• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

AUDITION 1.5 geen recording mogelijk.

Status
Niet open voor verdere reacties.

theplayer

Gewaardeerd
Lid geworden
9 dec 2013
Berichten
1.739
Waarderingsscore
14
Al zo’n 15 jaar werk ik met Adobe Audition 1.5 voor het bijv. opnemen van interne en externe audio (gitaar). Ik weet het, het is al een oud programma maar voldeed altijd uitstekend voor mijn toepassingen. Voldeed, want de laatste tijd is recording niet meer mogelijk. Al het andere werkt nog steeds goed: audio importeren, bewerken, kopiëren, plakken enz. Alleen recording dus niet meer.

Al die tijd heb ik niets gewijzigd in instellingen of aansluitingen. Dan zou het dus aan WIN10 moeten liggen. Maar heel af en toe deed het programma het wonderwel. Als ik echter laat in de avond de pc uitzette en ’s morgens weer opstartte, dan was het afgelopen…geen audio om te ontvangen in Audition.

Ik maak altijd gebruik van een mixer: een Soundcraft Notepad 12 fx. Die is via usb verbonden met de computer voor IN en OUT. De OUTS van de mixer gaan naar 2 KRK studiomonitoren. Ook een koptelefoon is aangesloten en daar komt ook alle audio door, maar niet dus in Audition. Ook externe audio zoals een aangesloten gitaar (op 2 mixeringangen) wordt daarin niet herkend. Beide soorten audiosignalen komen echter prima door in de koptelefoon en de studiomonitoren…

Daarom heb ik het met een ander programma geprobeerd: Audacity. Ook daar hetzelfde verhaal: er komt geen audio binnen.

Heeft iemand nog een idee wat het kan zijn?
 

Bijlagen

  • 2. Soundcraft Notepad 12 FX mixer.jpg
    2. Soundcraft Notepad 12 FX mixer.jpg
    26,5 KB · Weergaven: 5
Ik zal je niet echt kunnen helpen maar heb toch iets dat mss ver weg op jouw probleem lijkt:
Ik heb Audacy 3.0 maar gebruik dit maar zelden. Als ik het echter wil gebruiken moet ik altijd de mic. opnieuw instellen. Ik krijg daar echter wel een waarschuwing voor: Zo heb ik dat voor mezelf vastgelegd:
"Adobe Audition 3.0 hardware geluid instellen: Ga naar "EDIT" -> "AUDIO HARDWARE SETUP" -> "CONTROL PANEL" en kies in de onderste lijst een microfoon."

"Audacity. Ook daar hetzelfde verhaal: er komt geen audio binnen."
Als beide progs hetzelfde reageren klinkt dat voor mij idd. eerder als een Win 10 /driver probleem.
Heb je je audiodriver (Realtek?) als eens vernieuwd?
 
Nee, Die is niet aangesloten. Maar de audio komt gewoon via koptelefoon en/of monitoren binnen. Alleen dus niet in het programma...
 
Tja, kom er nu maar eens achter waarom Audition 1.5 nu ineens geen audio meer binnen krijgt bij recording: geen wijzigingen, geen plotseling driverprobleem, 2 soorten verschillende daws precies hetzelfde probleem, WIN10 had er eerst geen moeite mee, geen instelling te vinden om de inkomende audio te regelen (als dat zou moeten...)
 

Bijlagen

  • playback devices.png
    playback devices.png
    8,7 KB · Weergaven: 4
  • recording devices.png
    recording devices.png
    6,2 KB · Weergaven: 3
  • wave in.png
    wave in.png
    3,4 KB · Weergaven: 2
  • wave out.png
    wave out.png
    3,2 KB · Weergaven: 3
Lastig.
Mss Audition opnieuw installeren? Lijkt niet nuttig omdat Audacy het ook niet doet maar je hebt niet veel opties.

Je kunt ook Windows nog eens checken:
Voer cmd als admin uit en probeer sfc /scannow.
Blijken er files te zijn die niet hersteld kunnen worden, draai dan
DISM.exe /Online /Cleanup-image /Restorehealth en vervolgens nog eens sfc /scannow
Zal niet veel brengen maar nee heb je.
SFC moest gisteren bij mij ook onverwacht corrupte files herstellen. Al verwacht ik hiervan niet de oplossing.

Je hebt toch geen registercleaners gebruikt hoop ik.

Aanvulling:
Alles compleet opnieuw installeren lijkt me ook niet aantrekkelijk. Bovendien heb je zelfs dan geen garantie dat je probleem is opgelost, bv als het een bug van Windows blijkt.
 
Laatst bewerkt:
Allereerst.... CCleaner Registry Cleaner enz. heb ik al lang geleden allemaal verbannen... Opnieuw installeren is idd geen optie.

Zie hier het resultaat:
1651156830164.png

Daar ligt het dus niet aan. Kan het een missende dll zijn? Het gaat alléén om de binnenkomende audio die het prog niet ontvangt. Dat kan niet aan WIN 10 liggen als alle instellingen goed staan.,
 
Zo lang je de oorzaak niet kent kan het wat mij betreft van alles zijn. Een missing .dll zal het m.i. niet snel zijn, maar mogelijk wel een pad daar naartoe en dan kom je al snel bij het register uit.
Zelf kijk ik nog wel eens naar het progje: "Betrouwbaarheidsgeschiedenis"

Je hebt waarschijnlijk ook geen image van voor de fout. Daarmee los ik zelf altijd de problemen op. Ik zou zeker ook die kant op gaan.

Mss dat een meer deskundig iemand iets in de .log files terug kan vinden. Zelf kan ik daar niet mee uit de voeten.
 
Ik keek gisteren naar de logfile van SFC (cbs.log). Dat zijn grote files en dat is nog maar één logfile. Je hebt gelijk dat je dat waarschijnlijk allemaal wel in Google kunt vinden maar het is zo veel. Daar heb je een dagtaak aan. Ik wel ten minste.

Ik zou zeker even die betrouwbaarheidsanalyse bekijken. Dat kost je weinig tijd en wie weet wat dat kan opleveren.
 
Dat is de naam van een functie die in Windows zit.
Tik in het zoekvenster van Windows: "Betrouwbaarheidsgeschiedenis"
Dan kun je "Betrouwbaarheidsgeschiedenis weergeven" aanklikken
Lees deze link over het gebruik:

Hij geeft een aantal fouten aan.
 
Zou ik zeker nalopen ja. Die lijken mij meer to the point maar heb er zelf nooit naar gekeken. Wist niet eens dat die er was.
 
Goedenavond heren, Ik ben over al voor in want het is heel frustrerend om dit oude maar o zo gemakkelijke en doeltreffende prog voor mij niet meer te kunnen gebruiken. Ik ben al erg lang als gitarist verbonden aan een band en moet vaak gemixte opnamen maken om de rest te kunnen laten horen wat er gedaan moet worden.
Ik hoop echt dat iemand erachter komt waar het in zit....
 
Vrijwel alles wat daarin staat heeft betrekking op veel latere versies van Audition! Een flink aantal opties komen in de 1.5 versie niet eens voor, zoals Preferences, presets, hotkeys, Audio hardware, exclusive control of devices etc. Heeft ook allemaal niets te maken met recording: het alléén laten binnenkomen van audio voor opname...
En audio is er zeker: via koptelefoon of monitors, maar het bereikt intern het programma niet....
 
Heb 3x bij iemand waar ik wel eens kom iets soortgelijks meegemaakt. Daarbij ging het om internet radio. Over de speakers geluid, maar in het DJ programma ho maar. Feitelijk dus zelfde situatie, geluid werkt maar niet in de software.

Een keer bleken de aansluitingen op het mengpaneel verkeerd om te zitten.

De tweede keer bleek de aansluitingen op het mengpaneel in de verkeerd poort te zitten.

De derde keer bleek er 1 drukknopje op het mengpaneel roet in het eten te gooien, dat stond uit en moest ingedrukt zijn, of omgekeerd, weet ik niet meer.

Feitelijk eenzelfde situatie dus, drie verschillende oorzaken. Geen idee of dat bij jou te controleren is.
Er schijnen wel eens vaker rare fratsen te gebeuren. Tegenwoordig worden daar dus 2 geluidskaarten gebruikt in die pc. Eentje voor het inkomende signaal en eentje voor het uitgaande signaal.
Een kaart dus dedicated voor opname (naar het dj programma) en 1 kaart dedicated voor uitgaand signaal.

Aangezien monitoren ook nog wel eens graag audio drivers gebruiken, deze dus gewoon in de Windows geluidsconfiguratie "hardhandig" uitgeschakeld (op uitgeschakeld gezet dus).

Zou best kunnen dat je dit allemaal al weet en/of geprobeerd hebt, dat weet ik niet.
Misschien is het wel een idee om een tweede kaart eens te proberen, als je die al niet in gebruik hebt.
 
Goedemorgen Black Tiger,
Ik laat je genoemde mogelijkheden even de revue passeren:

1. De aansluitingen op de mixer veranderen niet. De usb-aansluitng van de
mixer gaat rechtstreeks naar de computer. Op die computer heb ik de
diverse usb-poorten al getest: aan de voorkant en aan de achterkant:. Geen
resultaat.
2. De 2 jack-ingangen op de mixer (voor de externe audio van een gitaar)
werken prima op de koptelefoon (usb) en op de monitoren (2 x XLR). Dat
geldt ook voor mp3 en mp4. Maar niet inkomend in Audition.
3. Ik heb geen tweede kaart. Met één kaart moet het gewoon ook werken...
4. Ik heb een computerrapport over Audio Opnemen. Dat is een Rapport van
probleemoplossing
, incl. details van detectieproces. Daarin worden alle
potentiële problemen vermeld die zijn gecontroleerd. Dat zijn er 10 in totaal.
Achter elk van die potentiële problemen staat vervolgens: Probleem niet
aanwezig.

5. De beste stuurprogramma's voor Realtek Digital Output (Realtek(R() Audio)
zijn al geïnstalleerd.

Het is om gek van te worden....Wat kan ik nu nog doen...?

1651222003885.png
 
Ts is ook hier bezig.
 
daar geeft hij aan dat het verholpen werd en werd het topic vervolgens afgesloten ... denkelijk gaat het hier om een ander probleempje .
 
Om dubbele antwoorden te voorkomen, dacht ik ik post het hier even.
Ik had niet gezien dat het daar al was gesloten.
 
Zoals ik het lees gaat het om hetzelfde probleem. Ik hoor graag van TS (theplayer) of het idd hetzelfde probleem is en dat het opgelost is.
 
Audition 1.5 heeft idd gewerkt waarbij ik dus dacht dat alles opgelost was. Ik heb echter op mijn externe HD's nog dezelfde versies gevonden waarvan ik dacht dat die prima als backup konden dienen omdat ik achterdochtig ben geworden of één werkende versie voldoende is...
Ik heb daarop zo'n backup even getest. Die deed niets (precies hetzelfde probleem!) Daarop heb ik mijn werkende versie weer gestart. . Die deed toen ook niets meer. Echt onbegrijpelijk!

En ja, ik kon mezelf toen wel voor mijn hoofd slaan dat ik dit geprobeerd heb, maar een backup zou altijd welkom zijn, dacht ik, niet in de verste verte denkende kunnen dat ik nu weer helemaal met lege handen zou staan...

Mijn topic is toen gesloten en ik wilde niet weer iedereen opnieuw vermoeien met mijn onwetende maar achteraf domme actie (waarvoor nogmaals excuus!!) en daar toen weer opnieuw een topic starten over hetzelfde probleem...

Wat is er nu nog mogelijk?
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan