgen uiteraard weer aangezet en het is weer hetzelfdje liedje: de audio komt weer niet binnen voor recording. Een mp3 draait op volle toeren maar er wordt niets opgenomen: zie afbeelding!
Het uitzetten van de pc is dus voldoende om opgeslagen (!) instellingen teniet te doen (als ik het zo mag uitdrukken ...) Overigens, Audacity (ook zo'n recording programma - maar voor mij niet geschikt) neemt ook geen audio op...
1651614827551.png
Iemand nog een idee...?

henryschippers

Gevestigd lid
Lid geworden
26 sep 2019
Waarderingsscore
20
Punten
0
Leeftijd
31
Misschien terug naar Windows 7 (als ik mij niet vergis gaf u aan dat hij het daarop wel goed deed)

Emi

NCF Goeroe
Lid geworden
18 sep 2012
Waarderingsscore
218
Punten
0
terug naar de W7 zou ik zeker niet aanbevelen indien deze computer ook met het internet verbonden is .. indien deze geen internet verbinding heeft dan kan dit wel een optie zijn !

nlreiniernl

Vaak hier
Lid geworden
10 jun 2007
Waarderingsscore
71
Punten
0
Leeftijd
31
Speel gewoon met alle compatibiliteitsinstellingen. Paar jaar geleden speelde ik nog wel eens een spel uit 2006 ofzo en dat werkte ook alleen maar op 1 manier met alle compatibiliteitsinstellingen.

Roxmarie

Gewaardeerd
Lid geworden
3 jul 2010
Waarderingsscore
138
Punten
0
Herkenbaar probleem, maar dan bij mij met Audacity. Werkte altijd perfect. En ineens bij alle bronnen die ik probeerde op te nemen foutmelding.

Ik kreeg de melding error opening recording device.
En het bleek dat mijn uitgeschakelde microfoon de boosdoener.

"Mijn microfoon stond uitgezet in de privacy settings (en die had ik niet nodig vandaar dat hij uit stond).
Deze dient dus aan te staan!"

Hopelijk kun je er iets mee, en anders heel veel succes. Als het in Audacity ook zo is, dan ligt het ook niet aan het oude programma.

Ik neem aan dat je dit youtube filmpje al gezien en geprobeerd hebt?

Laatst bewerkt:

henryschippers

Gevestigd lid
Lid geworden
26 sep 2019
Waarderingsscore
20
Punten
0
Leeftijd
31
Dat zelfde probleem hep ik ook gehad met audacity dus kan heel goed daar aan liggen

TS
TS
theplayer

theplayer

Gewaardeerd
Lid geworden
9 dec 2013
Waarderingsscore
14
Punten
0
terug naar de W7 zou ik zeker niet aanbevelen indien deze computer ook met het internet verbonden is .. indien deze geen internet verbinding heeft dan kan dit wel een optie zijn !
Hallo Emi, Ik heb nu nog alleen de volgende opties:
1652041881158.png
Je raadt Win 7 niet aan. Welke is dan wel veilig..?

Roxmarie

Gewaardeerd
Lid geworden
3 jul 2010
Waarderingsscore
138
Punten
0
Van dit rijtje geen, alle ondersteuning gestopt voor deze Windows versies.

Wellicht W7 in een virtuele machine zetten voor Adobe Audition 1,5.

Had je nog naar de instelling van/voor microfoon gekeken. Staat ook in de handleiding genoemd die jij gekregen had trouwens (als 1 van de opties)

and it's also possible under Windows - although I'm not so sure how it affects external devices like your Notepad. Under Settings>Privacy>Microphone there are app permission settings, and if you look though them, there's a section that controls which desktop apps to have access to your microphone. In this list you should find Audition 1.5, and you need to make sure that it's allowed access.

Eigenschappen van Audition (rechtermuisknop) Daarin staat o.a. het tabblad Compatibiliteit. Daarin moest ik de modus instellen (aanvinken) voor Windows XP (Service Pack 2). Dat was de oplossing....!
Het is je dus niet meer gelukt om het alsnog werkend te krijgen.

Zit er geen mogelijkheid in het programma om b.v. je profiel op te staan?

Of je instellingen als back-up op te slaan? Of elders naar toe te converteren?

Laatst bewerkt:
TS
TS
theplayer

theplayer

Gewaardeerd
Lid geworden
9 dec 2013
Waarderingsscore
14
Punten
0
Goedemorgen Roxmarie (!), Nee, ik krijg het prog. niet meer werkend. En dat alleen door het uitzetten van de pc, bijna 2 weken geleden. Om een backup te maken , moet het eerst werken, toch? Ik heb ook geen idee waarom instellingen "wijzigen of niet meer reageren " als je de pc uitzet. Het programma in mijn profiel opslaan heeft dus ook geen zin, denk ik.
Nochtans komt alle audio gewoon door bij mijn studiomonitoren of mijn koptelefoon (via mijn externe mixer)

erikdenhouter

Gewaardeerd
Lid geworden
14 jun 2019
Waarderingsscore
135
Punten
0
Leeftijd
65
De enige tip die ik kan bedenken is om 'snel opstarten' in Windows uit te schakelen, misschien dat dat progje er niet mee om kan gaan.
Misschien heb je die functie al lang eens eerder uitgeschakeld, maar het komt voor dat het weer aan staat na grote Windows updates.

Of dan ook dat programma weer wil werken is de vraag, maar dan kan je de eerdere methode waarmee je het tot leven wekte nogmaals toepassen ?

TS
TS
theplayer

theplayer

Gewaardeerd
Lid geworden
9 dec 2013
Waarderingsscore
14
Punten
0
eerder werd er voorgesteld om een Windows 7 te gebruiken inplaats van een Window 10 ..
een programma draaien met de compatibiliteit modus Win7 kan dus wel .. onder de Win 10
Helaas, onder de WIN7-modus wordt ook geen audio doorgegeven.

TS
TS
theplayer

theplayer

Gewaardeerd
Lid geworden
9 dec 2013
Waarderingsscore
14
Punten
0
Ik ben er nog steeds mee bezig, helaas. De audio van een mp4 importeren en afspelen is geen probleem. Ook de audio van een mp3 importeren en afspelen is geen probleem. Dat gaat prima.
1652823080396.png

Het is alleen de recording functie die geen audio ontvangt van een audio file (intern of extern)
1652823174722.png

Wie heeft wijze raad?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Bovenaan Onderaan